Saratov. Taras Zhurba travaglia cum'è shaman. Ancu s'ellu ùn pudete micca dì à circà: un ghjovanu di moda, cammina a terra, viaghja in trasportu publicu è scrive nantu à "sapone". Prima di diventà un magu, Taras hà difesu a so tesa in filusufìa, hà travagliatu cum'è campanile è omu di PR puliticu, quasi intrutu in un monasteru, hà studiatu u yoga tibetanu è u sistema magicu Toltec di Castaneda. Ùn pudete micca diventà un sciamanu solu perchè vulete. Hè cusì u destinu. A scelta vene cun un sfurtunatu effettu secundariu cunnisciutu cum'è malatia shamanica. Da ziteddu, Taras hà avutu sperienze straordinarie : « Mi sò svegliatu è mi dumandu : induve sò ? Qualchissia hè pusatu in a stanza - una cammisa shaggy, incomprensibile, ricamata, un cinturione sottu à l'ascella. Criature strane venenu, mi strappanu u stomacu è mettenu quì i so manciari. Aghju realizatu chì tali sogni vivi ùn succede micca. E pensu, chì hè a diffarenza trà stu sognu è a realità ? I genitori (mamma-attrice, papà-ingegnere) ùn anu micca dumandatu dumande esoteriche, anu utilizatu medicini cunvinziunali chì ùn aiutavanu micca. À l'università à u principiu di l'anni 1990, ognunu cercava a verità.
Abitare nantu à e pagine viventi di futuri libri di testu hè una sperienza eccitante. Questu era soprattuttu sentitu da i studienti di a storia. L'elevatori suciali, chì travagliavanu furiosamente in quellu tempu, portavanu i graduati di u dipartimentu di storia in diverse direzzione. Taras hà sceltu micca l'industria chì paga più veloce - a filusufìa. Una volta, à a dumanda di un missiavu credente morente, ghjunse à a Cattedrale di a Santissima Trinità per esse battezzatu. È hà passatu cinque anni in u campanile. "Hè un sintimu maravigghiusu: quandu chjamate a Pasqua per quattru o cinque ore di fila, l'anima hè esposta", dice Taras. "Ci era un forte bisognu di religione, per una persona chì mi apre a strada". Zhurba si n'andò in Mordovia, à u monasteru di Sanaksar, per riceve una indicazione di u destinu è u percorsu, è, se ne necessariu, ferma un monacu. Schiegumen Jerome hà rispostu à a dumanda senza dumanda è hà datu a so benedizzione per circà più. In u Saratov House of Officers, Zhurba hà scontru à Lama Ole Nydahl in una cunferenza. Hà aghjustatu a meditazione buddista à a preghiera di u monasteru.
U studiente graduate di l'università ùn hè micca andatu luntanu da u mondu. Hà difesu a so dissertazione nantu à a filusufìa di u putere è a natura di i mutivazioni umani (cumpresu cumu si attrae i citadini à i latti di basura). Participatu à a prima campagna elettorale di u guvernatore Ayatskov, travagliendu in u centru di Mosca di cunsultazione pulitica "Nikolo-M". "Aghju esploratu s'ellu hè pussibule impegnà in a pulitica è esse una persona onesta, per vive in u mondu è à u stessu tempu realizà sè stessu spirituale", dice Taras. "Hè diventatu chjaru chì senza un Maestru questu hè impussibile".
I sogni suggerenu chì questu omu deve esse un shaman. À l'Istitutu di Etnologia di l'Academia Russa di Scienze, Taras hà scontru cù u prufessore Sevyan Vainshtein, chì hè chjamatu "patriarca di i studii Tuvan". U Signore Weinstein hà cunsigliatu à u citadinu di Saratov per visità Kyzyl. L'editori di Mosca anu mandatu u ghjovanu quì (Taras hà pruvatu à pubblicà un libru nantu à u destinu di l'omu à a fine di a storia è a riflessione nantu à temi apocalittici). A casa editrice ricusò di stampà questu è ricumandò "di scrive sottu à Castaneda": dicenu, un tippu russu finitu in Siberia, truvò un Don Juan nativu, è più in u testu. "Se site digià scrittu, allora per veru", hà decisu Zhurba è si n'andò.
