A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX

Unu di i fenomeni socio-culturali più interessanti osservati in u spaziu post-sovieticu hè l'emergenza diffusa di l'associazioni religiose chì proclamanu u so scopu di praticà i culti pagani è di propagazione di e credenze tradiziunali. In u sfondate di a diffusione di l'urganisazioni neo-pagani in a Russia Centrale "originariamente Ortodoxa", pare abbastanza naturali chì a pupulazione indigena di Yakutia hè interessata à u sciamanisimu, chì a rinascita hè stata ripetutamente annunziata in l'ultima decada. À u listessu tempu, da a publicazione à a publicazione (cumpresu in a literatura scientifica), l'affirmazioni nantu à a lotta attiva di i missiunarii ortodossi, partendu da a so apparizione in Yakutia in u 17u seculu, cù i sciamani cum'è i portatori è i guardiani di e credenze tradiziunali di i populi di u Territoriu di Lena, roams. In a cuscenza storica di massa, a rispunsabilità per l'esterminazione di i sciamani hè chjaramente attribuita à a Chjesa Ortodoxa Russa è à l'amministrazione coloniale russa, per via di quale oghje hè necessariu di ricustruisce a "religione naziunale di i Yakuts" secondu separati, infurmazione frammentaria.
Di sicuru, l'autorità russe spirituali è seculari di Yakutia ùn puderanu micca ignurà i sciamani. In più di i cuntatti custanti di ogni ghjornu cù i sciamani di i servitori russi è l'industriali, i guvernatori di u distrittu di Yakutsk quasi da u mumentu di a so furmazione (1642) anu da trattà cù l'accusazioni di "dannu sciamanicu" di un "straneru yasak" à l'altri [1] 1]. In ogni casu, finu à i decreti di Petru I nantu à u battèsimu di massa di i populi siberiani (1706, 1710), l'unica misura diretta direttamente contr'à i sciamani era a pruibizione di u so sciamanisimu in a prigiò Yakut è i so circondi: ma secondu a fede di u sciamanu. in i volosti, da a cità à i lochi luntani » (1663)[2]. Hè da nutà subitu chì sta pruibizione hè stata causata da un incidente cù un servitore russu catturatu in a presenza di un rituali, è in circustanze aggravanti - in Quaresima! Inoltre, sta pruibizione hè stata cunfirmata in a "memoria" di i guvernatori Yakut in u 1696: "Iè, duvete guardà è cura di ella strettamente, per ùn esse micca sciamane intornu à a cità è nimu ùn va à elli per u sciamanisimu". [3]. Osservendu l'apparizione di pietà in u centru amministrativu di u cuntatu è i so circondi, i guvernatori si limitanu à questu. À u listessu tempu, i cuntatti trà l'Ortodossi è i sciamani ùn anu micca firmatu in "lochi distanti". Inoltre, unu di i guvernatori Yakut (A. A. Barneshlev) stessu hè statu accusatu d'ingaghjamentu di sciamani per "spell danni" à i so avversari in un prucessu ghjudiziariu è amministrativu (1679): "... È u shaman Nyacha hè cun ellu, Andreika, in a stanza superiore sciamanizata, è in a so terra i sciamani utilizanu l'appellu demoniacu è a magia per u mare è spoglià a ghjente "[4].
