Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich

President à vita di i sciamani Tuvan, sciamanu ereditariu di l'antica pratica
Repubblica di Tyva
Sicondu fonti ufficiali, Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan hè natu u 10 d'aprile di u 1925 in a Republica Populari Tuvan, in un picculu paesi vicinu à u fiume Khondergei in Dzun-Khemchik kozhuun. U so soprannomu di a zitiddina, chì rimpiazzà u nome, era Tas ("Bald") da u clan Mongush, per via di u fattu chì i capelli nantu à a so testa ùn anu micca crescenu per un bellu pezzu. L'antenati eranu allevatori, fabbri, famosi narratori è sciamani. Babbu ? Mongush Bora-Khoo Kendelgeevich era un cacciatore, narratore è chiropraviu, era fluente in cinese è mongol. Ci era un famosu sciamanu è maestru folk in a so famiglia? Dulush Donduk. Mamma? Mongush Sendinmaa Shiizhekovna appartene à u clan Sat. Ci era ancu sciamani in a so linea ? Sat Sevilbaa è Kuular Khandyzhap (nonna di Kenin-Lopsan). Kuular Khandyzhap era un famusu sciamanu, a ghjente chjamava Kham-Urug o Kham-Kadai, chì significa "shaman girl", "shaman woman".
Ci era parechje zitelli in a famiglia Bora Hoo? 9 sureddi è 6 fratelli; Tas era sestu. Digià à trè anni, hà maravigliatu quelli chì li circundanu cù a so mimoria : u cuntatore canterà una fiaba, è u ghjornu dopu, u zitellu a ripiglià da u principiu à a fine. Una volta, un monacu errante tibetanu ghjunse à a iurta di i so genitori. U babbu li dumandò perchè unu di i so figlioli ùn cresce micca i capelli. U monacu guardò à u zitellu è disse : « Serà un omu sàviu, sapiutu, ma ùn sapi ancu. Avà ellu ? Kenin-Lopsan (traduttu da u tibetanu "kenin" significa "stupidezza", "stupidità"; "lopsan"? "sage", "omu sapienti"). Hà aghjustatu ancu: "Stu picciottu hà da pudè scrive, lasciallu andà à u so modu".
Allora, Tas da u clan Mongush divintò Kenin-Lopsan, è u cognome Mongush, à l'ora di riceve documenti ufficiali, hè statu arregistratu cum'è un nomu datu.
À l'età di nove anni, Kenin-Lopsan hà sviluppatu una malatia sciamana. Di notte escia scalzu, ancu d'inguernu ; murmurà qualcosa, parlendu à qualchissia. A so nanna hè una sciamana ? Kuular Khandyzhap hà cuminciatu à ghjurà è hà preditu chì ellu seguitarà i so passi è diventerà un sciamanu celeste: "Andaraghju in un altru mondu? restarà un sciamanu dopu à mè ". Quandu a nanna li hà datu u so putere ? a malatia hè passata.
"A mo nanna era una grande sciamana, ? dice M.B. Kenin-Lopsan. ? Era assai famosa in kozhuun, è hà patitu trè volte da l'autorità per e so attività. Primu ? arrestò u so figliolu, dichjarà ellu un nemicu di u populu è un spia giapponese. Hè statu sparatu cù i membri di u guvernu. 12 ghjorni dopu, in u 1934, a me nanna hè stata arrestata ancu. Hè stata data 5 anni di prigiò per "crimini contru-rivuluzionari". À a mità di l'anni 1940, quandu Tuva s'unì à l'Unioni Suviètica, hè stata arrestata di novu per l'accusazioni di propaganda contru l'Unioni Suviètica. Allora era 63 anni, è hè stata cundannata di novu, avà da 15 anni. Di sicuru, l'accusazione ufficiale era solu un pretestu per distrughje u grande sciamanu vivu.
