L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass

Una di e credenze più stabili di u Khakass hè assuciatu cù l'imaghjini di "Poonchakha (Puunchakh, Muunchikh) - u trattu strangler. Finu à avà, trà e persone di e generazioni medie è più vechje, ci sò idee assuciati cù stu caratteru mitologicu maliziusu. Sfurtunatamente. , in a literatura scientifica ùn ci hè micca infurmazione cumpleta è sistematizzata nantu à sta categuria di spiriti.In u dizziunariu storicu è etnograficu di V.Ya.Butanaev, è ancu in u so travagliu "Burkhanismu di i Turchi di Sayano-Altai", solu un Breve descrizzione di stu caratteru mitologicu hè datu [Butanaev V.Ya., 1999, p. 91; He, 2003, p. 95] Ci hè qualchì infurmazione nantu à Poonchakha in a nota di V. S. Topoev è M. N. Charkova "Metudi tradiziunali di suicidiu. prevenzione in a sucetà Khakass" [Materiali di u seminariu scentificu-teòricu. 2001]. spidizioni, avemu arrinisciutu a cullà qualchi infurmazione circa "Poonchah" è à un certu puntu cumprità a lacuna assuciata incù stu caratteru mitologicu.
Attualmente, in u discorsu colloquial di i Khakas, tali espressioni cum'è "Poonchakh Chorche" - (lit. Poonchakh cammina), chì denota u suicidiu di massa di l'abitanti di unu o parechji insediamenti, sò largamente usati; "Poonchakha hystyrbskhan" - "succumbed to the influence of Poonchakha (i.e. s'impiccò)" [FMA, Akhpasheva (Subrakova) Z.A.].
Sicondu l'opinioni di i Khakas, i spiriti di Poonchakh sò i servitori di Erlik Khan. U shaman Khakass Tadi Burnakova ci hà dettu: "Poonchakhtarda Ilkhan itche" - "Ilkhan (Erlik) lass in (literally - does) Poonchakhov". Sicondu a nozioni populari, "Poonchakh", cum'è un rappresentante di u mondu di i spiriti, hè invisibule per a maiò parte di a ghjente. Sicondu V.Ya. Butanaeva: "Hè (Poonchakh - BV) pò esse vistu solu da un clarividente è identificatu da a cima di a so testa piena di buchi" [Butanaev V.Ya., 2003, p. 95]. Basatu nantu à i nostri materiali di campu, in i tempi antichi Poonchakhs caminavanu trà e persone, cum'è a ghjente ordinaria. Più tardi sò diventati invisibili. E persone pensanu chì ponu leghje menti. Trovanu a debulezza in una persona è aduprendu attivamente e so capacità, furzà a vittima à impiccà. Solu uni pochi di persone li ponu vede.
Sicondu l'informatori, stu spiritu pò piglià parechje forme. "Poonchakh hè una criatura assai scary chì pò avè parechje forme. Pò esse una persona, un animali o un arbre "[FMA, Toburchinov N.P.]. Ma più spessu in a cuscenza mitologica di i Khakas, hè rapprisintatu in a forma di un omu (donna). "Poonchakh hè una bella donna. Ella camina in un vestitu Khakass. Hà una corda in e so mani. Seduce l'omi è li fa impiccà "[FMA, Borgoyakova A.V.]. "Trà u nostru populu, ci sò i diavuli chì chjamemu Poonchakh - un strangler. Di solitu ùn sò micca vistu, ancu s'è i vechji anu dettu chì caminavanu in u guise di belle ragazze "[FMA, Chertykova B.M]. "Poonchakh camina in u guise di una donna, ma succede ch'ellu hè vistu cum'è un omu altu è assai magre. Hà una faccia terribili cù l'occhi friddi. Induve Poonchakh passa, a ghjente si impicca "[FMA, Gorbatov V.V.].
L'apparizione di Poonchah hè più spessu in a "sera rossa" - à u tramontu, in u periodu di transizione da u ghjornu à a notte [Butanaev V.Ya., 2003, p. 95].