Nisun esigenza di distrughjini shamans hè stata truvata in l'atti legislativu di Petru I, chì diventenu a basa legale per u battesimu di massa di i populi di Siberia. Per tutta a so severità è a presenza di una indicazione diretta: "... brusgiate l'idoli è distrugge i tempii", è "deliverà a morte" à quelli chì disubbidiscenu a vulintà reale, nimu di elli ùn parla di i servitori di i culti "idolotar" [ 5]. In quantu à e ripressione : caccià i tamburini, brusgiate u vestitu di u sciamanu, ecc., i sciamani in i seculi XVIII-XIX, i.e. dopu à u battesimu di massa di i populi siberiani, sò stati puniti in dui casi: prima, si i sciamani stessi sò stati battizzati è, per quessa, sò stati sottumessi à a legislazione nantu à u peccatu Ortodossu; siconda, s'è u novu battizatu eranu prisenti à u rituali, i.e. ci era una "seduzione in a fede ortodossa". In modu, per i musulmani, l'ultime era punibule sottu a lege russa da a pena di morte (Council Code 1649, paràgraf 22, articulu 24). In questu sensu, hè indicativu cumu una donna Yakut battezzata chì invitò un sciamanu si ghjustificò: "... per cunsulà a so figliola malata, è micca per ogni tipu di preghiera" [6]. In altri palori, in a "fede cristiana" ella "ristava forte" è, da u so puntu di vista, ùn ci era micca motivi di punizioni. U consistori spirituale, quandu esaminà i casi di shamanism, in cunnessione cù e circustanze sopra, hà dumandatu specificamente à i decani Yakut "sò l'accusati illuminati da u battèsimu?" Questa sfumatura, sempre eluding l'attenzione di parechji autori, hè assai impurtante per capiscenu u prublema.
In Yakutia in i seculi XVIII-XIX. cum'è in altrò in Siberia, a punizioni di l'aborigini di novu battezi catturati in a pratica sciamanica, i.e. "Caduta da l'Ortodossia", hè stata limitata, in regula, à a penitenza di a chjesa è a penitenza "cù a cunfiscazione di a pruprietà" - attributi shamanichi. Tali misure sò state valutate da i Russi cum'è facili, è qualchì volta cù a so dolcezza pruvucavanu discontenti trà e strutture più bassu di u cleru: "... ancu s'è per decretu di a Sua Maestà Imperiale hè statu urdinatu di punisce i culpevuli di tali superstizioni indulgentamente .... . Ellu, l'altrìciu battizanu, ùn vede à amonizione è à l'impuzione, ma imputiscenu curagiu è ridiculu ... è sò in a so cossuvenme "[8]. Per d 'altra banda, per un sciamanu, un tamburinu è un vestitu eranu oggetti sacri è inalienabili, è u pentimentu publicu puderia esse cunsideratu umiliante. Da quì, prubabilmente, i leggende nantu à a crudeltà di i missiunarii Yakut. Per esempiu, una legenda hè stata arregistrata chì un prete parrocchiale, avendu amparatu chì un sciamanu lucale (un Yakut novu battizatu) porta danni à e persone, l'hà obligatu à arcu in a chjesa. Un sciamanu arrabbiatu, trasfurmendu in tronu, rumpiu un grande spruce solitario chì cresce à u principiu di a strada, chì hà purtatu à a morte di u prete - u "kut" - l'ànima di u prete era piatta in l'arbulu [9]. A reazione à l'insulta intollerabile hè stata abbastanza letale.
Cù tutta a "crudeltà" nutata di l'azzioni di i missiunarii, deve esse sempre in mente chì l'azzioni mirati è di massa contr'à i sciamani in Yakutia ùn sò mai stati realizati. Curiosamente, a lista di i sciamani identificati prima di 1920-30 sicondu i so propiu dichjarazioni, certificati di i cunsiglii è di i cunsiglii di u paese, i verbali di e riunioni di u cunsigliu è altri ducumenti d'archiviu, ci vole 18 pagine di testu dattilografatu è hà più di 300 cognomi, a maiò parte di origine cristiana, chì indica almenu i genitori battezzati [ 10]. À mezu à elli ci sò tali surnames di shamani cum'è "Dyachkovskys", "Protodyakonovs", "Popovs" è "Protopopovs". Data a piccula dimensione di a pupulazione Yakut (235.000 secondu u censu di u 1926)[11], è l'attività di quasi 200 anni di a Chiesa Ortodossa per plantà u Cristianesimu, una tale abbundanza di sciamani suscita dubbi nantu à a cumpetenza di u pre. -autorità spirituali rivoluzionarie di Yakutia.
