Essa o micca esse ?
Di novu, mandala arrabbiatu. Ùn deve esse trascuratu, soprattuttu se un altru dimòniu cresce in l'argumentu di ciò chì manghja. In un mandala normale (un cosmogramma buddista chì riflette l'interazzione di l'energie chì creanu i mondi materiali è sottili), induve l'energii si movenu in u sensu orariu, l'aria inspira, u focu sustene u desideriu, a terra pianifica cumu ottene ciò chì li piace, è l'acqua sceglie u megliu cursu di azzione. In un ventu arrabbiatu soffia nantu à l'acqua è micca nantu à u focu, per quessa chì a mente invidiosa, avè amparatu chì in un locu megliu esiste ch'è u so propiu, suscita una tempesta è chjama à luttà contr'à l'inghjustizia. È cullate i frammenti di u sensu cumunu dopu, se site furtunatu d'arrivà à a riva. Dunque, ci sò tanti punizioni in l'arsenale di u sciamanisimu, è u percorsu di a migliione si trova per frenà l'impulsi è aduprendu l'energie di a rabbia, u risentimentu è a gelosia per scopi pacifici. È per chì una persona ampara à cuntrullà tali forze distruttive, u celu sciamanicu versa generosamente situazioni nantu à a so testa induve u sughjettu in agonia rinunce à l'illusioni indotte da a sucietà è ride in faccia à i so paure. Malatie, fallimenti, rifiutu, perdita di speranze vede in stu sistema cum'è i migliori modi per purificà l'ànima.
Andemu à u testu di l'assaig: "U sciamanu hè urdinatu à diventà assai arrabbiatu è dissolve a so rabbia in risa, prima di tuttu, à ellu stessu ... L'appellu di i spiriti pò esse enfaticamente umilianti ... Dunque, spessu, a fede di u sciamanu hè determinatu da quantu audace pò maledicà u celu per quelli chì i rigali chì li dannu. L'amore di Diu hè praticamente l'unica forza in a vita di un sciamanu chì li dà un mutivu di campà. A blasfemia hè spessu a so unica preghiera. In u cruciveru salvaticu di stu paradossu, nantu à i carboni di a delusione è in a fiamma furiosa di a rabbia furiosa, nasce è si forgia a lama di a so fede indiscutibile, temperata da l'indifferenza ghiacciata à ciò chì a ghjente chjama speranze per una vita megliu.
Approssimativamente u listessu era dettu da Zarathoustra à traversu F. Nietzsche, ma u sciamanu-filosofu, pare, u superò in tutti i rispetti. Ci hè tantu pathos è passione in u "Short Sketch" chì pudete sparà cum'è un cannone à e Valchirie. Ma d'altra parte, dopu avè saltatu fora di a patetica jungla è hà pigliatu u vostru fiatu, ghjunghjite à a cunclusione chì l'autore hè largamente ghjustu. In l'essenza stessa, in u core di Tuva, una lega di ghiaccio è rabbia hè oculata. Stu ghjocu mortale di l'elementi nasce cuntrasti scunfidenti, da u vicinatu di cammelli cù renne à a cumminazione di a degradazione suciale più prufonda cù iniezioni finanziarie piuttostu grandi da Mosca. U populu è l'autorità quì sò uniti in e pratiche di ogni ghjornu di l'assurdu: mi ricordu di un rapportu chì aghju vistu in a TV locale da qualchì festa regiunale, induve una linea scarna di eroi lucali di u travagliu, custituita da parechji pastori, medichi è ufficiali inevitabbili, vagava per a piazza polverosa. In u ghjurnale lucale aghju vistu una foto di un picciottu chì, prima di u 1 di settembre, hà ghjucatu una armonica di ghjoculi, pruvatu à guadagnà soldi per un uniforme di scola. Aghju lettu un annunziu nantu à i coffins assai economici, dopu aghju lettu un analiticu nantu à una guerra incunita di i clan burocratici nativi. Hè propiu - a vita quì balla nantu à i rasoi di situazioni di cunfini. Forse ancu un clic pò scaccià in a basura una galassia di tarbagans sfacciati, chì portanu giacche caru cù badge di deputatu. È hè ancu più faciule per una persona ordinaria: durante u ghjornu, un cunduttore stoned pò chjappà, di notte - per tumbà un lumpen, per un telefuninu, o ancu cusì cusì.
