Shaman - trà certi populi di u nordu, chì mantene a fede in i spiriti è a pussibilità di cumunicazione rituali cun elli, un servitore di cultu: un sciamanu, hè capaci di mette in un statu di estasi. . A parolla "shaman" hè tradutta da Tugus cum'è una persona di trance eccitata. Trà i populi di lingua turca di Siberia, sta professione era chjamata kam, da quì a parolla "kamlat". I Nenets anu tadibey, i Buryats anu bo, i Yakuts anu oyuun, i Yukaghirs anu alma, etc.
L'azzioni rituali di specialisti di trance prufessiunali - shamanism o shamanism - hè chì u sciamanu mette un vestitu speciale, fa un maquillaje speciale per questu rituali è, pigliate l'accessori necessarii cù un signalu prearranged, riunisce i so cumpagni di tribù. Dopu avè custruitu un focu speziale, u sciamanu, in regula, arrange tutti intornu à u focu. Dopu avè pronunziatu u discorsu prescrittu per questu rituali, dopu avè fattu un sacrifiziu, cumencia à ballà, cantà è chjappà u tamburinu. À u listessu tempu, u so ballu hà un caratteru ritmicu transogenicu particulari. A lingua di ballu - u ritmu hè realizatu da una scumessa speciale di diversi oggetti nantu à a robba. U ritimu di scuzzulate hè sustinutu da salti è squat peculiari è hè intensificatu da chianci frenetici è colpi à u tamburinu. À pocu à pocu, u ritimu di a voce, tremula è tamburinu aumenta. U sciamanu principia à fumigà i so tribù da u focu cù u fumu narcoticu, chì hè furmatu in u focu da erbe spiciali è funghi secchi ghjittati in u focu in anticipu. À pocu à pocu, tutti sò attirati in u ritmu sciamanicu, è prima u sciamanu, è dopu tutti, senza eccezzioni, quelli prisenti entranu in una trance estatica allucinogena. In più, sicondu u scopu di u rituali, principia un ritu di trance insane - guariscenza, militare, pesca, totemica, religiosa-mitologica, etc.
U mumentu cintrali di ogni tipu di rituali hè u mumentu chì u shaman entra in cuntattu cù i spiriti. L'abilità mistica di u sciamanu per fà u cuntattu cù i spiriti di a terra è di u celu causa un timore superstiziosu è a credenza in u putere di u sciamanu trà i tribù. Calchì volta i spiriti parenu abbità u sciamanu è poi parla a so lingua, ma più spessu u sciamanu solu negocia cun elli, li persuade o cumbatte cun elli è li caccia fora di a persona, stanza o locu datu. U ritu pò durà da parechje ore à parechji ghjorni continuamente, per quessa, à a fine di u ritu, u sciamanu, cuncentrazione nantu à un pensamentu principale, cascà in u trance semi-consciente più prufondu cù a perdita completa di a cuscenza è cascà à a terra in cunvulsioni. . U so viaghju misticu à un altru mondu principia - sottu terra o à traversu u celu. In questu viaghju, u sciamanu deve scunfighja i spiriti è e diverse criature mistiche di l'altru mondu, ghjunghje à u scopu di u ritu è vultà à a terra cun vittoria, vale à dì, apre l'ochji è guadagna a cuscenza.
Hè cresce chì i sciamani siberiani anu capacità soprannaturali - ponu prevede, prufezia è predichendu, ponu abbità altre persone o animali (più à spessu un aquila), ponu fà guariscenza miraculosa, rinvivisce i morti, etc.
U sicretu principale di u sciamanu hè cunsideratu cum'è u so patrimoniu misticu misteriosu - una certa forza irresistibile insane - u desideriu, chì inculca in ellu in a so ghjuventù da l'eredità di i so antenati, qualchì volta sta forza hà a forma di un spiritu patronu, ma più spessu. ùn hà micca forma.
Home | Articles
January 19, 2025 19:01:25 +0200 GMT
0.008 sec.