A nutata "survivability" di u sciamanismu, in più di u cunsirvaturisimu di a sucietà tradiziunale è a stretta cunnessione di e credenze pagane cù l'attività ecunomica di a pupulazione indigena, era duvuta à a mancanza di sustegnu regularmente per l'attività cristianizzante di i missiunarii da u secular. amministrazione di Yakutia. U guvernu spirituale Yakut in u 1841 si lamentava chì: "... l'autorità civili lucali si divertenu cù stu spettaculu (sacrificiu - A.N.) è, paghenduli (sciamani - A.N.) ancu cù soldi, si fermanu è piglianu a forza per eradicate questu. hè in u putere di u spirituale "[12]. A maiò parte di i circadori tendenu à spiegà a pusizione di l'autorità seculari Yakut cù interessi fiscali è militari-pulitichi: l'esigenza di un fornimentu ininterrottu di furs à u tesoru di u sovranu hà obligatu l'autorità seculari à prutege i stranieri da fastidiu, abusu, è tuttu ciò chì puderia dannà u paese. cullizzioni di yasak. In particulare, da i missiunarii eccessivamente zelosi, capaci di causà discontent o disordine trà a pupulazione yasak per e so azzioni.
Probabilmente in u 17u seculu. è, in una misura minore in u 18u seculu, a pusizioni strategica di Yakutia cum'è un avanzatu di l'avanzata russa in u Far East è u nordeste di u cuntinente, chì determinava a necessità di mantene a lealtà di a pupulazione in questa regione, era dinù pigliatu in contu.
L'azzioni, o megliu l'inazione di l'amministrazione di u distrittu / regione Yakutsk, sò stati sanzionati da sopra: l'11 di sittembri 1740, l'e.i.v. un decretu chì prescrive: "... in ogni modu, tali affari chì cuncernaranu i gentili recentemente battezzati nantu à a fede è a non-adempimentu di a lege cristiana, ùn cuntinueghjanu micca per 3 ghjorni à tutti, ... ma ogni indulgenza, quant'è pussibule. mostrali "[13]. Apparentemente, stu ducumentu, chì per un bellu pezzu hà determinatu l'attitudine di i corpi statali versu i "stranieri yasak" di novu battizatu chì avianu peccatu, procedeva da e stesse considerazioni fiscali è politiche cum'è l'autorità siberiane lucali, perchè hè difficiule di sospettà Anna Ioanovna. guvernu di aderenza à l'idee di l'umanisimu.
L'attitudine di u cleru di Yakutia versu i sciamani a volte s'hè rivelatu più cà tollerante. À a fine di u XIX seculu. u famusu missiunariu A. Argentov ammissu: "Cù una visita, u sciamanu dà assai benefici à i malati. Avemu da accettà chì i shamani intelligenti sò utili induve ùn anu micca maturatu à u megliu "[14]. Ci era un casu quandu un prete si ammalatu è si vultò à un sciamanu per l'aiutu, mentre chì un altru caminava intornu à Olekminsk nantu à Maslenitsa "cantu a Mamma di Diu", pusendu un tamburinu di u sciamanu nantu à ellu stessu, accumpagnatu da dui sciamani in vestitu tutale, chì "rappresentò. a so azzione "[15]. Assumimu chì l'indulgenza di u cleru di a parrocchia versu u so gregnu, chì era solu ufficialmente listatu cum'è cristiani, era strettamente cunnessa sia cù teme per a so vita (in particulare in i primi stadi di cristianizazione), sia cù l'interessu materiale di i preti in u bonu. relazioni di vicinanza. Pudemu sicuru di fà una analogia cù u casu nutatu in u Nordu-Ovest di Siberia, quandu u battizatu Mansi hà dettu à u viaghjatore chì u so prete: "ùn importa à tuttu ... i nostri shaitans ... hà decisu prima di catturà noi. , cum'è avemu cuminciatu à batte i tamburi, iè vede ch'elli cuminciaru à dà pocu è si ritirava "[16]. À l'ultime tappe di u travagliu missiunariu (fini di u 19u seculu - principiu di u 20u seculu), in i punti di vista di u cleru nantu à u sciamanisimu, l'idee scientifiche naturali cuminciaru à ghjucà un rolu sempre più impurtante, tracciatu da A. Argentov, I. Veniaminov. è altri illuminatori eccezziunali di i populi à u nordu-est di Russia, u Far East è l'America Russa, chì fighjulavanu i sciamani piuttostu da u puntu di vista di l'etnografi.
