Tengrianismu hè a religione di i Turchi

Codici religiosi è culturali di i Turchi di l'Eurasia sittintriunali è a so successione
Tengrianismu hè una religione basata nantu à a fede in u Criaturi, presumibilmente suscitatu à a fine di u 2u - principiu di u 1u millenniu aC, ma micca più tardi à u 5u-3u seculu. BC. Hè avvicinatu à u Xiongnu chenli ("cielu"), ci sò ancu paralleli più largu cù u Tian Chinese, u Sumerian Dingir, "cielu" [8, p. 500]. L'accordu cumpletu trà i scientisti per capiscenu l'essenza di Tengrismu ùn hè ancu sviluppatu. Certi circadori ghjunsenu à a cunclusione chì stu dogma hà pigliatu a forma di un cuncettu cumpletu cù l'ontologia (a duttrina di una sola divinità), a cosmologia (u cuncettu di trè mondi cù a pussibilità di cumunicazione mutuale), a mitulugia è a demonulugia (distinguendu i spiriti ancestrali da i spiriti di a natura) da i seculi XII-XIII. [1, p. 8]. À u listessu tempu, una di l'antichi fonti di manuscrittu informa chì da u 165 aC. i Turchi avianu digià una religione cumplettamente sviluppata cù un canone sviluppatu, in parechji rispetti vicinu à quellu buddista, legatu da u rè indianu Kanishka, da quale hè urigginatu un ramu di u Buddhismu, chì hà ricevutu u sviluppu indipindenti è hà pigliatu forma cum'è Tengrianismu [11, p. . 214]. Certi circadori insistenu chì u Tengrianismu ùn hà micca formalizatu una presentazione scritta sistematica di a duttrina teologica è hà avutu un picculu numeru di puntelli sacri, grazia à a simplicità è a chiarezza di quale esiste per parechji milla anni in forme stabili di rituali è pratiche religiose [1, p. .9]. À u listessu tempu, una altra parte di i circadori dichjarà a prisenza di u libru sacru principalu di i Tengrians - u "Salteru" (Turc - "corona di l'altare"), chì cuntene u canon Tengrian - custumi, rituali è regule per quale. era necessariu di vultà à Diu [11, p. 214].
U cultu di Tengri hè u cultu di u Celu Blu - u Spiritu Maestru celeste, u Celu Eternu, chì a so residenza permanente era u celu visibile. I Kipchaks chjamanu Tengri, i Tatari - Tengri, l'Altaiani - Tengri, Tengeri, i Turchi - Tanri, i Yakuts - Tangara, i Kumyks - Tengiri, i Balkar-Karachais - Teyri, i Mongoli - Tenger, i Chuvashs - Tura; ma si trattava sempre di una cosa - di u principiu divinu maschile micca persunalizatu, di Diu Babbu. Tengri Khan hè statu cuncipitu cum'è un Diu di proporzioni veramente cosmiche, cum'è un unicu beneficente, omnisciente è ghjustu. Hà cuntrullatu u destinu di una persona, un populu, un statu. Hè u creatore di u mondu, è ellu stessu hè u mondu. Tuttu in l'Universu ubbidìu, cumpresi tutti i celestiali, spiriti è, sicuru, persone [8, p. 501].
Una funzione espressiva di Tengrismu era l'attribuzione di trè zoni di l'Universu: celestiali, terrestri è sotterranei, ognunu di i quali, à u turnu, era percivutu cum'è visibili è invisibili [1, p. 45].
U mondu celeste invisibule (altru) pareva una torta di strati: trè, nove o più livelli horizontali, ognunu di i quali era l'abitazione di una o una altra divinità. U Gran Spiritu di u Celu - Tengri hà campatu nantu à u livellu più altu. I divinità è spiriti di luce è benevolente sò stati attribuiti à a zona celeste. Viaghjàvanu à cavallu, cusì i cavalli eranu sacrificati à elli. In u celu visibile, vicinu à a cupola, u sole è a luna, e stelle è l'arcubalenu eranu situati.