Arrivà à Tuva ùn hè micca cusì faciule. I treni ùn vanu micca quì perchè ùn ci hè micca ferrovia. Si pò ghjunghje in aereo o in vittura da Abakan attraversu i Sayans orientali. "Davanti à i Sayans, tuttu ciò chì circundava hè familiar è evidenti: quì ci sò un pocu di più betulle, quì, un pocu di più muntagne. E oltre u sicondu passu, u focu di percepzioni di a realità cambia. Ci hè un sensu specificu di una cupola da sopra. U vostru propiu corpu diventa più liggeru. Altrimenti, u tempu scorri, più significatu appare in l'avvenimenti di ogni ghjornu. In Tuva, tuttu hè più chjucu cà u nostru, ma più vigoru. E persone sò più chjuche in statura, è ci hè più forza di vita sigillata in elli. Semu grandi è sciolti. Sò cumpressi, furiosi è allegri ", dice Taras. Kyzyl (chì significa "russu") hà circa 100 000 abitanti. Questu hè l'ombiccu di a terra, un puntu geugraficu à a cunfluenza di u Small and Big Yenisei, equidistante da a linea continentale di u cuntinente asiaticu. A cità hè simile à qualsiasi centru regiunale, ma cù qualchi eccezzioni. Per esempiu, invece di palummi, i falchi giranu nantu à a strada Lenin. Nant'à Lenina, 41, ci hè un centru sciamanicu "Dungur", induve i rapprisentanti di l'insignamenti ricevenu i visitori. I visitori sò assai è variati. Ci sò ancu parechji sciamani. I segni d'invitazione appiccicà nantu à e facciate di e casette, i yurti rituali si trovanu in i cantieri. Ci hè da cinque à deci urganisazioni sciamanichi, più di 200 persone (per tutti i 300 mila abitanti di a repubblica). A cunsultazione cù un shaman ùn hè micca un "gadget" turisticu. Per aiutu (in casu di malatia, a nascita di un zitellu, prima di l'iniziu di una caccia, etc.), i Tuvani nativi si vultanu ancu à elli, questu hè una cosa cumuna. Ma per via di l'interessu prufondu in a struttura di l'Universu, u residente lucale rispetta u shaman, u prete è u lama. Inoltre, ci sò iogi, parechji psichichi, guaritori tradiziunali chì praticanu u sangue, u massaggio di l'osse, etc.
"À a fini di l'anni 1980, i sussidi da u centru cessanu. A republica ùn pruduce quasi nunda da sola. L'ecunumia hà colapsatu, Tuva hè cascatu in una specie di appendice di u paese. Cumu sopravvivenu sempre hè un misteru. Probabilmente una benedizzione da u celu Shaman. È a benedizzione travaglia bè: a ghjente hè vistutu micca menu intelligente chì in Mosca, in i carrughji ci sò vitture straniere da Vladivostok. "Ci era un quaderno è una penna in a sacchetta di a giacca di jeans. Si cumportava cum'è un stupidu Carlos Castaneda : caminava, facia e dumande è hà scrittu tuttu ", ricorda Taras. S'hè presentatu cum'è un scientist chì raccoglie materiale per una dissertazione. Bypassed 30-40 "specialists". Dui "charlatans spirienzati" anu sappiutu à splurge. "Un annu dopu, aghju realizatu chì anu ghjucatu à e mo debule. Cumu hà muzzicatu ? Unu di elli si chjamava Aldincha, chì significa "freccia d'oru". Hè un nome femminile ".
