Shaman Tuvan ereditariu da u Cielo Negru, maestru di a gola chì canta khoomei
Repubblica di Tyva
Natu in u 1949 in u picculu paese Tuvan di Khorum-Dag di Dzun-Khemchik kozhuun in u punente di Tuva. U so babbu hà travagliatu cum'è un semplice accountant, è a so mamma hà cura di a casa è di numerosi figlioli. Da a zitiddina, Nikolai differia da i so cumpagni in a so sete di cunniscenza è hà avutu prununzianu capacità artistiche è musicali. Dopu à a scola, hà travagliatu com'è pastore per parechji anni. In a steppa, hà cuminciatu à capisce i principii di u cantu di a gola, chì u so babbu è u missiavu hà amparatu. Dopu à serve in l'esercitu, intrì in l'Istitutu di Cultura in Ulan-Ude (Buryatia), dopu chì diventò u capu di u Dipartimentu di Cultura di a regione Dzun-Khemchik di Tyva. Participendu à i spettaculi di sceni di folklore, spessu hà avutu à ghjucà u rolu di un shaman. Periodicamente dopu à tali spettaculi N.M. Oorzhak si sentia mal di testa è malessere. In questu sensu, hà vultatu per aiutu à un guaritore ben cunnisciutu è chiropraviu in Tuva, Oleg Pavlovich Toiduk, chì hè ghjuntu à a cunclusione chì Nikolai soffre da un eccessu di energia è a so vucazione? diventa un sciamanu. Dopu à quessa, i genitori di N.M. Oorzhak li revelò u sicretu, ammucciatu in i tempi suviètici, chì ci eranu famosi sciamani nantu à a parte materna di a so famiglia. Chì N. Oorzhak cum'è un "chamanu cantu" principia cù questu. Raccolta canti antichi è leggende di u so populu, parlendu cù i vechji è i sciamani di i paesi remoti, Nikolay Oorzhak hè prufonda immersa in u mondu di l'idee sciamanistiche è principia à preparà per a pratica curativa.
Finu à u 1985, N.M. Oorzhak hà travagliatu cum'è graphic designer, senza lascià e so lezioni di musica è migliurà l'arti di u cantu di gola. Questu u porta à u Primu Simposiu Internaziunale di Artisti di Gola "Khoomei - 89", induve diventa un laureatu in u stilu di kargyraa è, dopu, participa attivamente à l'ensemble folklore "Tyva" sottu a direzzione di Zoya Kyrgysovna Kyrgys. . Un annu dopu, Nikolai Oorzhak urganizeghja u so propiu squadra - Ertinelig Tyva, cù quale hà successu tour in Norvegia, Svezia è Turchia.
In u 1993 N.M. Oorzhak travaglia in u Centru Medicu è assiste à O. Toiduk, dopu chì l'ultimu l'introduce, cum'è un ghjovanu specialistu, à Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan, prufissore, duttore di scienzi storichi è fundatore di a prima sucità di Shamans Tuvan "Dungur" ( "Tamburinu"). M.B. Kenin-Lopsan ascolta attente à u sciamanu, l'entra in u so schedariu di carta è assigna u titulu Kara Deerler uktug ham - Great shaman from the Dark Heavens, dopu chì ellu permette di travaglià in a sucietà Dungur.
In u 1995, Nikolai Oorzhak addivintau un studiente di u Simposiu Internaziunale di Cantori di Gola "Khoomei - 95", è hà participatu à u cungressu in onore di u 60th anniversariu di a Santità 14th Dalai Lama in India. Dopu avè ricivutu una benedizzione da u capu di u mondu buddista, Nikolai Oorzhak principia i so rituali, induve si combina u rituali shamanic cù a pratica di u cantu di gola. In 1997-98 travaglia cum'è un terapeuta di massaggio bioenergeticu à u Centru di Medicina Folk in Kyzyl. Cum'è rappresentante di a Republica di Tyva, N.M. Oorzhak partì per Verona in dicembre di u 1998 per u "Congressu Internaziunale di Shamani di u Munnu", è uni pochi di mesi dopu, in maghju 1999, pò esse vistu cù M.B. Kenin-Lopsan in Viena à u cungressu "Shamanism di i populi di lingua turca di l'Asia Centrale", cronometratu per coincide cù u ghjornu di l'indipendenza di u populu austriacu.