U mondu mediu, invisibili, era abitatu da divinità è spiriti di a natura circundante: i patroni di muntagne, fureste, acque, passaggi, surgenti, altri ogetti, è ancu i spiriti di i kams morti. Cuntrullavanu u mondu visibile è eranu più vicinu à e persone. U locu permanente di i spiriti d'ospiti hè u cunfini di u mondu umanu è naturali, a zona di l'invasione umana, chì hè duvuta à a so attività ecunomica. Se a parte piatta di u paisaghju hè a steppa, a valle di a muntagna appartene à e persone, allora i lochi situati sopra o sottu sò stati abitati da spiriti d'ospiti, è una persona, essendu un invitatu quì, penetrò fora di sta linea dopu "alimentazione", o u sacrificiu più simplice. Relazioni trà e persone è i spiriti - i pruprietarii di l'area eranu intesu cum'è partenarii, è s'ellu eranu venerati, allora cum'è parenti anziani, o antenati, cum'è spessu pensanu. I Turchi organizzanu sacrifici publichi per i pruprietarii più significativi di muntagne, fureste è acque. Hè cridutu chì u benessiri ecunomicu di a sucetà dipende di elli. U mondu visibile mediu era percepitu da l'antichi Turchi cum'è vivi è inanimatu. Per una persona, questu era u mondu più accessibile per u sviluppu, a cunniscenza, soprattuttu in quelli lochi induve hè natu è campatu.
U mondu sottu, sottuterra, invisibili, era a cuncentrazione di e forze maligni guidate da a divinità putente Erlik. Era ancu multi-layered, ma avia un limitu - era abitata da e persone chì a so vita in u mondu mediu era finita. E caratteristiche di u mondu sottu sò u so specchiu inversu è l'odori chì sò diffirenti di quelli terrestri. U mondu più bassu hà avutu una struttura visibile cù i so cunfini: ogni depressione è apertura puderia esse l'entrata à l'infernu. Tutti i viventi chì campanu in a terra, sottu a terra, in l'acqua, eranu cunsiderati appartenenti à u mondu più bassu. I caratteristiche pruduttivi di a parti inferjuri di u corpu umanu sò stati trasferiti à u "fondu" in tutte e so manifestazioni.
In generale, in a visione di u mondu tradiziunale turcu anticu [12, p. 26], u mondu ùn era micca tantu calculatu in livelli è livelli, ma sperimentatu emutivu è micca cum'è un inseme di simboli, ma cum'è una azzione, cambiamentu, in dinamica constantu. . A funzione principale di u mondu hè a continuità di a vita, u so rinuvamentu custanti, è l'omu, cum'è parte di u mondu, era vitale interessatu in u stessu. Tutti i rituali, cerimonii, vacanze chì eranu coordinati cù ritmi naturali (u tempu, u cambiamentu successivu di staggione è u muvimentu di i corpi celesti) sò stati destinati à allargà l'esistenza - direttamente o indirettamente - nantu à a basa di l'attività di travagliu ligati à l'allevamentu di l'animali, u cultu di l'animali. e forze divinizzate di a natura è l'antenati di cultu.
