In u 2002, a Tuva alpina hè stata sbulicata da a siccità è u focu. I pompieri eranu impotenti. E l'autorità si vultò à u Shaman Supremu di Tuva, Mongush Kenin-Lopsan. Chjamò i sciamani più putenti. Kamlali da a matina à a sera. À a notte, pioveva. Da tandu, famosi pulitichi, scientisti, persone di tuttu u mondu anu visitatu u Shaman Supremu.
- Signore Kenin-Lopsan, chì, in u vostru parè, spiega a crescita in u numeru di e società sciamaniche in Tuva è a moda per i pellegrini per visità elli? Hè questu un rinascimentu di u sciamanisimu ?
"Ùn ci hè micca risuscitazione. I Shamani sò sempre stati parti di a visione di u mondu di i Tuvani. Hè cum'è per i Russi l'influenza di l'Ortodossia nantu à a grande cultura russa. U Shamanismu per i Tuvani hè u fundamentu di a so visione di u mondu. In generale, i sciamani accumpagnanu tutta a storia di l'umanità. Ricurdativi, era in a caverna duv'ellu si teneva u bestiame è induve Ghjesù Cristu hè natu chì i Magi purtonu i so rigali. In fatti, eranu shamani - preti di paganisimu. A religione sciamana hè a prima religione di i populi di u mondu, hè a fonte di a cultura spirituale di ogni gruppu etnicu.
Ùn hè micca questu un rinascimentu ? Dopu tuttu, in a listessa Tuva, in ogni paese, parevanu parechji sciamani cuncurrenti, è i ghjurnali sò pieni d'annunzii: "Shaman ereditario ..."
- Un sciamanu per natura hè un solitario. Ùn hà micca bisognu di cellule di partitu o associazioni publiche. È u fattu chì i sciamani cuminciaru à unisce in e società ... Questu ùn hè micca da una bona vita. A memoria di i tempi di Stalin hè sempre viva, quandu quasi tutti i sciamani eranu ripressi. Sin'à u 1932, in a republica ci n'eranu 725. In l'anni 30 è sin'à l'anni 70, nimu ùn averia osatu d'ammette ch'elli praticavanu culti religiosi. A paura, s'ellu ùn hè micca rapprisali, allora a persecuzione, face chì i sciamani si stendenu.
Ci hè un altru mutivu. A cunsiquenza di a sulitudine è ancu l'isolazionisimu cuscente di i sciamani era chì parechji currenti apparsu in u sciamanisimu. Tantu cusì chì ci sò sciamani autoproclamati, è avà ci sò ancu sciamani cummirciali, assimilati à l'invincitori, i maghi è altri pirate chì ùn anu nunda di fà cù l'antica cultura di u sciamanisimu. E società di sciamani nascenu per isolà da elli, ma ci sò pochi sciamani veramente forti trà elli. Sicondu i mo calculi, ci sò circa persone 300. Circa 500 più sò i so assistenti, capaci di cultivà in shamans.
Mongush Brakhovich Kenin-Lopsan, 84 anni, Shaman Supremu di Tuva, graduatu di a Facultà Orientale di l'Università Statale di Leningrad, Dottore in Scienze Storiche, famosu etnografu, pueta, scrittore, autore di parechje monografie nantu à u sciamanisimu. In u 1993, per decretu di u presidente Eltsin, hè stata premiata l'Ordine di l'Amicizia di i Populi. Ntô nuvembre 2004, u presidente Putin hà firmatu un decretu chì premia Mongush Kenin-Lopsan l'Ordine di Meritu per a Patria, II gradu. Detentore di u titulu internaziunale onorariu "Living Treasure of Shamanism" (assignatu da a Guild of University di i Stati Uniti è l'America Latina).
Chì significarà cresce per esse un sciamanu ? Dopu tuttu, sicondu a legenda, stu rigalu hè ereditatu è ùn pò micca esse insignatu.
- Ùn pudete micca insignà, ma pudete ricunnosce un rigalu è sviluppà. Una persona spessu ùn cunnosci micca e so capacità. Eccu i mo assistenti chì aiutanu i studienti di i sciamani per capiscenu ciò chì sò boni, o scortanu qualsiasi rogues fora di a porta.
- Ci vole à spessu à osà tali ghjente ?