Tuttu quì hè paradossale, tuttu affila i sensi. È ùn site ancu sorpresu quandu a realità generale "cumunale" à volte pare à ripple, cum'è una stampa nantu à una TV difettu. O vi pigliate di colpu nantu à u fattu chì a percepzione hè spartuta in parechji flussi, o vi sentite chì e ghjerarchie abituale si sfondanu cum'è a sabbia. Ma da quì sopra, sta pruvucazione di ogni ghjornu hè cupartu cù un filmu di cuntemplazione buddista pacífica.
Pensieri intempestivi
- Natasha, ghjucà à u dung-u-r ? dumanda Ken Haider mentre andemu versu l'arzhaan (primavera) vicinu à Kyzyl.
Dungur hè un tamburinu di sciamanu, sicuru chì ùn aghju micca unu, ma Ken hà unu, è hè cupartu cù una pelle di gazelle. Ken è u so eternu cumpagnu antropologu Tim Hodgkinson sò dui inglesi catturati da Tuva. Ken hè un omu altu è corpulentu, un shaman è u primu studiente di Tash-ool Buuevich Kung. Hè statu introduttu da u cumandante di a "divisione shaman" di Tuvan R. Kenin-Lobsan in u principiu di l'anni 90, quandu Kunga custruia un khuree (tempiu buddista) in u so paese nativu di Samagaltai cù e so mani. Kenin-Lobsan hà purtatu un turista straneru per vede un entusiasta lucale. Allora tuttu hè accadutu assai prestu: l'entusiastu hà vistu in l'inglese certi segni cunnisciuti solu da ellu, è Ken si n'andò in daretu cum'è un sciamanu. Tali cose raramenti succedenu: cuntrariu à a baccanalia chì hè stata creata in Tuva, quandu i pruprietarii di diamanti si multiplicanu cum'è locuste, è u principale ùn hè micca a presenza di un rigalu, ma i cuntributi à u sindicatu shamanicu, una vera benedizzione da u celu hè cum'è unicu cum'è un talentu luminoso hè unicu in ogni sfera umana.
I cumbattimenti di Ken sò cum'è i so nove menges rossi - parenu brevi, furiosi. Probabilmente, i spiriti piglianu pussessu di Ken, cum'è animali predatori, in u stessu attaccu feroce? Menge (moles) - in l'astrologia tibetana-mongoliana hè u listessu signu fundamentale di una persona cum'è u signu di u zodiacu in l'uccidintali. Un astrologu zurkhachi sperimentatu extracts un abissu di informazioni da questu, ma ancu per un laico cumpletu cum'è l'autore di sti linii, hè chjaru chì u pruprietariu di nove menges rossi hà assai focu. Questa hè una persona forte di vuluntà, impetuosa, diretta, un capu natu.
Vicinu à u nostru primu ughjettu - arzhaan (fonte) micca luntanu da Kyzyl, tuttu succede cusì rapidamente chì ùn aghju pocu tempu per piglià a camera. Tash-ool Buuevich incendia un ramu di ginepro di Pechino sopra u focu è sona una spezia di doppia campana astuta. Ken piglia un tamburinu è si mette à batte cum'è un tamburinu:
- A terra ! madre-terra…
A so voce hè di colpu guadagnatu un tale putere chì l'arburi sempre rumorosi si tacenu. È hè quì chì tuttu finisci.
U sicondu ughjettu di a nostra visita - una sbulicità micca luntanu da u big ov - apparentemente, hè un locu permanente di cultu. I rami di l'arbureti circundanti sò littiralmenti appiccicati cù sciarpe kodak di ringraziu, chì sò generalmente presentati cum'è un signu di rispettu per i spiriti è e persone. Quì per a prima volta hè pussibule di vede T.B. Kunga in vestiti, per un shaman di u so rangu, u so manchak hè abbastanza simplice, senza campane è fischi. Ken, per via, hà un vestitu asceticu, altri studienti di T.B. sò generalmente cum'è vestiti neri monastici, ma cù u stessu diagrama Yin-Yang. Quì Tash-ool Buuevich travaglia cù u tamburinu di Ken è dice u so "maralukha nada, maralukha!". È Tim poi turna u tamburinu à l'internu è spiegà à l'autore di sti linii cumu funziona u cosmu sciamanicu.