L'idee tradiziunali Khakass nantu à Poonchakh sò stati assai influenzati da l'ideulugia cristiana. Per a maiò parte, sti punti di vista sò riflessi in idee nantu à u peccatu. Sicondu l'informatori, Poonchakh era l'ànima di i peccatori, a maiò parte di e donne. Hè cridutu ch'elli sò nantu à a terra, è ùn ponu andà in u celu o l'infernu. "A moglia d'un omu hè mortu. Anu celebravanu una veglia. È dopu una donna hà vistu una donna morta chì hè ghjunta in un vechju impermeable è cù una corda in manu. U mortu hà datu sta corda à a donna è disse: "Ùn dite micca. u mo maritu Mikhail chì aghju vinutu. "Ella disse questu è sparì. A donna hà pensatu chì a corda era destinata à ella. In ogni casu, prestu u vedovu si impicca "[FMA, Ivandaeva V.I.]. A creazione di miti populari hà dotatu Poonchah di tutte e caratteristiche di un caratteru mitologicu negativu. Era u spiritu di a morte, l'apparizione di quale in a sucità Khakass era accumpagnata da a morte di e persone. Shamans pretendenu chì u mutivu di l'apparizione di stu spiritu hè u cumpurtamentu distruttivu di una persona "[Topoev V.S., Charkova M.N., 2001, p. 212]. Sicondu e credenze esistenti, Poonchakh vene à e persone in i mumenti di a so crisa spirituale, più spessu durante u beie alcoolichi." Poonchakh hè una criatura umanoide cù una corda à u collu. Succede chì Poonchakh si sguazza in questa corda è chjama a ghjente: "Kil per!" - "Vai quì!". Hè soprattuttu attivu quandu a ghjente beie alcolu. Il litige souvent les époux et les incite à s'impiquer » [FMA, Borgoyakova V.I.].
U spiritu assassinu hè famosu per a so capacità di cunvince i so vittimi di u mortu è a disperazione di a so vita è a prumessa di una vita megliu dopu a morte. Dà a parolla "compensate" per tutte e soffrenze terrestri. "Una donna hà campatu assai male cù u so maritu. Una volta era pusata in una yurta è facia i travaglii di a casa. Ella vede un omu esce da u calderonu è li dice: "Vivi assai male. U to maritu ti batte. Vi liberaraghju da tutte e soffrenze.» Stu omu hà dimustratu à a donna un caprettu è disse : « Mettitelu à u collu, perchè hè faciule è simplice. Vi sentite assai bè. " A donna avia un forte desideriu di scaccià a corda à u collu, ma disse : " Ùn possu micca fà questu perchè aghju figlioli chjuchi. Cumu camparanu senza mè. "Poonchakh hà pruvatu à cunvince per un bellu pezzu, ma ùn hà micca succorsu à ellu, ùn s'hè impiccatu" [FMA, Chertykova B.M.].
Unu di i lochi cumuni induve un spiritu strangler si trova in attesa di a so vittima hè una strada (strada). U mitulogimu di a strada o, in questu casu, a strada, è ancu a porta, hè una tecnica prediletta di a cuscenza tradiziunale per designà i posti induve u cuntattu cù i rapprisentanti di e forze di l'altru mondu. Una persona chì hà scontru Poonchakh in questi lochi spessu diventa un sughjettu passiu di questu avvenimentu. A salvezza di una tale vittima dipende largamente da l'azzioni attivu di l'altri persone (parenti o amichi). "Una volta, u mo maritu è eiu andemu in u paese di Verkh-Askiz per una veglia (per quaranta ghjorni). Avemu firmatu in casa di u mo fratellu. Avemu pusatu è parlemu. U mo maritu, chì si chjamava Kharaty, esce in a strada. Moltu. u tempu hè passatu, ma ellu ùn torna ancu, aghju cuminciatu à preoccupassi, dicu à u mo fratellu : « Induve hè andatu Kharaty ? Perchè ùn torna per tantu tempu? "Avemu decisu di vede ciò chì li hè accadutu. È appena apre a porta, un omu salta da a strada. Risulta à esse u mo maritu. Dice chì ellu esce in a strada, cascò davanti à ellu è si trasformò in una donna. A donna avia una buttiglia di vodka in manu, è un caprettu appiccicatu à u collu. versu a porta, senza vultà u spalle. Sta donna m'hà chjamatu cusì forte à a stalla. Ella m'hà dettu : « Beiemu sta buttiglia, perchè sì u mo parente ». Allora ella m'hà ingannatu è m'hà chjamatu. È a persona stessu hè una persona. Se andassi cun ella, mi impiccassi di sicuru. A porta si apre subitu. Quandu hè accadutu, hà sparitu ", u mo maritu hà finitu a so storia" [FMA, Mamysheva E.N.]. Sicondu V.Ya. Butanaev, nantu à a strada, pudete ammuccià da u spiritu di suicidiu andendu à u caminu di cavallu, cum'è ellu hà paura di u zoccu di u cavallu "[Butanaev V.Ya, 2003, p. 95].