Per u periodu da 1999 à 2000. N.M. Oorzhak hè elettu presidente di l'Organizazione Religiosa Centralizzata di Tuvan Shamans "Tos Deer" ("Nine Heavens").
In dicembre di u 1999, u canali ARTE di a Televisione Centrale Tedesca hà publicatu un documentariu annantu à N.M. Oorzhake - "Shaman from the Center of Asia" (direttu da Utte Gebhart). Dopu à u cungressu "Shamanism in the New Millennium", tenutu in Germania in uttrovi 2000, N.M. Oorzhak, per via di disaccordi, abbanduneghja l'urganisazione di Shamans Tuvan "Tos Deer". In u stessu annu, hà participatu à u festival "Deep Throat or Dangerous Ligaments" in Mosca, induve hà fattu cù l'"Orchestra di Musica Primitiva" sottu a direzzione di u percussionista Mikhail Zhukov.
In u cursu di discorsi cumuni cù M. Zhukov, N.M. Oorzhak in u 2000 un CD hè stata liberata in Mosca: "Shaman's Songs". Dopu à quessa, si indaga in u so propiu travagliu: participà à parechji prughjetti etnici, cunduce seminarii in Mosca. Collaborates with the Society of Researchers of Protoculture "Mesoconsciousness?". In u 2002, hà fattu un giru di trè mesi in l'USA è u Canada à l'invitu di l'Associazione Internaziunale per u Cantu Armonicu, fundata da Steve Sklar, è a Società Sciamanica Canadiana. Ci tene numerosi seminarii è cuncerti, è scontra ancu cù u presidente di a Fundazione per a Ricerca Shamanica in California, Michael Harner. In i Stati Uniti, riceve una licenza è travaglia cum'è shaman per sei mesi.
Durante i so spettaculi, u CD "Song of the Spirit" (Skysong Productions, Inc., 2002), è ancu "Algysh" (Long Arms Records, 2002), chì hè una riedizione di Shaman Songs, sò liberati.
In u 2003, in Kiev, N. Oorzhak solu in un cuncertu cù u famosu gruppu "Er. J. Orchestra ". In u 2004 hà fattu in diversi festivals di jazz: in u Teatro di l'Operetta di Kiev, in Koktebel è Dnepropetrovsk. Hà cantatu un duet cù u cantante americanu Lee Andrew Davison.
Da e so parolle, Olard Dixon (vede Elvil) è Alexander S. Fry hà registratu u libru "Insegnamenti di u shaman Tuvan Nikolai Oorzhak", chì era inclusu in a cullizzioni "Ancient Wisdom of Shamans" (M. - St. Petersburg, 2005) . In u 2005-06 N. Oorzhak participà à u prughjettu di O. Dixon nantu à a creazione di u primu manuale d'auto-istruzione nantu à u cantu di gola in u CD "Khoomei. The Art of Tuvan Throat Singing" ("Nada", 2006). In u stessu annu, N.M. Oorzhak libera CD: "Shri Taiga" (Vikon+ Productions, 2006).
N.M. Oorzhak hè fluente in tutti i stili di Tuvan throat canting khoomei: sygyt, kyrgyraa, ezengileer, borbannadyr è e so varietà. Hè cunsideratu khoomeizhi - u maestru di khoomei in a Republica di Tuva è oltre i so cunfini.
Attualmente, Nikolai Munzukovich Oorzhak visita constantemente diverse cità di Russia è paesi stranieri per lezioni è seminarii, spettaculi in festival di folklore. Hà numerosi studienti in Mosca, San Petruburgu, Novosibirsk, Kiev. Opere nantu à u libru Shaman Practice Combined with Healing Sound.
Vive in Kyzyl, Tyva.
Home | Articles
January 19, 2025 18:59:33 +0200 GMT
0.006 sec.