Trans Shaman

U sciamanu hè distinatu da una suscettibilità speciale, fine tuning di u sistema nervu, ricca imaginazione. Questu hè innegabile. A volte si dice chì l'estasi sciamanica hè un statu chì u sciamane hà ottenutu à a so vulintà, una spezia di follia cuntrullata.

Ciò chì hè particularmente impressiunanti di u sciamanisimu hè a capacità di u sciamanu per andà in un statu di trance. Calchì volta, durante u rituali, u sciamanu principia à cumportà stranamente: si gira in u locu, gridendu freneticamente frasi chì i prisenti ùn capiscenu micca, è cascà in l'obliu. In a yurta semi-oscura, tuttu questu hà fattu una forte impressione nantu à l'audienza. Chì pudemu dì di i viaghjatori europei ...

U sciamanu "possedutu", in più, spessu fuma è beie alcolu durante u rituali. Pocu à pocu, a credenza hè stata furmata chì un shaman hè una persona chì soffre di una malatia mentale, quasi un pazzu. Senza dubbitu, a tradizione sciamanica furnia motivi per tali ragiunamentu. L'Altaiani stessi anu capitu u cumpurtamentu ecstatic inusual di u shaman. Hè cridutu chì u spiritu Algan porta u shaman in estasi durante u rituali. Calchì volta a so maghjina era messu in u tamburinu, trà e gammi di a figura di u patrone di u tamburinu.

Ci sò ipotesi estremamente interessanti chì spiegà i specifichi di l'attività rituali arcaica, chì ùn pò micca esse ridutta solu à l'estasi cuntrullata.

Sicondu l'ipotesi di J. Jaynes, i gruppi umani arcaichi in u periodu dopu à a rivoluzione neolitica anu cunsideratu chì e voci di i dii sò una rialità. A ghjente hà intesu in u so emisferu drittu di u cervellu, chì ùn hè micca nurmale di parlà. A sucetà hà fattu una selezzione diretta di persone chì anu pussutu sente è interpretà a voce di i dii, per trasmette à i so cumpagni di tribù.

Comu regula, in una persona, l'emisferu dirittu di u cervellu hè incaricatu di a percepzione visuale di u mondu circundante, è a manca cuntrola a parolla. Cù violazioni cumplessi di sti funzioni, l'emisferu drittu cumencia ancu à agisce cum'è un discorsu unu è nasce una occasione unica per un dialogu di parlà trà i dui emisferi, è una di e voci hè percive da a persona cum'è esterna.

È se tali capacità sò ereditate è fissate, una casta di preti ereditarii appare, intesu a voce di i dii. Una persona principia à parlà cù i dii in sè stessu, conduce un dialogu in a matina ... Chì opportunità aperta per a creazione di un Cosmos miticu è un cuntattu urdinatu cun ellu! Forsi i sciamani siberiani ùn anu micca solu cridutu in i so dialoghi cù i spiriti, ma veramente intesu a so voce. (A realtà subjectiva ùn hè micca menu preziosa per una sucità tradiziunale).

Ma chì hè a pazzia di un shaman in u cuntestu di un rituali? Ci pare chì si mette bè in a stampa generale di u mondu. Ne consegue chì unu pò entre in l'altru mondu in un statu sfarente di l'urdinariu. Hè cusì chì l'eroi di l'epica, i caratteri di leggende è fiabe, penetranu in e fruntiere di u mondu umanu.

L'eroi si mette nantu à u so cavallu, parte è... perde a cuscenza. Svegliatu, si vede in una terra luntanu. U spaziu è u tempu simpricimenti cessanu di esisti, trà u mondu di l'omu è l'altru mondu ci hè una frontiera qualitativa, "disparu". U stessu s'aplica à u pruprietariu di a muntagna. U cacciadore cammina longu à a muntagna, casca in qualchì locu è perde a cuscenza. Venendu à ellu stessu, vede ch'ellu hè in pena. L'eroi s'addormenta sottu à l'arburu sacru ... ecc.

Passà u cunfini di u mondu hè sempre assuciatu cù un cambiamentu obligatoriu in u statutu di una persona; si trova in un statu sfarente da a vigilia. Pudete entra in quellu mondu solu rinunziendu a forma umana, diventendu cum'è i so abitanti originali.

In a vita reale, questu era in u putere di un shaman. Cambia micca solu l'apparenza, ma ancu a so essenza (ricordate a so "ricreazione" da i spiriti). I spiriti cumincianu à parlà per a so bocca. È cù tuttu u so cumpurtamentu, u sciamanu dimostra ch'ellu ùn hè più umanu.

Forsi a "pussessione" di un sciamanu hè una tecnica per quale ellu modella una realità diversa. Hè simile à svenimenti, sonnu, malatie seriu è in fine a morte. Da quì a cecità imaginaria di u sciamanu (a frangia chì copre u so visu), a polifonia, l'imitazione di i soni naturali. Questu hè un avanzu in certi sferi trascendentali.

Ùn hè micca sanu sanu chjaramente cumu cunsciente chì i sciamani anu utilizatu e peculiarità di a so psique. A so natura è a logica oculata di u rituali l'hanu spintu à questu, o anu deliberatamente purtatu in un statu d'estasi, crede chì questu era l'unicu modu "ci"? Hè improbabile chì una risposta senza ambiguità hè pussibule quì. Da nutà hè u fattu chì diversi tipi di dislocazioni psicologichi ùn sò micca stati rifiutati da a sucità, ma ricivutu un disignu culturale speciale è sò stati inclusi in u sistema di valori di a società. Clairvoyants è indovini, indovini è guaritori - tutti anu ricevutu u so nichu suciale.

Trans Shaman
Trans Shaman
Trans Shaman
Trans Shaman Trans Shaman Trans Shaman



Home | Articles

January 19, 2025 19:11:19 +0200 GMT
0.004 sec.

Free Web Hosting