U più impressiunanti era u terzu indirizzu - arzhaan in a muntagna, induve a vittura strisciava per un bellu pezzu longu una strada periculosa. Quì avemu scontru un pastore di settanta-qualcosa, quì Ken chjappà u so tamburinu nantu à a mo testa. Avà hè chjaru ciò chì a catifa si sentenu quandu si chjappà cù un battitore, ma tandu era faciule è bonu, cum'è s'ellu tuttu u muck chì s'era accumulatu annantu à l'annu era statu cacciatu da voi. Arzhaan in a muntagna ùn hè micca solu sacru, ma ancu guariscenza. Ci sò caserne spiciali nantu à a muntagna, in quale i Tuvani campanu cù famiglie sanu in l'estiu è sò trattati cù l'acqua lucale. Dicenu chì u cursu di una settimana dura finu à l'annu prossimu. À a strada di ritornu, i pinsamenti mi venenu in capu chì a terra di Tuva carica certi di furia, riempie l'altri d'umiltà, è u celu di una piccula repubblica, senza pietà in a so bellezza, pare vibrà à super frequenze oltre a percepzione umana. È i sciamani sò, apparentemente, decodificatori di significati celesti è trasformatori di energie aliene. Per quessa, assai di elli diventanu un borraccia inveterata o mori prestu - l'energii sò troppu duru.
Time Machine
Ci hè chì i miraculi si trovanu micca solu in Tuva. Digià dopu à u sicondu viaghju, aghju inghjustu in una entrevista, ancu s'è l'inglesi parlanu russo cusì cusì, è l'autore di sti linii hà un stock di vocabulariu inglese à u livellu di un zitellu di cinque anni. Ma era abbastanza per noi di parlà, ancu di e cose difficili. Tim è Ken sò ghjunti per a prima volta in Russia à a fine di l'anni 80, dopu avè sbarcatu nantu à l'onda di perestroika in un grande festival di rock. Ancu tandu, anu realizatu improvisazioni cù motivi etnici inseme, Ken, sicuru, ghjucava a batteria, è u patrimoniu di Tim era l'elettronica, u saxofonu, u clarinettu è i cordi. Dighjà in Tuva è assai più tardi, sò stati uniti da l'Artista Populare di a Republica, un musicista ben cunnisciutu Gendos Chamzyrin (tamburinu è cantu di gola).
È a seconda volta i britannichi sò stati purtati à a cità di Novosibirsk, induve duverebbe esse realizatu in u campus universitariu. Qualcosa ùn hà micca crisciutu inseme in l'urganizazione, è per rinfurzà l'aspettativa di i stranieri, hè statu decisu di mustrà curiosità lucali. Allora i musicisti erranti ghjunghjenu à i specchi d'aluminiu di Nikolai Kozyrev, perchè à quellu tempu l'esperimenti di l'Istitutu di Medicina Sperimentale Clinica sottu a guida di l'Accademicianu di l'Academia Russa di Scienze Mediche V. Kaznacheev eranu in a cità. L'obiettivu era di pruvà l'idee di l'astrofisicu Kozyrev nantu à a compactazione di u tempu in specchi cuncavi speciali. L'astrophysicist Nikolai Kozyrev duranti a so vita era quasi un paria di a scienza ufficiale, i scientisti "veri" sibilavanu à u so spinu, è tuttu perchè Kozyrev hà pensatu à a natura di u tempu è a so interazzione cù l'energia. Ellu pusò a teoria chì i corpi celesti sò machini chì producenu energia, è u tempu hè a materia prima per a trasfurmazioni. U tempu, cusì, diventa un prucessu fisicu chì assicura u mantenimentu di a vita in l'universu, pò scorri à diverse velocità, pò esse ritardatu, cumpattatu, etc. U camarade Tim è u camarade Ken ùn hà micca sbulicatu in faccia à l'incunnisciutu è audace. cullò in specchi sperimentali - vetri d'aluminiu, chì eranu fatti di platti plegati in una volta è mezza, in l'internu di quale ci era sedie è equipaggiu.
Allora a stampa hà scrittu chì i participanti in l'esperimentu volonu in u passatu, alcuni in u futuru, è in a vita reale sò presuntamente mortu rapidamente è tragicamente. Ma Tim è Ken sò vivi è bè, sò in un mondu raru cun elli stessi, ghjucanu una alternativa pura, diventendu assai divertenti in u prucessu. Anu trovu un terzu - Gendos è creanu u gruppu "K-space" ("Kozyrev-cosmos"), chì pò esse facilmente truvatu in Internet è intesu. In novu, Ken hà scontru un maestru è divintò un shaman. Sicondu Tim, u specchiu di Kozyrev simpricimenti li hà mandatu à a zitiddina, da quale vultonu cum'è persone assai felici.
Kuzhege Gorge
Per via, in i punti di vista arcaici di i populi primitivi ci hè ancu una ipotesi chì u tempu scorri in modu diversu. U tempu di a terra, per esempiu, hè assai più lento ca u tempu di u focu, è e previsioni in l'astrologia orientali sò basati nantu à sta pruprietà. Ma chì piglià da i populi primitivi ? A cumunità scientifica ùn li persegue micca cù u scopu di metteli in u campu stalinista o di licenziali rudemente da u so travagliu favuritu.