Sicondu u censu di u 1937, ci hè un shaman per ogni 80 abitanti. I servitori di Yakutia, Khakassia, Buryatia è Altai sò venuti à studià in Tuva. In u 1944, dopu à l'annessione vuluntaria, 3 500 sciamani sò stati sparati in Tuva (ancu s'elli accoltu u putere suvièticu, a cullettivisazione, è anu realizatu rituali per a vittoria in a Gran Guerra Patriottica). À u locu di a massacra, a primavera di nove jet di Arzhan, chì hè cunsiderata guariscenza, hà cuminciatu à batte. I grandi sciamani dicenu chì u so tempu era finitu è lascianu u mondu. Sicondu i testimoni oculari, anu dematerializatu in una yurta chjusa à u mumentu di a so arrestu. Ma micca tutti. U gran shaman Kokna-charan hà sustinutu i participanti à a rivolta di Yenisei Kirghiz è mortu in una prigiò Krasnoyarsk. Cum'è dicenu, hà emanatu postumu l'energia di un lupu è punitò parechje decine di l'informatori più zelosi è i cumbattenti di u populu. U sistema di furmazione è un tipu di "cuntrollu di qualità" di i ghjovani sciamani hè statu distruttu. I prufessiunali sopravviventi si sò andati in piattu. Sicondu Zhurba, dui o trè vechji sciamani bianchi è parechji zitelli dotati stanu avà in i zoni rurali di a repubblica. Tramindui quelli è altri ùn facenu micca una pratica larga per via di a so età.
Taras sapi esattamente quale ghjornu in a so vita hè u più felice - 24 d'aostu di u 1997. Tash-ool Buuevich Kunga hà guidatu accidentalmente in Dungur ("tash" significa dura, "buu" significa una bala, "kunga" significa piacè). Hè divintatu un maestru Saratov. "Aghju vistu in l'ochji di questu omu u splendore di una fonte senza fondu di saviezza, assai severa è misericordiosa. Mi sentu chì l'aghju cunnisciutu da un tempu infinitamente longu. Ma per currisponde à u livellu di cumunicazione, aghju bisognu di saltà constantemente da i mo pantaloni. Zhurba hà dumandatu direttamente à l'interlocutore: "Subitu ancu menti?". In risposta, Tash-ool Buuevich hà dettu una breve biografia di u ghjovanu è hà descrittu u cuntenutu di i so sacchetti.
Tash-ool Buuevich (chamanu biancu di quarta generazione) hè natu in l'annu di u Dragon di Ferru (1940). Un zitellu di cinque anni hè statu ricunnisciutu com'è un rigalu unicu. Tash-ool Buuevich hà cambiatu assai mistieri. Una volta hà travagliatu cum'è ufficiale di furesta. "In Tuva, un metudu barbaru di bracconamentu hè spargugliatu: a taiga hè incendiata, una parte di u situ brusgia, è tuttu u massivu hè datu à l'abbattimentu "sanitario". U maestru hà luttatu cù i fochi fendu piovi. Una volta u so figliolu maiò si n'andò troppu luntanu, è in lugliu nevava ", dice Taras. In u 1987, Tash Buuevich hà tenutu u primu seminariu sciamanicu in Tuva Soviet (sicondu a tradizione, i culleghi anu da scuntrà ogni sei mesi per scambià esperimenti). Kunga hà custruitu tempii buddisti in Samagaltai, Erzin è fundò l'urganizazione di sciamani "Kuzungu-eeren". U so primu studiente era u Signore Ken Hyder, un Londoner, un ghjurnalista per Scotland Yard.