L'antichi Turchi crèdenu chì l'Universu era guvernatu da: Tengri Khan - a divinità suprema; divinità: Yer-sub, Umai, Erlik, Terra, Water, Fire, Sun, Luna, Stars, Air, Clouds, Wind, Tornado, Thunder and Lightning, Rain, Rainbow [1, p. 71]. Tengri Khan, à volte in cungiunzione cù Yer (Terra) è altri spiriti (Yort Iase, Su Anasy, etc.), facia affari terrestri è, sopratuttu, "distribuì i termini di a vita", ma Umai era incaricatu di a nascita di "figlioli di l'omi" - a personificazione di u principiu di a terra femminile, è a so morte - Erlik, "u spiritu di l'infernu". A Terra è Tengri eranu percepiti cum'è dui lati di u listessu principiu, micca cummattenti, ma aiutanu mutualmente. L'omu hè natu è campatu nantu à a terra. A terra hè u so habitat, dopu a morte hà assorbutu una persona. Ma a Terra hà datu à l'omu solu una cunchiglia materiale, è per ellu per creà è cusì differisce da l'altri abitanti di a Terra, Tengri hà mandatu à a Terra à una donna, una futura mamma, "kut", "sur". A respirazione - "tyn" cum'è un signu di a nascita di un zitellu, era u principiu di u periodu di sughjornu di una persona nantu à a "terra lunar" finu à a morte, finu à chì hè stata interrotta - "tyn bette". Sì "tyn" era un signu di tutti l'esseri viventi, cù "kut", l'essenza stessa di a vita d'urìgine divina, chì venenu da u Cosmos, anu assuciatu a forza di vita di una persona da a so nascita finu à a so morte. Inseme cù u "kut", Tengri hà datu a persona "sagysh" ("myn", "bager") è questu u distingue da tutti l'esseri viventi. "Syur" hè statu ancu attribuitu à l'omu cù kut. Hè cridutu chì "sur" cuntene u so mondu psicologicu internu, chì hà crisciutu cun ellu. Inoltre, Tengri hà datu un "kunel" à una persona, grazia à quale una persona hà sappiutu anticipà parechji avvenimenti - "kunel size". Dopu à a morte, durante l'incendiu di u corpu fisicu di u mortu, "kut", "tyn", "sur" - tutti si evaporavanu simultaneamente in u focu, è u mortu "volava", trasferendu in u celu cù u fumu di u mortu. pira funeraria, induve diventò un spiritu (spiritu di l'antenati). L'antichi Turchi crèdenu chì ùn ci hè micca morte [10, p. 29], ci hè un ciculu stabile è coherente di a vita umana in l'Universu: nascenu è murenu contru à a so vulintà, a ghjente ùn hè micca vinutu à a Terra in vain è micca temporaneamente. . Ùn teme micca a morte di u corpu fisicu, capiscenu cum'è una continuazione naturali di a vita, ma in una esistenza diversa. A prusperità in quellu mondu era determinata da cumu i parenti anu realizatu i riti di sepultura è sacrificiu. S'elli eranu utili, u spiritu di l'antenatu patrona a famiglia.
Prufondamente veneratu da l'antichi Turchi era "u cultu di l'antenati eroici chì diventenu famosi per i so sfruttamenti nantu à u campu di battaglia" [2, p. 144] o creazioni, materiali è spirituali, chì glurificavanu u nome di i Turchi. I Turchi crèdenu chì in più di l'alimentazione fisica di u corpu, hè necessariu di nutriscia l'ànima. Una di e fonti di energia di l'anima era u spiritu di l'antenati. Hè cridutu chì induve l'Eroi hà campatu è travagliatu, o u Geniu di l'atti, quì, ancu dopu à a morte, u so spiritu puderia furnisce una prutezzione constante è aiutu à i so parenti è u populu. I Turchi erettinu munumenti di petra à i gloriosi antenati, e parolle nantu à una faza è un appellu à i discendenti sò stati incisi nantu à i piatti. U munumentu era un locu di scontru trà e persone è u spiritu di l'antenatu. Duranti i sacrifici commemorative, prichera, à volte in una scala naziunale, u spiritu di l'antenatu hà trovu un rifugiu tempurale in u munumentu, u restu di u tempu ch'ellu hà campatu in u celu. I monumenti di petra in i tempi antichi stavanu da l'Altai à u Danubiu è sò stati distrutti in u Medievu dopu l'adopzione di e religione mundiale da i Turchi.