U metudu principale chì influenzà a ghjente per Poonchakh hè u suggerimentu è l'ingannimentu espertu, cù l'aiutu di quale ellu arrubba a capanna (anima) di una persona, chì hè u scopu principale di tutte e so azzioni male. Incuragisce a ghjente à suicidà. "Un omu dorme di notte. Di colpu, qualchissia piscì, è l'omu si svegliò. Una voce scunnisciuta disse: "Impiccamu! "L'omu hà rispostu chì ùn avia micca tempu avà è dunque ùn andava in ogni locu. muntagna, u so vicinu s'impicca. Risulta chì era Poonchakh chì marchjava. Inganna a ghjente è li face impiccassi. Hè raramente vistu. Di solitu a so voce hè intesa, è Diu pruibisce chì una persona succumba à a so persuasione "[FMA, Yukteshev. A.F. .].
Bylichki sò spargugliati, induve Poonchakhi, in a forma di belle ragazze, attrae i ghjovani, offre à beie alcolu inseme è divertite. È quand'elli s'ibriacanu, li cunvincenu à impiccassi. Hè cresce chì una persona di vuluntà debbule accunsente à persuasione è si impicca. Spessu sti spiriti sò vistu muvimenti in gruppi. "Questi diavuli spessu camminanu in gruppi. Allora in l'anni settanta sò ghjunti à u paese di Molotov, è a ghjente hà cuminciatu à impiccà si unu dopu l'altru "[PMA Chertykova B.M.].
In a cuscenza mitologica di i Khakasses, cum'è l'esitatu sopra, a pusizioni cintrali hè occupata da veduti assuciati cù e muntagne, cù quale l'urìgine di u populu hè assuciatu. A natura interna di l'"abitanti" di e muntagne (spiriti), carattarizatu cum'è sfarente è potenzalmentu purtendu un certu periculu per a ghjente, hè spessu pensata cum'è equivalente à l'essenza interna di i spiriti maligni. Trà i Khakass ci hè una espressione "tag harazy" - spiriti maligni di muntagna. È ùn hè micca surprisante chì a creazione di miti populari à volte "settle" Poonchakha in a muntagna. Sicondu certi informatori, i spiriti di suicidiu sò discrittu cum'è criaturi chì campanu in a muntagna: "Ci sò criaturi chjamati Poonchakh. Quessi sò criaturi di muntagna. Ùn ogni persona li vede. Dicenu chì cammina in una forma femminile, cù una corda. . Si veste in un vestitu naziunale. Cammina di notte è spessu vigilà nantu à e persone in capanni. Poonchakh li piace à cumparisce in i lochi induve ci sò festività induve a ghjente beie alcolu. , perchè u cavallu ùn pò micca marchjà, si ferma, sburda è solu move l'arechje. U cavallu sente assai bè l'avvicinamentu di i spiriti "[FMA, Borgoyakova A.N.].
Sicondu l'idee Khakass, Poonchakh inspira a ghjente cù l'illusione di liberazione faciule da e difficultà di a vita è infine rompe a barriera interna di una persona à u suicidiu cù assicurazioni chì serà salvatu. "In u nostru paese campava un omu chjamatu Kesar. A so figliola hè morta. Si pigliò assai, si vulia ancu impiccassi. Un ghjornu, à una veglia, si n'andò versu a ferrovia. Ellu hà sceltu un betulu per impiccassi. Si pusò. vicinu à ellu. È di colpu sintì una voce di qualcunu : « Induve hè andatu ? Induve pò esse?" Kesar pinsava ch'elli l'eranu à circà. Suggerì chì, s'ellu si s'impiccava, u salvarianu. Si calmu, è s'hè lampatu un caprettu. À l'ultimu mumentu, Kesar hà cambiatu d'idea. Riturnò in casa è dumandò: hè venutu per mè?" A ghjente hà dettu ch'elli ùn anu mancu nutatu cumu abbandunò a casa. Poonchakh hè cusì ingannatu. E persone, cù a speranza chì seranu salvate, andate in l'altru mondu ". [FMA, Sunchugashev S.P. .].