A cerimonia d'iniziu shamanica ùn hà micca meritu cinematograficu. Ùn succede micca quì. Cum'è Taras dici, prima di andà in lettu, u maestru l'hà purtatu à u mondu di i spiriti (à u nuvimu celu) è, avè infurmatu nantu à a chjama, l'abbandunò quì - esce da sè stessu. U studiente viaghja in Tuva una o duie volte à l'annu. "U mo maestru è aghju visitatu i lochi sacri, cullighjate e piante medicinali, mi dà novi preghiere è pratiche. Questu mi trasferisce à a prossima "classe di a scola", è vanu in casa cù novi "libri di testu". Da u mumentu di riceve u kuzungu (specchiu magicu), a furmazione di u sciamanu diventa l'accolta di i pazienti. In seguitu, Taras Borisovich hà purtatu altri studienti da Saratov, Mosca è Germania à Tuva. "Small shaman set" si mette in a sacchetta di un saccu ordinariu. Taras Borisovich sviluppeghja cù cura i stracci rossi è aranci, tira un cercolu metallicu cù una cuda blu. Per esse onesto, ùn pare micca veramente un specchiu. Kuzungu hè fattu di una alea di bronzu (u ferru meteoricu era usatu prima). Da una banda, hè liscia, da l'altru, dodici animali di l'horoscopu orientali è e scrizzioni runiche sò incisi. "Roba assai forte. Versu in Mongolia in u seculu XIII-XIV. U maestru purtatu da quì. "E ti l'hà datu?" dumandu. "Ùn l'aghju micca datu, ma l'aghju passatu. Ùn hè micca u pruprietariu, Taras aggrotta le sopracciglia. Aghjunghjia cun un pocu di dispiacere: "Un ghjornu ancu aghju da trasmette questu à a persona giusta". U specchiu tira u dolore da u paziente. Havi a maravigliosa pruprietà di dimustrà e cose cumu sò, s'ellu ci piace o micca. Artysh powder (Beijing juniper) hè guardatu in un saccu cù una cucchiara di dessert. L'incensu hè illuminatu in a stanza induve u paziente hè. Ogni trattamentu principia cù a definizione di u destinu. Fortune-telling on 41 stones - huanak (Taras hà cullatu nantu à Arzhan). E preghiere è sutra nantu à a longevità, l'accumulazione di cunniscenze, quandu andate in una strada, davanti à un tribunale, quandu leghje una frase, ecc. Di sicuru, u shaman deve avè un vestitu manchak. Questu hè un vestitu cù nastri, campane, cranii ricamati è un signu yin-yang. I vestiti di Taras sò stati cuciti da un modista familiar. U tamburinu hè statu fattu da un maestru di u teatru Taganka (u maestru dopu hà cunsacratu l'arnesi).
Per deci anni, Zhurba hà avutu circa 300 pazienti. Hè diventatu amici cù parechji. "U compitu di un shaman hè di aiutà e persone à truvà a so cunnessione cù Diu. Per fà questu, usa l'analisi astrologica, a cunversazione è a cumunicazione cù i spiriti, - dice Taras Borisovich. - Una persona hè aiutata à purificà l'effetti dannusi di i spiriti maligni, superà e situazioni difficili di a vita, truvà l'amore, harmonizà e relazioni cù l'amati. U sciamanu cunduce ancu i riti funebri, scorta i morti per a strada bianca. Chì pò sognu un magu chì hà assai opportunità? Taras hà un sognu currispundenti : « Pruvate di purtà a diversità culturale di u mondu à un denominatore cumunu, di prisentà una nova lingua culturale chì si capisce à una larga varietà di persone. U credu sciamanicu, chì hè unu di i più antichi è cuntene elementi di parechje culture più ghjovani, pò diventà una tale lingua. A divinità suprema in u sciamanisimu hè chjamatu Eternu Blue Sky, u babbu. Hè prisente in ogni esseru vivente è dà a capacità di percive u mondu intornu à noi è dà significatu. A so moglia divina hè a Terra, a mamma di tutti l'esseri viventi, chì face pussibule di rializà i piani. Oghje, i cundizioni culturali, tecnichi è ambientali sò tali chì a ghjente sia cura di a so casa cumuna, u pianeta, o mureranu tutti inseme. Sembra à Zhurba ch'ellu hà da successu - ùn hè micca per nunda chì Saratov hè situatu in un puntu giugraficu chì culliga l'Europa è l'Asia. Per principià, Taras Borisovich hà fattu un documentariu "Dragon biancu" nantu à u so maestru è a tradizione sciamanica.
Home | Articles
January 19, 2025 19:01:54 +0200 GMT
0.009 sec.