A tradizione di onurari i spiriti di l'antenati hà obligatu à i Turchi à cunnosce a so genealogia finu à a settima generazione, i sfruttamenti di i so missiavu è a so vergogna. Ogni omu hà capitu chì i so azzioni seranu ancu evaluati da sette generazioni. A cridenza in Tengri è in i celesti incitava i Turchi à l'atti degne, à a realizazione di i fatti è l'obligavanu à a purità murali. Menzogni è tradimentu, deviazione da u ghjuramentu eranu percepiti da elli cum'è un insultu à a natura, dunque, à a Divinità stessa. Ricunnisciutu a rispunsabilità cullettiva per u clan è a tribù, è ancu a prisenza di tratti ereditari, i Turchi ùn permettenu micca chì e persone implicate in u tradimentu vivenu è avè discendenti.
A venerazione di l'antenati trà i Turchi (è i Mongoli) hà truvatu l'espressione in a so attitudine totemica versu u lupu - l'antenatu di Bozkurt, u garanti di l'immortalità di u populu turcu, mandatu da u Great Tengri, chì hè simbolizatu da u celu-blu. culore di lana di Bozkurt. L'antichi Turchi crèdenu chì i so antenati discendenti da u celu è cun elli u "lupu celeste" - un essendu celeste, un spiritu di l'antenatu, un spiritu patronu. "E credenze assuciate à Bozkurt in i testi mitologichi di i Turchi sò spartuti in trè parti: crede in Bozkurt cum'è u babbu, u fundatore di u clan; a fede in Bozkurt cum'è un capu è a fede in Bozkurt cum'è un salvatore. L'antenatu-Bozkurt ùn hè micca apparsu per casu à quelli mumenti storichi quandu u populu turcu era nantu à l'estinzione, è ogni volta ch'ellu stava à l'urighjini di a so rinascita. Bozkurt hè un guerrieru indispensabile, un capu chì guidò i Turchi à a strada di e vittorie militari durante i periodi in cui a so vita naziunale era furiosa è si facianu grandi campagne "[4, p. 155]. "A testa di u lupu d'oru sbanditava nantu à i banner vittoriosi turchi" [2, p. 229], causannu a paura di ellu in u nemicu. I Turchi veneranu u lupu cum'è intelligente, altruista, dedicatu à un amicu, un capu trà l'animali. Hè audace è amante di a libertà, ùn hè micca suscettibile à a furmazione, è questu differisce da i cani di serviziu è i vile jackals. U lupu hè l'urdinamentu di a furesta, quandu u Spìritu di u Celu è a Terra hè diventatu insupportable è avianu bisognu à esse purificati, allora e persone celestiali è Bozkurts sò nati trà i Turchi, chì guidanu u mondu turcu cù u so cumpurtamentu è l'esempiu.
U putere Kagan (Khan) hè statu cunsacratu in u nome di u Cielo Blu - Tengri [5, p. 131]. Dopu à u kagan fù elettu, addivintau u suvra sacerdote in u statu. Era veneratu cum'è u figliolu di u celu. U compitu di u khan era micca solu di piglià cura di u benessiri materiale di u so populu, u so compitu principale era di rinfurzà a gloria naziunale è a grandezza di i Turchi. Tengri hà punitu i kagans cù a morte, a cattività, altri punizioni, è à volte nazioni intere per i so crimini o misfatti. Tuttu dipende di Tengri, grazia o punizioni di solitu seguitate istantaneamente o per sessant'anni (l'aspettativa di vita media di una persona) in u mondu sulari, era impussibule di evitari. Dopu à a morte di una persona, u putere di Tengri nantu à ellu cessò.
I riti di onore à Tengri Khan eranu abbastanza stretti, e preghiere eranu longu è purificavanu l'anima. In tutte e circustanze in a vita, si vultò à Tengri per l'aiutu, è se l'appellu era à altre divinità o spiriti, allora era necessariamente menzionatu dopu l'exaltazione di Tengri. Pregavanu, alzendu e mani è inchinandosi in terra, dumandendu una bona mente è salute, per aiutà in una causa ghjustu, in battaglia, in l'affari di a casa; nisun altru hè statu dumandatu. È Tengri hà aiutatu à tutti quelli chì u veneranu è ellu stessu hà dimustratu l'attività, u scopu in l'azzione.