In a credenza populari, ogni imitazione (inclusa una comica) di suicidiu hè un "invitu" per Poonchakh. U diavulu-strangler, cum'è pussede una natura d'altru mondu, per e so atrocità spessu appare à e persone durante u sonnu. "Una volta, una mamma sgridò a so figliola per qualchì affari. A figliola era assai offesa è hà decisu di spaventà a so mamma. Ella fece finta ch'ella vulia impiccà si per risentimentu. Pigliò a corda è lasciò a casa. A ghjente venerà correndu. ella, chì a cunsulerà è a dissuaderà di suicidà.Nimu hè ghjuntu.A zitella hè tornata in casa.La notte hà un sognu.Una ghjovana cù un grande visu rossu ghjunse à ella.Era ind’una felpa è stivali di tela. tinutu una corda in e so mani. Ella disse à a zitella: "Andemu!". A zitella hà cuminciatu à leghje a preghiera è l'hà battezzata. A donna partì "[FMA, Borgoyakova M.Kh.].
Sicondu i vede tradiziunali, tutti i Khakasses da a nascita sò sottumessi à l'impattu negativu di Poonchakh. Dunque, in i vechji tempi, quandu era natu un zitellu, i rituali "profilattici" speciali di "tagliate u caprettu" eranu necessariamente realizati. "Schamans hà dettu chì i zitelli Khakass sò nati cù un caprettu intornu à u collu, è dunque u nostru pòpulu hè propensu à Poonchakh. Avemu avutu una custumu, quandu era natu un zitellu, era necessariu di disegnà un cuteddu affilatu à pocu à longu à a gola. u fondu, è poi traccia una linea à traversu. Cusì, una croce hè stata ottenuta. Poonchakh ùn puderà micca ingannà una tale persona "[FMA, Yukteshev A.F.].
Khakasses crede chì e persone in a so famiglia ci sò stati casi di suicidiu per impiccatura sò più vulnerabili à Poonchakh. Spessu venenu à tali persone durante u sonnu. Questu hè ben illustratu da a seguente storia: "Una famiglia durmia in una capanna di notte. Dormiavanu nantu à u pianu, pusendu mantelli di pelle di pecora. Ci era sette persone in a famiglia - una mamma è sei figlioli. Ùn ci era micca babbu. A notte. , u figliolu maiò s'hè svegliatu da u rumore, a mamma in un sognu si batte cù un nemicu invisibule, geme. U figliolu s'hè arrampicatu à l'affare, a svegliò. Li dumandò ciò chì hè accadutu. A mamma hà dettu ch'ella ùn s'arricorda micca. nulla, accende u focu è urdinò à u so figliolu di guardà ella, è andò à u lettu, hà guardatu à a matina, ma ùn hè accadutu nunda. Mamma si svegliò prima matina, è, cum'è di solitu, andò à e vacche per manghjà è latte. Allora, da u nulla, apparsu una furtuna. Era bionda, ochji turchini. Mamma, è u so nome era Aksinya, dumandò à a so nanna di dì a furtuna. Ella accunsentì. Ella hà fattu a fortuna cù un biccheri pienu di acqua. L'invintu hà lasciatu caccià una munita in stu vetru, chì Aksinya li hà datu, hà bevutu un bicchiere di vodka è hà cuminciatu à indovinà. Ella guarda in u vetru è dice: "Oh, Aksinya, avete quasi strangulatu Muun. chih - u diavulu chì suffocate. Di solitu strangule quelli chì anu qualchissia strangulatu in a so famiglia. Muunchih cammina cù una corda è invita a ghjente à suffocà. A ghjente debule si stranguleghja, è a ghjente forte a lotta. U babbu di Aksinya era strangulatu, è dunque Muunchikh vulia strangulà. A nanna hà dettu ch'ella l'avia cacciatu. Cuminciò à leghje una preghiera, hà fattu alcuni movimenti cù e so mani. Muunchiha hà cacciatu per un bellu pezzu, infine si firmò è hà dettu ch'ellu ùn avissi più causatu dannu. È veramente, da tandu stu diavulu ùn hè micca apparsu in a casa di Aksinya "[FMA, Burnakov A.A.].