- Succe. In fondo, simu aperti à tutti. Avemu assai studienti da Tuva è da u restu di Siberia, da Mosca, San Petruburgu, ci sò tedeschi, britannichi, americani, francesi. Emettemu certificati di graduazione da u Centru Scientificu per u Studiu di u Shamanism Tuvan à tutti quelli chì piglianu un cursu di studiu, chì ùn significa micca ancu u statutu di shaman. Una tale persona deve sentu stessu è amparà à entre in un statu di cumunicazione cù spiriti. Pudemu solu verificate se u candidatu hè capaci o micca capaci di entre in stu statu. Ùn vogliu micca offensà nimu, ma un falsu hè immediatamente visibile. Ringraziemu tali persone per i so studii, ma ùn emettemu micca certificati. Ancu s'ellu offrenu soldi per un "diploma", è si nascondenu daretu à u nome di Kenin-Lopsan, mostranu a fotografia cù mè. Ma questi sò trifles in paragone cù u fattu chì apparsu solu impostori. Adupranu solu u fattu chì una persona deve sentu un shaman. Allora si dichjaranu chì ùn sò micca per definizione. E cose sò ghjunte à u puntu chì in i paesi di Buryatia, in Primorye è quì in Tuva, sti sciamani disgraziati ùn sò micca solu imbriacati, ma ancu utilizanu l'alcohol in rituali. U fenomenu ùn hè micca diventatu, ma una cosa terribili hè accadutu: à u livellu di a cuscenza di ogni ghjornu di i pastori, di i paisani è di l'abitanti urbani, si forma una idea viciosa è terribile chì l'alcoholismu pò esse trattatu cù l'alcohol. In fatti, i crooks guadagnanu cusì nantu à u viziu, causannu dannu à e persone.
— Ùn pensate micca chì l'ingaghjamentu di sti "business" hè direttamente ligata à u fattu chì i sciamani piglianu ancu soldi per i so servizii ? È questi prezzi sò solu cresce.
- I sciamani sò umanisti. È ùn guadagnanu, ma serve. Ùn avemu micca stabilitu tariffi, accettemu donazioni per u nostru travagliu, senza numinà quantità specifiche. In a taiga, i sciamani aiutanu à e persone micca per soldi. Ci sò altri valori in u prezzu: pane, refuggiu, rispettu. Ancu s'ellu ùn vede nunda di vergogna in ricumpensa finanziaria. Quandu andate à l'uspidale, ùn vi risentite micca u fattu chì u duttore deve esse pagatu per u so travagliu ? Allora perchè u serviziu di un sciamanu - un duttore, musicista, pueta, psichicu - cum'è qualsiasi serviziu, ùn deve esse ricumpinsatu? Un'altra cosa hè chì un veru sciamanu ùn hà mai nome una quantità specifica. Serà cuntentu di ciò chì hè datu. À u peghju, dirà: quantu ùn hè micca una pietà. Ùn serà mai publicità in u ghjurnale, ùn prumette micca muntagne d'oru, ùn predice micca u futuru o guess. Hè u prublema, sò l'impostori chì ponenu prezzi elevati per servizii inesistenti è "miraculi". Ùn ci vole micca à crede.
- Probabilmente, ùn hè micca faciule distingue un veru sciamanu da un impostore, ancu s'è i Tuvani cascanu in a reta di falsi sciamani.
- L'orientalista tedescu Otto Moenchen-Helfen hà rispostu sta quistione megliu cà l'altri. In u 1929, quandu era sempre un picciottu scalzu, hè ghjuntu à a mo terra nativa Khondergey è hà parlatu cù più di un sciamanu. Anni dopu, aghju lettu un pensamentu currettu da ellu: "Nisun shaman in a so mente prova di ripetiri l'azzioni di l'altru". Capisci? U soffrenu hè destinatu à scuntrà cù quale hè prontu à scuntrà. S'ellu và à cumprà un tamburinu per a so cullezzione di casa - questu hè una reunione, s'ellu hè trattatu - un altru, per fighjà nantu à i rituali - u terzu, per amparà à esse shaman - u quartu, per amparà qualcosa - u quintu. Et ainsi de suite à l'infini. Possu dì una cosa: toccu l'infinitu pò esse mancatu.
- À pocu pressu - in vanu à vene ?
- Iè. Ancu se, sicondu i mo osservazioni, e persone chì anu persu e so radiche è li cercanu spessu viaghjanu. In una sucità industriale, depersonalizzata da a mundialisazione, volenu esse i so sciamani. Hè nutatu chì anu lettu i libri di Carlos Castaneda o Michael Harner è anu inspiratu ch'elli sò predisposti à u sciamanisimu. Infatti, certi populi di u Far North, certi indiani americani anu una credenza chì un sciamanu vive in tutti, vale à dì, hè abbastanza per dichjarà sè stessu un sciamanu, è i tribù stessi anu da capisce quale di i praticanti hè un forte shaman. è quale hè debule. Ma quelli persone avianu un sistema di coordenate in i so capi, un codice per quale leghje l'infurmazioni da sopra. Ùn avemu micca accessu à un tali cifru - una cultura diversa, manera di pensà, modu di vita. Per quessa, i pellegrini spessu adopranu solu u latu esternu di i rituali, è in i so capi ci hè un bloccu, una incapacità di aduttà a saviezza antica. Hè precisamente per via di l'incapacità o a mancanza di vuluntà di abbandunà i stereotipi di a civilizazione chì impediscenu l'accessu à i valori originali di l'umanità.