Ogni annu, i pricheri publichi sò stati in una scala statale - sacrifici [10, p. 264]. À u principiu di l'estiu, à l'epica specificata da u kagan, i capi tribali, beks, nobili generali è noyons, etc., riuniti in l'horde (capitale). Inseme cù u kagan, cullà in a muntagna sacra per fà un sacrifiziu à u Gran Tengri. In questu ghjornu, a preghiera à Tengri hè stata fatta in tuttu u statu. Migliaia di persone da i paesi è e cità vicini sò ghjunti à e muntagne sacre, valli, fiumi, laghi è surgenti. I pricheri sò stati senza donne è kams, l'ultimi ùn eranu mai parti di i preti (devinatori) di a religione Tengri, u so rolu era in a magia, a guariscenza, cumpresa l'ipnosi, i conspirazioni - eranu simpricimenti temuti [7, p. 61]. Decine di millaie di fuochi brusgiati vicinu à e betula in terre sacre, cavalli, pecuri è agnelli sò stati sacrificati. Aduranu u Diu celeste, alzendu e mani è fendu arcu terrenu, dumandendu à ellu di dà una bona mente è salute, per aiutà in una causa ghjustu; nisun altru hè statu dumandatu. È Tengri hà furnitu assistenza à quelli chì u veneranu è era attivu ellu stessu, i.e. in più di a preghiera, hà realizatu una azzione propiu. Tuttu finì cù una festa festiva, divertimentu, diversi ghjochi, cuncorsi, corse di cavalli.
I sacrifici di Yer-sub (Grande divinità, u mondu visibile in l'imaghjini di a Patria) durante u periodu di i Khaganates Turchi anu avutu ancu un caratteru naziunale. Cù l'adopzione di l'Islam o d'altri religioni, e preghiere tutte turche à una scala statale cessanu, e preghiere tribali lucali sò stati sviluppati principarmenti. L'aspettu rituali di pricà à Tengri hà cuminciatu à debbuli, è dopu à pocu à pocu sparisce.
L'abitanti di a steppa anu enfatizatu a so ubbidienza à Tengri Khan cù u simbulu anticu, u segnu di una croce equilaterale - "adzhi": hè stata appiicata à a fronte cù pittura o in forma di tatuu. Simbulizeghja u cuncettu di stanza - u mondu da induve tuttu vene è induve tuttu torna. Ci hè u celu è a terra, sopra è falà cù i so patroni. Rum nata in l'oceanu senza limiti nantu à u spinu di un pesciu enormu o tartaruga, pressatu per una stabilità più grande da una muntagna. À a basa di a muntagna riposa a serpente Begsha. Da u tempu à u tempu in a stanza lampassi, cum'è lampi, un vajra cruciforme - "diamante", per analogia cù u Buddhismu, un simbulu di indestructibility [11, p. 213]. Durante i scavi di a cità steppa di Belenjer in Dagestan, i resti di tempii è croci antichi cunservati sò stati scuperti. L'archeologi trovanu i stessi croci nantu à e lapidi da Baikal à u Danubiu - nantu à a terra di u storicu Desht-i-Kipchak. L'archeologu M. Magometov, chì hà studiatu i resti di l'antichi tempii di Kipchak, descrive i so scuperti cusì: "Sò situati in u centru di i gruppi di barrow è sò chjuchi in grandezza... I contorni interni rotti di l'edifiziu recreanu a forma di una croce equilaterale. in pianu » [11, p. 216]. In più di forza, indestructibility, a croce, apparentemente, simbulizeghja ancu a crucivia induve i camini di u mondu cunvergenu. In cuntrastu à e regule aduttate da e religioni mundiali, in u Tengrisimu custruivanu tempii in onore di divinità o spiriti ancestrali cù una stanza interna destinata solu à priservà i so simboli. Sicondu l'idee di l'antichi Turchi, divinità è spiriti visitavanu tempii solu in i ghjorni di festività religiose. U restu di u tempu, i divinità eranu in i so livelli in u celu, è i spiriti eranu soprattuttu in a muntagna. U tempiu Tengrian era un locu santu; i credenti ordinarii ùn anu micca permessu di entre in u tempiu. Solu un cleru in u cursu di u sirviziu puderia visitallu brevemente. Una volta à l'annu era permessu di entre in l'altare di u tempiu. Una tale tradizione era ghjustificata da u fattu chì u tempiu era cunsideratu un locu di riposu per a divinità, è i credenti anu da pricà solu vicinu à ellu. U situ per a preghiera era chjamatu "haram" - "un locu per a preghiera". Tuttu u restu, fora di a preghiera, era pruibitu quì, da quì un altru significatu di a parolla "haram" - "ban", "pruibitu". I tempii Tengrian sò chjamati "kilisa" - da u nome di a muntagna sacra Kailash, una di e muntagne più alte in u sudu di u Plateau Tibetanu. Frà parechji populi di l'Orienti, era cunsideratu a dimora di i dii. Sicondu alcuni circadori di Tengrismu, u Tibet meridionale era un locu tradiziunale di pellegrinamentu per i Turchi. A ghjente si firmò nantu à a riva di u Lavu Manas è fighjulavanu Kailash da luntanu. Quì anu pricatu è avianu conversazioni filosofichi.
I rituali arregistrati trà l'antichi populi turchi avianu diverse funzioni. È cusì e so azzioni rituali eranu diffirenti. Certi eranu accumpagnati da sacrifici, altri eranu limitati solu à a preghiera. Quandu si pronunzianu preghiere, a cunniscenza di divinità è spiriti, i pruprietarii di a zona, i so caratteri, etc. L'antichi Turchi anu utilizatu testi orali sacri chì sò stati trasmessi da generazione à generazione è sò chjamati algysh, algas, alkysh, sottu sti nomi si trovanu ancu in i monumenti turchi antichi [10, p. 291]. Duranti i sacrifici, a lettura di l'algysh era un attributu impurtante di a festa. L'algysh sò stati letti in u so dialettu nativu chjaramente è distintamente, per ùn arrabbiate i patroni, per questu, prima di l'iniziu di a festa, unu, più spessu dui, chì puderanu parlà algysh, hè statu sceltu da quelli prisenti. Duranti a preghiera publica, eranu impegnati in sprinkling, accumpagnallu cù algysh.