In i casi induve stu spiritu hè abituatu à una persona, chì suggerenu chì suffocate, a magia imitativa hè stata utilizata per prutege a persona da Poonchakh. "Anu imbottite u mantellu di pelliccia cù l'arba è l'attaccavanu cù una corda di canapa o un fasciu d'arba torciata à un arbulu. Allora imbottianu u mantellu di pelliccia appiccicatu cù una frusta, affirmannu chì u pruprietariu di a robba si impicca, chjamendu u so nome. Quandu l'arba stuffed putit è cascò, anu cridutu chì Poonchakh ùn vene micca più "[ Butanaev V.Ya., 2003, p. 95]. Un altru modu di cumbattimentu di stu spiritu era "un colpu da una pistola caricata cù un buttone di cobre o di bronzu" [Ibid., p. 95].
Sicondu V.Ya. Butanaev, l'habitat di u spiritu strangler era i banche di fiumi cù spine negra o vicinu à l'arburi vortex [Butanaev V.Ya., 2003, p. 95]. Sicondu i nostri materiali, i tetti di e case puderanu esse l'habitat di u Poonchakhov [PMA, Kulumaev K.M.]. À u listessu tempu, sicondu a credenza populari, ci era certi lochi di a so residenza - "Poonchakh chir" (Place (lit. Land) di Poonchakha). Hè cresce chì in tali lochi un tipu di disgrazia necessariamente succede, una di e persone si impicca nantu à un arbre. Avemu riesciutu à scrive a seguente storia: "Avemu andatu per u ciliegia d'uccelli à Tashtyp, à u locu" Tigir Kurze ". Avemu cullucatu finu à chì hà cuminciatu à scurisce. Avemu cullatu buckets pieni, vultemu in casa. Avanti, in un campu di granu. , vicinu à i betula, avemu vistu un omu, avemu cridutu ch'ellu era un guardianu è avà ch'ellu ci cacciava. U nostru cavallu pasceva pocu luntanu da noi. Un omu passava davanti à noi è di colpu sparì. cavallu s'arrizzò. Una di e nostre zitelle l'attraversò, è u cavallu cuntinuò. Avemu ghjuntu u paese di Nizhnyaya Teya. Avemu dettu à a ghjente chì avemu vistu un omu neru. Ci hè statu dettu chì avemu passatu "Poonchakh chir" - u locu induve Poonchakh campa.Un omu chjamatu Tazoy s'hè impiccatu quì di pocu tempu.Dicianu chì era bonu chì avemu incruciatu u cavallu, altrimenti puderia succede.Quandu simu ghjunti in casa, avemu avutu tutti un desideriu di suicidà, di impiccassi.Per furtuna per noi. , nimu si hè impiccatu" [FMA, Ulturgasheva Z.S.].
In a cuscenza mitologica di i Khakas, a capacità di reincarnate hè una di e proprietà principali di i criaturi di l'altru mondu. L'imaghjini di Poonchah era assuciatu cù l'aggressione chì mostra versu e persone in una larga varietà di forme. U spiritu di a morte, in ogni tipu di forme è in varii manere, spessu forza una persona à suicidà: "Vivu solu. Una volta chì e porte aperte in a casa è un grande cane neru è furry entrò. Era a taglia. d'un vitellu. A li dumandu: "Sì un omu o un ghjacaru?" Ella mi rispondi: "Sò un omu." E li dicu: "Chì parsona sì, sì un cane". abbandunò a casa è si n'andò à un vicinu. Prestu hà sappiutu ch'ellu s'impiccava. Dopu à quessa , u ghjornu dopu, un omu cù un revolver hè ghjuntu è mi disse minaccioso: "Impiccati!". È aghju pusatu, cum'è s'ellu nunda avia avutu. accadutu, ma ùn lagnò daretu à mè, tuttu mi fa impiccassi. À un certu puntu, aghju avutu sta brama, ma mi sò astenuta da ellu cù assai difficultà. Cum'è a ghjente dopu m'hà dettu, era Poonchakh. Camminò intornu à u paese. In u risultatu, sette persone, per suprattuttu tutti l'omi, sò stati impiccati.Poonchakh cammina in a forma di un cane neru, ma succede chì u so populu hè vistu in a forma di una bella donna nuda cù una corda in manu. , ella face un rake [FMA, Chelchigashev E.N.].
