Spiriti Sciamani

A seconda pusizioni impurtante di u Shamanism Altai dopu a crede in un doppiu hè a credenza in i spiriti di u shaman, chì custituiscenu u so putere sacru è magicu.

Tutta a pratica religiosa, tuttu u cultu di u sciamanisimu si basa nantu à sta pusizioni. Shamanists sapemu chì nimu pò esse un kam senza spiriti intermediari. Nimu ùn osa andà in un viaghju cusì longu è periculosu cum'è u rituali senza u sustegnu di i spiriti.

Tutte l'azzioni di cultu chì u sciamanu eseguisce è tutti i risultati chì ottene sò realizati cù l'aiutu di spiriti chjamati da u sciamanu à ellu stessu à u principiu di ogni rituali.

Qualchidunu di elli dicenu à Kama i causi di a malatia di una persona è induve truvà u doppiu persu; altri aiutanu à navigà è si move durante u rituali in l'esfera celeste, in a terra (longu à e muntagne, ridges, taiga) o in u mondu sottu; ancu altri pruteghjanu da i spiriti maligni è da i sciamani ostili.

I kamas chjamanu a so guardia persunale kurcha (hoop), cum'è i spiriti circundanu a testa, u torsu, i braccia è i gammi in un anellu. Unipochi di i spiriti aiutanu à purtà u sacrifiziu à a divinità: portanu vasi cù bevande sacrificali, guidanu a bora di a vittima. Aiutanu à ghjunghje à a divinità, per fà un dialogu cun ellu.

Ogni shaman hà u so spiritu, è sò eterogenei in cumpusizioni. I spiriti sò spartuti in strati. Dui strati di spiriti sò diventati cumuni à tutti i sciamani: patroni è aiutanti.
I patroni sò divinità personificate è spiriti d'altu rangu: Ulgen è i so figlioli, a divinità di u focu, i patroni di e muntagne sacre.
I spiriti aiutanti formanu dui gruppi.
In unu, chjamatu tos, l'antenati di u shaman, chì eranu kams durante a so vita, sò uniti.
U sicondu gruppu include i spiriti di serviziu, chjamati prima di u rituali da i colpi à u tamburinu. Questi spiriti empianu u tamburinu è accumpagnanu u sciamanu durante u so viaghju in una o una altra sfera di l'Universu. I spiriti di serviziu di u tamburinu (chalular) custituiscenu u veru putere di u shaman. U sciamanu apprezzà è si sforza di multiplicà questi spiriti, cumpresi l'antenati sciamani in a so linea. I spiriti persunali attratti da un sciamanu determinanu u so cultu è e so capacità magiche. Hè impussibile di dà una descrizzione detallata per l'abbundanza. Per ogni kam, elli, in particulare i picculi spiriti di serviziu in forma di animali, uccelli, etc., sò puramente individuali.
Trà i patroni di i sciamani, si distingue a divinità di u focu. Frà l'Altaiani, appare sottu u nome Ot-Ana (Fire-Mother). Sta divinità intrì in u panteonu di u shamanismu Altai da u patrimoniu di l'epica antica. Altai kams cumincianu ogni rituali cù l'onore è u trattamentu di Ot-An cù sprinkling, affruntendu cù appellu. I sciamani dumandanu à Ot-An per dà aiutu è cumpagnie in i prossimi vagabondi di u rituali è sempre ricevenu questu aiutu. Ot-Ana agisce ancu com'è un intermediariu trà u kam è una divinità di un rangu più altu. Ma Mother Fire ùn hè micca a servitore di u sciamanu. Hè a so patrona è solu in questa capacità aiuta i kamas. A divinità di u focu aiuta à u sciamanu s'ellu u venerà, face sacrifici, ubbidisce senza dubbitu. Ma pò ancu andà à l'azzioni punitive, puniscendu a mancanza di rispettu, a negligenza, è soprattuttu a profanazione.
I patroni di e muntagne sacre appartenenu ancu à l'alti patroni chì aiutanu à i sciamani. I sciamani piglianu i so tamburini da elli. Organizzanu preghiere speciale-kamlaniya. Sò indirizzati cù diverse dumande per u benessiri di u clan, ulus è individui.
Trà i spiriti aiutanti di i sciamani di l'Altai, i spiriti-antenati di i sciamani stessi si distinguenu. Da elli, i kams ricevenu una vucazione sciamana è un rigalu sciamanicu, chì sò ereditati. Se un Altaian mostra segni di una vucazione sciamana, dicenu di ellu: "Tosi (spiriti ancestrali) attaccà, sfracicà". U cultu di i sciamani-antenati assicura a continuità di u sciamanismu è spiega u miccanisimu di l'emergenza è a furmazione di i sciamani.
I sciamani-antenati morti portanu u kam in un statu di eccitazione prima di u rituali. Invucatu à a chjama di u sciamanu da i colpi à u tamburinu, si movenu in ellu, liberanu u doppiu è diventanu a so guardia durante u rituali, essendu situatu nantu à a testa è e spalle, braccia è gammi, avvolgendu intornu à u campu. Questa armatura assicura u successu per u doppiu Kama in superà l'ostaculi in a strada di e diverse sfere di l'Universu, in a lotta contru
spiriti dannosi.
Toshi di i sciamani morti, cum'è i spiriti-proprietari di muntagne è acque, boschi è valli, animali è uccelli, appartenenu à a categuria di spiriti terrestri, perchè dopu a morte i gemelli di i sciamani ùn si movenu micca in a terra di i morti, ma fermanu. in terra.
U doppiu di u sciamanu mortu va à u so aru tos (puru toshu) sottu a so prutezzione era durante a so vita. A maiò spessu, questu hè una muntagna sacra, da quale u shaman mortu hà ricevutu u so tamburinu.

Spiriti Sciamani
Spiriti Sciamani
Spiriti Sciamani
Spiriti Sciamani Spiriti Sciamani Spiriti Sciamani



Home | Articles

January 19, 2025 19:05:56 +0200 GMT
0.004 sec.

Free Web Hosting