È u nostru tempu vola inexorablemente à a fine. Si appiccica à l'asfaltu grisgiu, è u SUV neru, manghjendu chilometri, cerca di catturà per i tacchi. Volemu finu à a fine di a geografia di Tuvan - à a regione Erzin, in a gola di Kuzhege, à a fruntiera cù Mongolia. I sughjetti di a Sua Maestà a Regina Elisabetta II ùn anu micca u tempu di curregà u permessu in l'autorità competenti, ma avemu decisu di piglià una chance. Kuzhege traduttu da Tuvan significa "treccia". E muntagne parenu veramente vimini è s'assumiglia assai à i lochi induve si sviluppau l'azzione di l'antica "Gold of Mackenna" occidentale. Di sicuru, Kuzhege hè più bassu di l'Appalachians, ma a valle prufonda stessu, induve sti mura lacy inusual, pare esse destinatu à ogni tipu d'affari isolati. Ci hè una crepa trà duie muntagne, daretu à ellu ci sò parechji curridori di petra sinuosa. In i corridori ci sò città intere di Barbie cù chjusi di plastica, vitture, pupi è ancu 500 rubli di u Bank of Jokes. Qualchidunu dumandanu à i spiriti di stu locu per i zitelli, certi per una vittura, alcuni per una casa, altri per ricchezza. Ùn simu nunda, ma benedizioni. Allora u rituali principia, è à mezu à i so appelli furiosi, Ken si congela di colpu cun un tamburinu alzatu è stà immobile. Allora abbassa e mani, caccià u toccu di piuma, è ancu u spinu di a so testa parla di un scossa prufonda. Risulta chì un flussu di culore ardente hà versatu nantu à Ken da a gola. Apparentemente, i spiriti anu fattu chjaru chì era intesu è nutatu.
À a strada di ritornu ci fermamu da u fratellu di Tash-ool Buuyevich, chì campa micca luntanu da a gola è travaglia com'è pastore. Appena entremu in casa, sbattemu in dui giganti Tuvan in uniforme militare. Guardi di cunfini ! Cù i surrisi strained, ci pusemu in una fila, i sughjetti di a regina inglesa cercanu di fusione cù u muru.
- Chì altezza site ? - senza vergogna interessatu. – Probabilmente sì u più altu di Tuva ? Ghjucate in a squadra di basca lucale? Ùn ghjucate micca? Vede spie à traversu i vostri binoculi ? Sei venutu quì à cavallu ? Ne avete tanti ? Ci sò cammelli ?
Da questa chiacchierata, i guardiani di cunfini scuzzulate stupiti a testa.
- È avemu avutu un guvernatore in a regione di Saratov chì avia un cammellu persunale, è un zoo sanu, è un palazzu, è un aviò, è un battellu di vapore, è dopu hà cessatu d'esse guvernatore è tuttu hè statu cacciatu da ellu - un aviò, un vapore, un palazzu, un zoo è ancu un cammellu ! - Lanciau una bufera franca à i guardi di cunfini.
Sò silenziu per un bellu pezzu, dopu unu dice in silenziu "cha" - bè!
"Cha, cha", un altru ride. È avà l'estranimentu hè rottu, l'idea di una verificazione urgente di documenti, grazie à Diu, si ne va, è prestu i guardiani di cunfini stessi partenu, pusendu nantu à i cavalli chjuchi è pendendu i so gammi quasi à a terra. Peccatu chì ùn avemu micca permessu di piglià ritratti. À a strada di ritornu, Tash-ool Buuevich, chì sà cumu navigà in esattamente e stesse verste, dumanda di piantà a vittura è ci porta à u monticulu. Questa hè una petra di cervu chì spunta da a terra cum'è un dente stortu. Hè paura ancu di pensà à quantu seculi hà strappatu cù u so puntu. Nisun disegnu hè statu cunsirvatu nantu à questu, è i sciamani facenu un circhiu d'onore, passendu e so palme nantu à i so lati ruvidi. Segu è, retrocendu versu a vittura, sentu in capu una pruposta assai chjara di sbulicà e sacche è mette tuttu à u so pedi. Eccu! Mi spargu rossetto, chewing gum di plastica è qualchi muniti. Sò cuntentu di avè lasciatu u mo telefuninu in vittura.