Hè generalmente accettatu chì l'impiccati in l'altru mondu diventanu cavalli di cavallu di stu spiritu [Butanaev V.Ya., 2003, p. 95]. Forsi questu hè statu riflessu in a cunvinzione chì mentre beie bevande alcoliche, Poonchakh pò pusà nantu à una persona è influenza negativamente a so ànima. A vittima di Poonchah in questu mumentu cumencia à ricurdà vechji grievances, è tutta a so vita li appare in "culori neri". In u risultatu, una persona hà l'idea di suicidiu. À u listessu tempu, l'intossicazione di l'alcoolu aggrava a situazione. Poonchakh, nutendu u statu di una persona, suggerisce discretamente: "Attaccate cù una corda, tira nantu à u collu!" Et dès qu'une personne lui jette une corde autour du cou et se prépare à se pendre, Poonchakh tire les jambes et se pend [FMA, Archimaev E.K.]. A storia seguente hè interessante: "Un pastore hà purtatu pecuri in una koshara è di colpu hà intesu a voce di qualcunu: Hang yourself! Serà difficiule solu prima, è dopu serà faciule è interessante! ". A voce si sente ma ùn si vede. U pastore lasciò l'ovile è si n'andò in casa. Aghju ghjuntu à u ponte, è quella voce ripete torna: "Impiccati quì!". Sì u pastore era ibriacu, si impiccarà, ma ùn hà micca. In questu modu, Poonchakh inganna a ghjente, scaccià i cappi attornu à u so collu è li forza à impiccà. Stu diavulu va da un paese à un altru. E persone quì si suicidanu. Poonchakh era in i paesi di Kyzlas, Kazanovka è altri "[FMA, Ivandaeva V.I.].
Sicondu l'idee Khakass, Poonchakh pò perseguite e so vittime per un bellu pezzu in parechji posti finu à ottene u so scopu. Ci hè statu dettu a seguente storia: "Dicianu chì Poonchakh era andatu in Kazanovka. Un cacciatore tornava da a taiga cù una preda ricca. terribili, inumani. Dumandò à u cacciatore: "Induve vive una persona cusì è cusì?" li dumandò à u stranieru : « Perchè avete bisognu ? » U stranieru rispose : « L’aghju cercatu da tantu tempu è ùn l’aghju trovu. Aghju bisognu di ellu. "Quandu st'omu si n'andò, u cacciadore si sentia à l'inquietu, era assai spavintatu. Sentendu nisuna carica, si precipitò in casa. In casa hà dettu ch'ellu avia scontru un omu terribili chì cercava una tale persona. Sei. a ghjente hà cuminciatu à guardà l'omu chì cercava u strangeru, perchè nunda ùn li succede. Ma ancu, ùn l'anu vistu, questu omu si impicca. "Poonchakh vai nime alakhtyrip, hè a mità di marca" - "Poonchakh, cusì ingannà, hà uccisu "[FMA, Sunchugashev S.P.].
Sicondu e credenze populari, Poonchakh spessu dumanda à e persone per a ropa, è se qualchissia li dà, prestu sta persona si impiccarà [FMA, Gorbatov V.V.]. U Khakasses hà sviluppatu una quantità di segni chì predichevanu l'apparizione di Poonchakh, per esempiu, videndu cordi appiccicati nantu à l'arburi in u boscu portens u suicidiu di l'abitanti di i paesi vicini [FMA, Patachakova M.V.].