Ci era parechji riti di cultu in a religione turca. A cronaca chinesa dice: "I Turchi onuranu u focu sopra tuttu, onuranu l'aria è l'acqua, cantanu un innu à a terra, aduranu l'unicu chì hà creatu u celu è a terra, è u chjamanu Diu (Tengry). Spiegavanu a so reverenza per u sole da u fattu chì "Tengri è u so assistente Kun (Sun) guidanu u mondu creatu; i raghji di u sole sò filamenti per via di quale i spiriti di e piante cumunicanu cù u sole. I Turchi duie volte à l'annu sacrificanu à u sole - luce: in u vaghjimu è à a fini di ghjennaghju, quandu i primi riflessi di u sole apparsu nantu à a cima di e muntagne "[9, p. 48]. A luna ùn era micca un oggettu di cultu. A so venerazione nasce assai più tardi è era solu trà e tradizioni assuciate, apparentemente, cù u calendariu lunar. U cultu di u focu trà i Turchi, cum'è i Mongoli, era assuciatu cù a credenza in u so putente putere di purificazione da u male, cuncessu da Tengri. L'infurmazione hè stata cunservata da l'imbasciadore bizantinu Zemarch (568), chì, prima di esse ammissu à u khan, hà subitu un ritu di purificazione per u focu. U ritu funebre di i Turchi hè cunnessu cù u cultu di u focu - l'usu di brusgià i morti. Trà l'uggetti assai venerati di a natura, i Turchi avianu metallu - ferru, da quale l'armi sò stati forgiati. Si trova in tutte e leggende in quale l'antichi Turchi scrivite a storia di a so origine. L'Unni eranu i primi in l'Asia Centrale à ammaistrà l'estrazione industriale di ferru. "Sicondu fonti chinesi, u sviluppu di a metallurgia hà permessu à u clan Ashina di riequipà u so esercitu è di creà unità di strike selezziunate da a cavalleria di piastra - fuli, i.e. e timpeste sò lupi » [2, p. 229]. "L'Unni pricava per ferru è a lama hè stata fatta un simbulu di questu, chì i Rumani chjamavanu a spada di Marte. À u cunfini di l'imperu turcu, l'imbasciadore bizantinu in u VI seculu eranu prisenti in una ceremonia religiosa, durante a quale u ferru era purtatu à elli "[6, p. 818].
Allora, Tengrianismu, essendu una religione furmalizata, per parechji seculi, per mezu di un sistema di codici spirituali, hà cultivatu è socializatu certi constanti etnici stabili di i populi nomadi di a Steppa, induve hè statu furmatu u tipu psicologicu di "persone celeste": una libertà- amante Turk - un guerrieru senza paura, mobile, temperamental da natura, è u pruprietariu in casa - una donna (u maritu pussede solu armi). In tutti i clani turchi, tribù è hordes, sò stati tutti uniti da una idea di Unità attraversu "a lotta per l'Eternu El" - u garante di l'ordine in a Steppa, natu cum'è Mete-shanyu in u 2u seculu aC. . "Cù a frammentazione pulitica cumpleta, l'unità ideologica di e tribù turche hè stata cunservata; A tradizione etnica, chì hè ancu una eredità di signale, ùn hè micca stata violata, l'atti inolvidable di i so antenati l'ispiravanu à una faza "[3, p. 145]. In u risultatu, i Turchi anu creatu decine di imperi è khanati. Spessu a guerra li portava luntanu da e so case per millaie di chilometri. Natu in una regione, i Turchi morse più spessu in un altru. A so patria era a Steppa.
I tratti più prominenti di i Turchi, in più di a fortezza è a fiducia in u futuru, attribuita da Tengri, eranu a sulidarità suciale è u rispettu di l'opinione publica, l'aderenza à a ghjerarchia è a disciplina, u rispettu spiciale per l'anziani, u rispettu prufondu di a mamma. A cumunità turca inizialmente suppressa u tradimentu, u fughje da u campu di battaglia, a denuncia, l'irresponsabilità, i bugie. U desideriu di un modu naturali di vita riflette l'adeguatezza relative di i Turchi cù u mondu circundante inspiratu da elli. U Turcu hà sempre sceltu una linea di cumportamentu chjara è precisa, micca ingombra di dettagli. Cù una prospettiva larga è un pensamentu à grande scala, avia una fiducia illimitata è apertura à a vita. L'antichi Turchi eranu notevuli per a so attività invidiable, essendu assai religiosi, micca dividendu a vita in l'altru mondu è stu mondu, ma accettendu holisticamente cum'è una transizione da una qualità à l'altru in un mondu unicu per elli.