"Ma i seguitori di u sciamanisimu, i stessi Tuvani o indiani latino-americani, professanu micca solu a saviezza pagana di i sciamani, ma ancu u Buddhismu, u Cattolicu. Bifurcate, si alluntananu ancu da a verità ?
- I Tuvani anu una tradizione pruvata in u tempu. Se una persona si senti male, viaghja in un longu viaghju o affruntà una scelta di vita difficiule, si va à un lama, un sciamanu è una chjesa ortodoxa. Questu hè u stessu rigalu chì hè datu da sopra: una persona, chì ùn hà micca cunniscenze o accessu à questu, intuitivamente sente chì Diu hè unu è chì tutte e religioni venenu da una sola radica.
- E cumu si sentenu nantu à e visite di famosi pulitichi è di e persone publiche, per esempiu, u corpu incorruptible di u Buryat Khambo Lama Dashi Dorzho Itigelov? Hè statu visitatu da u Ministru di l'Interior Rashid Nurgaliev, presidente di u Cunsigliu di RAO UES Anatoly Chubais, guvernatore di San Petruburgu Valentina Matvienko. I sciamani avianu ancu Mikhail Gorbachev ...
- In u locu induve site avà, aghju ricevutu Yuri Luzhkov, Boris Eltsin ... Ci era parechje persone degne quì. Iddi, cum'è ogni persona chì travaglia nantu à sè stessu, anu bisognu di sustegnu. È ancu in l'intruduzione chì cercanu in elli stessi, chì in shamans. Ùn vecu nunda inusual in questu. Succede in a vita di tutti. Di fronte à a necessità di sceglie, qualchissia sceglie a strada di a dominazione annantu à l'altri, qualchissia sceglie a strada di una guida. Un sciamanu hè una guida, se ti piace, un intermediariu in cumunicazione cù putenzi superiori. Hè solu u prezzu di un tali rigalu per tutti. Parechje venenu à ellu attraversu ferite seriu, malatie, u disordine di a so vita persunale, ancu l'esperienza di morte vicinu, fighjendu in a so faccia. È quelli chì entranu in cuntattu cù u sciamanisimu, ùn importa ch'elli sò pulitichi, stelle o ghjente ordinaria, capiscenu chì, imbarcandu in sta strada, anu da fà una scelta. È pagà per ellu.
- Chì ci hè più in u flussu crescente di pellegrini à Tuva - moda, a dumanda di guaritori o u desideriu di cunnosce l'incunnisciutu ?
- S'è no pigghiamu in contu sti fattori, sò solu punti di partenza. Venendu quì, sia un ghjovanu, è u più stubborn know-it-all, è una persona chì hà vistu assai, chì crede ch'ellu hà acquistatu una certa saviezza, cumincianu à capisce qualcosa è rivisione l'idee tradiziunali. Spiega u fenomenu di l'interessu crescente in u sciamanisimu in generale è in u sciamanisimu Tuvan in particulare da u fattu chì u tempu hè ghjuntu per a riunione di flussi di diverse religioni in un grande fiume. Avemu una tale chance. È u fattu chì venenu à noi hè perchè Tuva hè a casa ancestrale di u sciamanisimu. Inoltre, hè quì cunsirvatu in a so forma originale. In gran parte per l'isolamentu naturali - muntagne, mancanza di strade. Per esempiu, i treni ùn viaghjanu sempre à noi. E ancu s'è in 1993 u Centru Scientificu per u Studiu di u Shamanism Tuvan hè statu stabilitu in a repubblica, chì hà ricevutu ricunniscenza internaziunale, ancu i specialisti autoritarii da l'Europa è i Stati Uniti sò furzati à ghjunghje quì nantu à una camera di lettu. Ùn hè micca chì ùn ci hè micca strade dirette à a saviezza. Arrivatu, ancu i luminari ponu lascià senza nunda. Depende di quale viaghja è perchè.
Home | Articles
January 19, 2025 19:01:45 +0200 GMT
0.008 sec.