Sicondu G. Potanin, i Kams anu diverse prucessi rituali. È l'azzione stessu hè variata, è i canti, è i dii chì u kam chjama. Apparentemente, a cumpusizioni di a squadra di i spiriti dipende da quale generazione appartene u sciamanu, da e so relazioni di famiglia. Ogni ossu (seok) hà u so propiu diu è u venerà. Solu Ulgen è Erlik sò dii cumuni à tutti l'Altaiani.
Kamas chjamanu ancu i so babbi morti cum'è spiriti. Sì un kam si marita, allora chjama à quelli spiriti chì a moglia purterà cun ella. Per quessa, a squadra di spiriti di u kam hè cum'è una dote: in parte hè cumpostu di ciò chì era ereditatu, in parte hè acquistatu da novi ligami di famiglia.
Sicondu a divinità à quale turnanu cù una preghiera o un sacrificiu, u prucessu rituali hè diversu. Ella duverebbe rapprisintà u viaghju di u sciamanu cù a so squadra di spiriti à a casa distante di a divinità.
Se sta divinità vive in u celu, per esempiu, Ulgen, allura u misteru di kama deve visualmente rapprisintà un viaghju in u celu, è u shaman hà da passà da un celu à l'altru, cum'è s'ellu era nantu à i scalini di una scala, finu à ch'ellu ghjunghje à u celu. ultimu celu. Se una divinità vive sottu terra, cum'è, per esempiu, Erlik, u misteru rapprisenta cumu u sciamanu scende in u mondu sottu.
Quandu u sciamanu batte u tamburinu, i spiriti si precipitanu versu ellu. Qualchidunu di elli penetranu in u tamburinu, altri sò posti nantu à i vestiti rituali, u terzu, u più impurtante, si move in u sciamanu stessu, chì l'assorbe cun un suspiru profundo. Hè cusì chì u tamburinu è a robba rituali di u shaman venenu à a vita durante u rituali cù tutte e so parte è i dettagli.
Home | Articles
January 19, 2025 19:02:20 +0200 GMT
0.004 sec.