Comu digià dettu, per evità prublemi, era pruibitu di mencionà i nomi di spiriti maligni, è Poonchakh ùn era micca escepzione. Ci hè statu cuntatu una storia instructiva: "Una sera, un vechju era chjinatu nantu à a stufa. Un vicinu hè ghjuntu in casa. Ella dumandò à l'hostess, chì ùn era micca in casa à quellu tempu. U vechju hà decisu di ghjucà un schernu. a so vita, andò à Poonchakh per impiccassi. Un vicinu andò in cerca di una vechja. A notte, un omu scunnisciutu entrò in casa cù una corda in manu. U stranieru si avvicinò à u vechju è gridò : " Esce. di quì!". L'omu hà culpitu u vechju cù tutte e so forze, è cascò da a stufa. L'omu si n'andò. Era Poonchakh, perchè ùn pudete micca pronunzia u so nome cusì cusì, soprattuttu di notte "[FMA, Borgoyakova M.Kh.].
Tradizionalmente, a lotta contr'à Poonchakh hè stata guidata da un sciamanu chì facia cerimonie speciale per caccià u "strangler". In a vista di i Khakas, u sciamanu à u stessu tempu puderia mandà u "spiritu di a morte".
Da tuttu ciò chì hè statu dettu, pò esse dichjaratu chì e credenze assuciate cù u spiritu di Poonchakh (Muunchikh) sò ben cunnisciuti è perseveranti trà i Khakass. Hè cuncipitu cum'è un spiritu malevolente, cuntribuiscenu à u suicidiu di e persone per l'impiccatu. In e credenze Khakass, hè scrittu cum'è un esse demonologicu, in regula, invisibili à a ghjente ordinaria. À u stessu tempu, puderia cumparisce in diverse forme, ma a maiò parte di spessu si prisenta in a forma di una donna, cù un caprettu in manu o intornu à u collu. Sicondu e credenze tradiziunali, Poonchakh visita l'omi chì beie alcolu più spessu. A fine di stu prucessu, in regula, hè tragicu. À u listessu tempu, Poonchah pò visità a ghjente mentre dorme. U suicidiu di massa in i paesi di Khakass hè statu spiegatu da u "caminu" di Poonchakh. Sicondu e credenze populari, tutti i Khakass da a nascita sò sottumessi à l'impattu negativu di Poonchakh. Dunque, in i vechji tempi, quandu era natu un zitellu, riti speciali "profilattici" di "cutting the loop" eranu realizati. Ma cum'è i Khakassiani credi, e persone in a so famiglia ci sò stati casi di suicidiu per impiccatura sò più vulnerabili à Poonchakh. A lotta contr'à Poonchakh hè stata guidata da un shaman, un fattu hè statu arregistratu, chì indica chì u Khakass hà cridutu in a trasfurmazioni di l'ànima di un mortu in Poonchakh. Cusì, a tradizione mito-rituale di i Khakas hà distinguitu Poonchakha (strangler diavulu) da l'ospiti di diversi spiriti di u Mediu Munnu. Hè stata dotata di tutte e caratteristiche di un spiritu malignu, hà purtatu a morte o a disgrazia à tutti quelli cù quale hè ghjuntu in cuntattu. "Dà u principiu dannusu di l'altru mondu forme abituale di a terra, i portatori di a cultura tradiziunale facilitate u so cuntattu cù questu è l'uppusizione" [Perspettiva tradiziunale, 1989, p. 108]. E credenze assuciate cù Poonchakh sò influenzati da u Cristianesimu, chì si manifestava in l'idea di l'ànima di una persona morta è i metudi per prevene l'effetti negativi di stu spiritu. Parechji prublemi suciali di a sucetà sò riflessi in l'interpretazione mitologica di a so fonte, in a persona di Poonchakh.
Lista di letteratura usata:
1. Butanaev V.Ya. Khakass-Diccionariu Storicu è Etnograficu Russu. Abakan: Casa editrice di KhSU, 1999, - 240 p.
2. Butanaev V.Ya. Burkhanismu di i Turchi di Sayano-Altai. Abakan: Casa editrice di KSU, 1999, - 260 p.
3. Topoev V.S., Charkova M.N. I metudi tradiziunali di prevenzione di suicidiu in a sucetà Khakass.// Materiali di u seminariu scientificu-teòricu "Ecologia umana: u prublema di suicidiu in a sucetà tradiziunale". M. 2001

L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass
L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass
L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass
L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass L'imaghjini di "Poonchah" (strangler spiritu) in a demonologia di Khakass



Home | Articles

January 19, 2025 18:51:31 +0200 GMT
0.009 sec.

Free Web Hosting