Hè cusì. In un locu in issi sabbia salvatichi seculi fà, un monacu buddista truvò un corpu arcubalenu, micca luntanu da quì sò i posti di nascita di u putere di Tash-ool Buuevich, è dicenu ancu chì in i vaddi lucali, deserti, cum'è i paisaghji marziani, unu di V.V. Putin.
È in u piggy bank di i ricordi sbagliati ferma cumplettamente à u fondu. Eccu una stampa di cumu guardemu una seria in a sera. Tash-ool Buuevich suspira, bisbiglia "u to cumpagnu!" at sharp twists plot, preoccupazioni quandu a linea d'amore si ferma, è poi principia una discussione nantu à s'ellu quellu bastardo quì in una corona alta hè veramente o hè u nostru ufficiale di intelligenza. È in a matina, questu omu, chì hà pigliatu a storia di u filmu cusì vicinu à u so core, conta cumu hà trattatu cù trè idioti chì anu decisu ch'ellu puderia esse battutu è arrubbatu impunità:
- Aghju dettu "tu mori" è mandatu un spiritu malignu.
In u risultatu, un moron mortu assai prestu, un altru si pusò per sette anni, è in cerca di un terzu, una donna ghjunse à ellu, à un shaman, dui mesi dopu.
- Ùn sapia chì era a so mamma, aghju dettu induve si trova u corpu in a furesta. Allora aghju scupertu quale era è quale ella cercava.
Dice ancu cumu in un tempu hà travagliatu cum'è furesteru è, per spegne i fochi chì sò stati apposta da i bracconieri, hà solu causatu a pioggia. Cum'è per a prima volta in cinque anni, hà dettu furtuna à u so parente è hà dettu chì ellu ghjunghjerà à a caccia. Cum'è in l'anni di u sucialismu sviluppatu, a pulizza sigretamente ghjunse à ellu, perchè sapia ciò chì hà vistu da e ritratti.
- Un parente di u capu di a pulizza di u distrittu hè sparitu, tutta a polizia hà cercatu, ùn pudia truvà. Aghju dettu chì u corpu era in u sotano di a casa induve hè statu vistu l'ultima volta. Innò, dice, avemu digià vultatu tutta a casa. Cerca, dicu, cerca. Risultava chì aghju cumandatu stu patronu. À u muru, dicu, ci sarà una pala daretu à a casa, pigliate è scavà. Scavavanu, stanchi, ùn crèdenu micca, vulianu rinunzià tuttu, ma à una prufundità di un metru è mezu u corpu hè statu trovu.
M'arricordu di u flussu di i pazienti ("Aiutà a ghjente un pocu"), u murmuriu di mantra, densu, ancu pende un ascia, fume da l'incensu rituali. E parolle amare indirizzate à i tamburini muderni :
- Dieci sciamani è guaritori in una stanza accettanu! Iè, cumu pò esse! Hè forza ! Nanzu, dui o trè sciamani anu travagliatu attivamente in a zona, ma ùn hè più pussibule, i spiriti interferiscenu cù l'altri.
Bien entendu, l'auteur s'est imprudemment écarté de la chance qui s'était déroulée. Puderia dumandu per a salute, o soldi, o per u zitellu per andà à l'università, ma invece o curria cù una camera, o scupriu a relazione cù a realità circundante. In novu, l'imaghjini cintrali restava cumplettamente unrevealed. Ma d'altra banda, hè per quessa ch'ellu hè u centru, l'assi attornu à quale u picculu bedlam girava durante cinque ghjorni, per quessa ch'ellu, u più impurtante, deve esse pensatu à l'ultimu. E d'altronde, s'ellu ùn avete micca veramente capitu u primu celu, chì scriverete nantu à u nove?
Eppuru, anu sappiutu di caccià u so pocu cuntrabandu, armi spirituali chì nimu pudia vede, da l'Africa interna. Hè solu chì ogni volta chì a realità spaventosa prova una volta di più à insetti, mette nantu à tutti i fours, piegate è dimustrà chì ùn site micca solu degnu di nunda più di l'ordinariu, vi ricordate immediatamente chì l'acelli di a matina cumincianu cù a nota "sale", chì l'arburu fora di a finestra pulsa cum'è un grande core verde chì u celu sopra à voi hè enormu è liberu. Nanzu, l'astrofisicu Nikolai Kozyrev campava sottu à stu celu, di quale i guardiani anu scrittu in denunzii: "Durante una lotta, hà dettu chì l'esse ùn determina micca sempre a cuscenza". È avà vive u Dragone biancu, da quale, cum'è da Meister Eckhart sette seculi fà, Diu ùn hà mai piattatu nunda.
Home | Articles
January 19, 2025 18:54:53 +0200 GMT
0.010 sec.