ALKUNI ARTICULI DA U LIBRU DI O. ZHANAYDAROV "TENGRIANITY: MITI AND LEGENDS OF THE ANTIC TURKS"
U mentore spirituale di a nostra generazione di scrittori, Olzhas Omarovich Suleimenov, in u so famosu libru "Az è I" hà dedicatu un capitulu sanu à Tengrismu.
Eccu alcuni citazioni di stu capitulu per chjarificà l'ugettivi chì circhemu d'avè: "Torna, tuttu torna à l'uriginale. Dopu avè fattu un circhiu in l'oceanu, u pesciu torna à more nantu à e petre di i fiumi stretti. L'acqua di i fiumi bollinu è, dopu avè fattu un circhiu sopra a terra, torna inaudiblemente rugiada è piovana ruggente.U sole si scaldarà, è a terra nera sarà pittata di verde.Alba in l'estiu, diventa giallu crimson in u vaghjimu, s'addormenta. sottu a neve..
1. Sò l'unicu chì hà nutatu a circulazione in natura ? U vostru antenatu era più attente, hà campatu in a natura, dipendeva da ella è hà pruvatu à piacevule per capiscenu i so simboli. S'hè inclusu in questu turbulente. Mentre ch'ellu campava, si coprì di verde, è partì in giallu-violeta.
2. A morte hè un sonniu, ma micca da noi ... I primi materialisti chì cumponenu u ritu funebre da l'osservazioni di a morte di a natura. L'omu - un zitellu di a natura - era paragunatu à i so altri figlioli. A ricerca di l'immortalità l'hà purtatu à u pensamentu salvatore : a morte hè un sognu. A vechja hè u vaghjimu. A marmotta s'addormenta in un pirtusone, l'imbulighjate cù pruvisti. Scavà buchi in l'inguernu, u mo fratellu anticu hà vistu una marmotta arricciata in una bola in una abitazione terrena sparta di granu. U sole calderà, è a marmotta esce, più fina, dorme - viva.
3. Ma u mondu hè un duellu. L'accoppiamentu hè statu nutatu prima. L'umanità hè stata divisa in mamme è babbi. A muntagna suggeria un bassu. A luce era u cuntrariu di a bughjura. Deifying a terra, l'omu hà definitu u cuncettu di u celu - anti-terra. Sta rivoluzione di u pensamentu hè stata riflessa in u ritu funebre.
In a sucità umana, ci era una prima divisione in schiavi è maestri, in bassa è alta. Certi sò diventati figlioli di a terra, altri sò stati chjamati figlioli di u celu. ... Un omu neru sbulicò u capu in a vechja, avvicinò à i figlioli di u celu. U cultu di l'anziani.
A sucetà in l'antica Mesopotamia hè stata divisa in i Figlioli di u Celu è i figlioli di a Terra - un populu chì era cullettivu chjamatu Blackheads.
... E persone di diverse urighjine sò state intarrate secondu diversi riti. I figlioli di a terra sò cum'è marmotte in un pirtusu (curvezza, ocra, granu. Per elli, i culori di u dolu sò crimson-yellow). I figlioli di u celu sò cum'è un sole morente. U culore di u so dolu hè neru. " "Az è I", Alma-Ata, 1975. pp. 271-273.
"Ciò chì distingue l'idea principale di Tengrianismu da l'idee di e religioni più tardi? Cridenza in una risurrezzione literale, in a continuazione di a vita nantu à a terra in a listessa forma umana. Passerete per un sognu è svegliate 1) cum'è una marmotta. è l'erba (s'è tù sì un figliolu di a terra), 2) cum'è u sole (s'è tù sì un figliolu di u celu).
Ibid.p.277.
In verità, saria pussibule di riscriva parechje pagine di stu libru bonu è aghjurnatu, ma u lettore stessu pò guardà in questu se ne necessariu.
Per noi, hè impurtante chì Olzhas Omarovich definisce l'essenza di Tengrianism cum'è un sistema religiosu. Se in u Cristianesimu, l'Islam, u Ghjudaismu l'idea di l'immortalità umana fisica hè trasfurmata in l'idea di l'immortalità di l'anima, allora in a prima religione - Tengriismu, l'idea di l'immortalità umana hè cunservata, cum'è in a natura. . Per mezu di u cambiamentu di staggione vene u rinnovamentu.
A morte in Tengrianismu hè percivuta cum'è una longa anabiosi di u sonnu, ci hè una credenza chì un ghjornu un mortu chì s'hè addurmintatu si svegliarà è risuscitarà. Per quessa, accantu à ellu in a tomba sò stati posti l'uggetti necessarii per a futura nova vita: tazze o brocche cù vinu o altre bevande, armi persunali, cose persunali. Hè ancu ghjuntu à e forme salvatichi, quandu, inseme à u capu mortu, intarravanu, avendu tombu, suldati schiavi, donne amate, cavalli è cani. L'antichi Egizziani avianu un sepultura cumuni cù i misgi morti.
Ancu in u Medievu, i Turchi anu cunsirvatu stu terribili costumu di intarrà e so mòglie, i servitori, l'animali prediletti, l'ogetti prediletti inseme cù u capu di u populu.Marcu Polo hà scrittu annantu à questu in u so libru di viaghji per i terri di l'Asia Centrale. Ma sta custumu vene da i tempi Tengrian, è questu hè pruvucatu da i scuperti archeologichi in u Kazakistan orientali à a fine di u XXu seculu, scupertu da u scientist Samashev.
Inseme cù e persone intarrate, prubabilmente, a mòglia si trova vicinu à u maritu, parechji corpi di cavalli sò stati scuperti, e maschere nantu à i capi di i cavalli è l'arnesi sò stati fusi d'oru.
Home | Articles
January 19, 2025 18:52:48 +0200 GMT
0.008 sec.