Ancu in a zitiddina, M.B. Kenin-Lopsan hà cuminciatu à scrive puesia è storie. A prima publicazione hè accaduta in un ghjurnale lucale quandu era solu tredeci anni. À quellu tempu, studiava sempre in una scola elementaria di sette anni in u paese di Chadan. Dopu, hà traduttu alcune opere di A.S. Pushkin. In u 1947, u so puema "L'alegria di Tuva" hè publicatu in unu di i ghjurnali lucali di ghjuventù. In u stessu annu, parte per studià à l'Università Statale di Leningrad.
Riturnendu à Tuva dopu avè graduatu da l'Università Statale di Leningrad in u 1953, M.B. Kenin-Lopsan, cum'è specialista in filulugia orientale, hà cuminciatu à insignà a lingua è a literatura tuvan à u College Pedagogicu in Kyzyl. Allora per 13 anni hà travagliatu cum'è editore in a casa editrice di libri Tuva. In u 1956 hè publicata una cullizzioni di i so puemi intitulatu « A Gran Via », è in u 1965 ? primu rumanzu "Rapid River of the Great River".
U tema sciamanicu hè sempre statu presente in M.B. Kenin-Lopsan, malgradu i pruibizioni. "In quelli ghjorni, era generalmente accettatu chì i scientisti Tuvan ùn eranu micca impegnati in u shamanismu Tuvan, ? ricorda M.B. Kenin-Lopsan. ? Infatti, i scientisti anu assai paura di stu tema. S'elli anu cunsideratu stu prublema, anu fattu in sicretu. Per quessa, nimu ùn sapia chì aghju cullatu folklore sciamanicu. Ancu cù i sciamani aghju scontru in sicretu. Una volta mi era dettu chì un scientist straneru, un ricercatore, orientalistu è etnografu ungherese, Vilmos Diosegi, era ghjuntu. Quandu avemu scontru, m'hà dumandatu s'ellu praticava u sciamanisimu. L'aghju dettu ch'e aghju scrittu un documentu scientificu nantu à questu tema, ma aghju avutu a paura di mustrà à qualcunu. Allora m'hà dumandatu di leghje alcune di e mo ricerche. U ghjornu dopu li aghju purtatu un travagliu nantu à u ritu di sepultura di i sciamani Tuvan.
Dapoi u 1966 M.B. Kenin-Lopsan travaglia in u Museu Naziunale di Storia Locale di Tuva (ora u Museu Republicanu di Lore Locale chjamatu dopu à Aldan-Maadyr (60 eroi). U primu periodu di a so vita com'è etnografu hè descrittu in u libru di R. Itsa "Arrows". of a Silent Rock" (M., 1966 In u 1972-74, durante u so travagliu di ricerca, hà scupertu in una di e grotte vicinu à Kungurtug u munumentu più raru di significatu mundiale - a cullezzione buddista di testi "Ganjur" in 108 volumi è "Danjur". " in 225 volumi di l'edizione di Pechino in sanscritu. Avà questi libri sò l'esibizioni più impurtanti di u museu di Tuva.
In 1980 è 1985 M.B. Kenin-Lopsan diventa un Travagliatore Honoratu di a Cultura di Tuva è a RSFSR; in u 1982 ? difende a so tesi di Ph.D. in Leningrad nantu à u tema "Plots and poetics of Tuvan shamanism". Dopu à 5 anni, a so monografia Ritual Practice and Folklore of Tuvan Shamanism hè publicata. A fine di u 19u - u principiu di u 20u seculu ", chì hè u testu sanu di a dissertazione. U libru hè statu publicatu in Novosibirsk à l'Istitutu di Storia, Filologia è Filusufìa di a Branca Siberiana di l'Accademia di Scienze di l'URSS è, dopu, hà acquistatu un grande significatu etnograficu.
In u 1991, u presidente di a Federazione Russa B.N. Eltsin premia M.B. Kenin-Lopsan cù l'Ordine di l'Amicizia di i Populi per i servizii in a literatura. Hè ancu attribuitu u tìtulu di "Scritturi populari di a Republica di Tyva". In u stessu annu, a creazione di a prima sucità di shamani in Russia hè prevista. In nuvembre 1992, hè stata registrata cum'è l'Organizazione Religiosa di Tuvan Shamans "Dungur" ("Tambourine"); u fundatore diventa M.B. Kenin-Lopsan. In onore di questu avvenimentu, u primu Simposiu Internaziunale Tuvan-Americanu hè statu tenutu, chì hà assistitu da scientisti è sciamani praticanti da u mondu sanu. Un annu dopu, nantu à a basa di una risoluzione di u guvernu di u presidente di a Republica di Tuva Sh.D. Oorzhak, à u Museu Republicanu di Lore Locale. Aldan-Maadyr (60 eroi) hè stabilitu u Centru Scientificu per u Studiu di u Shamanism.