In u X seculu. cundizioni pulitichi di stretta interazzione di mudelli religiosi di Tengrianism è Islam sò storicamenti sviluppatu. Tutti dui, per a so natura, eranu organici in quantu à una influenza spirituale cumpleta, a regulazione suciale è u cuntrollu di a vita di a sucetà è l'individuu. Affruntatu, ùn sò micca ghjunti in un cunfrontu irreconciliable trà elli: da parte di i Turchi, grazia à l'alta spiritualità è e regule di toleranza in a Steppa, da parte di i musulmani, grazia à l'alta capacità adattativa di a religione islamica. . Cù a so alta offensività, l'Islam duvia passà per un periodu di cultivazioni, suggerendu un modu di vita stabilitu in i centri urbani. U Sufismu, cum'è un derivativu di l'Islam, chì hè a natura più vicinu à u Tengrianismu, s'hè spargugliatu assai in a Steppa, hà introduttu alcuni elementi chì ammorbidiscenu è adattanu a percepzione da i populi nomadi è semi-nomadi di e prescrizioni rigide è i duveri di i musulmani è di a cumunità. cum'è un sanu. Malgradu u fattu chì u prucessu di islamizazione si trascinò per seculi, u mondu turcu, divisu da l'assaltu di e religioni mundiali è aduttatu in parte u Buddhismu, in parte u Cristianesimu, chì hà affondatu a Steppa in cunflitti religiosi senza precedente, hà tornatu pruvatu à restaurà l'unambiguità frammentata di u codice spirituale, unitu sottu a bandiera di l'Islam.
A percepzione di Tengri in quantu à e so caratteristiche essenziali ùn hè micca in generale cuntradisce a percepzione di Allah. Ci era ancu impurtanti similitudini sovrapposte in u funziunamentu di e cumunità Tengrian è Musulmani. Per esempiu, l'inseme di i custumi antichi di i Turchi è Mongoli - Yasa [1, p. 316] è l'urdinamentu di u Coran è Sunnah:
1. in difesa di a famiglia, un omu era datu u dirittu di marità cù parechje donne, mentre chì a prima moglia era cunsiderata a maiò;
2. l'omi obligati à rispettà e so mòglie è a fiducia in elli; impone una prohibizione di l'alcohol;
3. urdinò à l'anziani per educà i ghjovani à l'amore per a so famiglia, a ghjente (per i Tengriani - per a fratellanza di u "populu celeste" di a Steppa, indipendentemente da u clan è a tribù; per i musulmani, senza a naziunalità - per tutti quelli chì adora à Allah);
4. i ricchi obligati à serve a cumunità, à aiutà i poveri ;
5. pruclamatu u statu u pruprietariu di a terra (u regnu, in nome di u statu, assicuratu per certi duveri (cù a predominanza di l'armata, tenendu in contu a durata di u serviziu, è cù u dirittu di esse demoted per misconduct) u dirittu. à pussede a terra); u cuncettu di vende terra in i culturi era assente in tuttu.
À u listessu tempu, l'Islam in a Steppa hà ricivutu una mudificazione turca basatu nantu à a continuità di e tradizioni culturali di Tengrismu, e peculiarità di a visione di u mondu etnicu è a visione di u mondu di una persona, correlate cù u fattore di a so coexistenza cù a natura spiritualizzata. Citemu solu un fattu: l'idea di "l'ànima" - u ligame più impurtante in a teologia di ogni religione - in Tengrismu hà avutu un caratteru sfarente è assai specificu, completamente sfarente da ciò chì hè messu in u cuncettu di "zhan". " in Islam [10, p. 27]. Ughjettivu, questu hà criatu difficultà insurmountable in a traduzzione adatta in a lingua turca, hà datu a lettura di una nova qualità in a cultura musulmana, chì riflette a visione mundiale di a vita è a morte tradiziunale per i Turchi.

Tengrianismu hè a religione di i Turchi
Tengrianismu hè a religione di i Turchi
Tengrianismu hè a religione di i Turchi
Tengrianismu hè a religione di i Turchi Tengrianismu hè a religione di i Turchi Tengrianismu hè a religione di i Turchi



Home | Articles

January 19, 2025 19:07:04 +0200 GMT
0.009 sec.

Free Web Hosting