Repubblica di Tyva
Hè natu u 17 di ferraghju di u 1950 in u ghjornu di a celebrazione di Shagaa (annu novu secondu u calendariu lunar) in u paese di Khorum-dag di u Dzun-Khemchik kozhuun di a Republica di Tyva. I so genitori eranu pastori, è u so missiavu era cunnisciutu cum'è un chiropraviu qualificatu. Pocu dopu à a nascita, a so mamma hè morta è u zitellu hè statu aduttatu da a surella maiò di u babbu ? sciamanu ereditariu Mongush Daebvyna Bayan-oolovna (a tradizione di trasferimentu di a Forza cuntinuò per più di 200 anni). Dopu à quessa, a famiglia si trasfirìu a cità di Eerbek, in Piy-Khemsky kozhuun. Da a zitiddina, Lazo hà amatu di ritirata in a muntagna è in a taiga: cacciava, pescava, pasciava pecuri. Spessu si rimarcava chì dopu avè passatu a notte in i pascoli, a matina si sveglia trà e serpi chì ùn l'anu micca muzzicatu. A so mamma adottiva hà dettu ch'ellu crescerà cum'è una persona inusual, per esse un shaman.
Per un bellu pezzu, Mongush Lazo ùn hà micca realizatu u so rigalu, hà travagliatu cum'è operatore di tractor-combine di un largu prufilu nantu à a splutazioni cullettiva "Red Plowman" (Piy-Khemsky kozhuun). Per più di 15 anni, a so fotografia hè appesa à u rollu d'onore. Era un meccanicu qualificatu di caldaie à vapore, un cunduttore di a 1ª classe, un carpintero. Ha vintu ripetutamente campiunati in a lotta naziunale Khuresh, scacchi è volleyball. Hè un arbitru di a categuria russa in volleyball. Prima di a ritirata, hà travagliatu cum'è photojournalist per u ghjurnale principale di a Republica di Tyva? "Sheyn" ("Verità").
L. Mongush era impegnatu in a scultura di l'ossu, trattatu e persone, ma diventò un shaman solu in u 1993. spiega Lazo. ? Allora, in a mo ghjuventù, finu à trent'anni, ùn sapia micca ciò chì eru inclinatu. Ancu l'altri sciamani anu vistu u mo rigalu, ùn m'hà dettu nunda. Allora a perestroika cuminciò, cambiamenti. Hè bonu chì aghju realizatu a mo vucazione digià à una età matura. Un ghjovanu sciamane raramente diventa forte. Forza ? pruprietà di l'anziani.
In u 1997, Mongush Lazo Dovuevich divintò membru di a Società di Shamans Tuvan "Dungur" ("Tambourin") in a cità di Kyzyl, è in u 2005 fù elettu u so presidente. Possiede a tecnica di cantà di gola khoomei è ghjucà u strumentu musicale naziunale khomus. Conduce riti di rituali è purificazione.
Dapoi u 2002, Mongush Lazo hà viaghjatu cum'è shaman praticante in parechji paesi in Europa è in i paesi vicini. Quattru anni di fila hè statu invitatu à travaglià in una clinica privata in Basilea (Svizzera). In u 2004, mentri in Letonia, hè statu invitatu da u presidente di stu paese, Vaira Vike, per fà una ceremonia di purificazione in a so casa.
Hà sei figlioli, u più chjucu di quale si prepara à ripiglià u rigalu sciamanicu, ma hè troppu prestu per parlà.
Vive in Kyzyl, Tyva.
Home | Articles
January 19, 2025 18:49:05 +0200 GMT
0.007 sec.