In u 1994, a Fundazione per a Ricerca Shamanistica, fundata da Michael Harner, hà premiatu M.B. Kenin-Lopsan u tìtulu di "Tesoru vivu di Shamanism". In u stessu annu, diventa "Persona di l'annu in u campu di a scienza" è publica u libru "Etica antica di u populu Tuvan". A so continuazione ? "E Tradizioni Sacre di u Populu Tuvan" hè stata publicata in 1999. I dui libri sò diventati un avvenimentu straordinariu in a vita pedagogica è sò stati inclusi in a lista di a literatura educativa per i scoli Tuvan. Per decisione di i sciamani, M.B. Kenin-Lopsan hè elettu presidente di i Shamans Tuvan per a vita.
In e cundizioni pulitiche cambiante, diventa pussibule di publicà trè volumi di documenti d'archiviu nantu à a storia di a Republica Populari Tuva è in a storia di e relazioni internaziunali di Tuva cù Russia, Mongolia è Cina, chì ùn sò micca publicati prima. Sò stati compilati è publicati da V.A. Dubrovsky è M.B. Kenin-Lopsan in u 1995. Quist'annu M.B. Kenin-Lopsan divintò un citadinu onorariu di a cità di Kyzyl.
Dapoi u 1995, M.B. Kenin-Lopsan entra in l'arena scientifica internaziunale. Attualmente compie 70 anni. Hè statu invitatu à dà cunferenze è rapporti in parechji paesi europei ? in Austria è Svizzera (1996), USA (1998), Germania (2000), Italia (2001). Participatu à mostre internaziunali è vernissages cù una esposizione itinerante "Shamans of the Center of Asia. Patrimoniu mitologicu di u populu Tuvan. In dicembre 1995 hè statu elettu membru di l'Accademia di Scienze di New York, è in ghjennaghju 1997 hà difesu a so tesi di dutturatu nantu à u sciamanisimu, per a quale hà cullatu materiali per più di 45 anni.
In u marzu di u 2000, in un cuncorsu urganizatu da u ghjurnale Center of Asia, M.B. Kenin-Lopsan hè ricunnisciutu com'è "Persona di u 20u seculu" è diventa l'eroi di u libru "U megliu populu di u 20u seculu di a Republica di Tyva".
Per decretu di nuvembre 5, 2004, u presidente di a Federazione Russa V.V. Putin hà premiatu M.B. Kenin-Lopsan cù l'Ordine "Per u Meritu à a Patria" II gradu per parechji anni di attività fruttuosa in u campu di a cultura è l'arti. In 2006, da u decretu di u presidente di u guvernu di a Republica di Tyva Sh.D. Oorzhak per a so grande cuntribuzione à u sviluppu di a scienza è parechji anni di travagliu cuscienziosu di M.B. Kenin-Lopsan hè statu attribuitu u titulu di Scientist Honored di a Republica di Tyva.
In totale, M.B. Kenin-Lopsan hà scrittu una cinquantina di libri: cullizzioni di puesie, ballate, racconti, rumanzi è traduzzioni da u russu à Tuvan. Hè un classicu di a literatura Tuvan.
Vive in Kyzyl, Tyva.

Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich
Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich
Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich
Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan Mongush Borakhovich



Home | Articles

January 19, 2025 18:51:25 +0200 GMT
0.007 sec.

Free Web Hosting