Per d 'altra banda, i sciamani in Yakutia ùn anu micca circatu di pruvucà cunflitti. Ùn ci hè micca menzione di a so resistenza attiva à u battèsimu in i fonti d'archivi. À u cuntrariu, parechji sciamani sò stati battezzati vuluntarii, è unu pigliò ancu u locu di un ripastu in a chjesa[17]. Infine, un puntu interessante si trova in a legenda nantu à unu di i grandi shamani chì anu scunfittu i spiriti di a variola (una trama tipica di u folklore Yakut). Quandu i spiriti di a variola in a forma di 7 soru - Siberian Cranes intrinu in l'ulus di u grande sciamanu, ellu "... saltò prestu à i so pedi è, crucitendu davanti à l'icone, si trasformò in fume è volò in u celu. "[18]. I cumenti sò superflui.
L'absenza di una rigida opposizione di e credenze tradiziunali à l'Ortodossia da parte di i sciamani era duvuta à i metudi di cristianizazione relativamente miti è à i paralleli evidenti trà e credenze tradiziunali di Yakut è u Cristianesimu (a Divinità Suprema, a Deità di Fertilità, etc.). In queste cundizioni, e peculiarità di a cuscenza pagana - non-cunflittu è ricettività - determinate a rapida "assimilazione" di a Trinità, a Mamma di Diu è i santi cristiani da a mitulugia Sakha, chì hà purtatu à u sincretismu è a fede duale, chì hè stata nutata più. chè una volta da circadori.
Cusì, u terminu "lutta" ùn trasmette micca a cumplessità di a relazione trà a chjesa è i sciamani in Yakutia. A ripressione diretta, a viulenza, a persecuzione è a distruzzione di i sciamani ùn sò micca accaduti in tuttu u periodu studiatu, sia per via di a stallazione di l'autorità seculari cintrali è lucali, sia per via di a pusizione ambigua di u cleru stessu. À u turnu, i sciamani ùn anu micca particularmente resistitu à u battesimu è, essendu cunsiderati ortodossi, cuntinueghjanu a so pratica sciamanica, cunvivendu pacificamente in Yakutia cù u cleru ortodossu durante quasi dui seculi, finu à chì u guvernu suvièticu hà pigliatu l'eradicazione di "superstizioni".
NOTE:
Yakutia in u 17u seculu (Essai). Yakutsk, 1953, pp 178-179
Cit. Citazione di: Tokarev S.A. U sciamanisimu trà i Yakuts in u 17u seculu. // SE. 1938. No 2. P.102
Ibid., p. 103
DAI T. 8. S. 244
Monumenti di a Storia Siberiana. Vol. 1, pp 240-242.
SU RS(Y), f. 225, op. 2. dossier 946, l. unu
SU RS(Y), f. 225, op. 2. schedariu 135. fogli 4-5
TF GATO, f. 156, 1758, mortu 98, l. 2 riv.
Legendi storichi è storie di i Yakuts. Part 2. M.-L., 1960. S.261-264.
Vasilieva N. D. Yakut shamanism 1920-1930. Yakutsk, 2000, pp. 124-141
Ignatieva V. B. A cumpusizioni naziunale di a pupulazione di Yakutia. Yakutsk, 1994, p. 33
SU RS(Y), f. 225, op. 2, mortu 153, l. 6riv.–7
PSZ. T. 11. San Petruburgu, 1830 S. 250
Chikachev A.G. Trattamentu sciamanicu di i vechji russi // Tolleranza. Yakutsk, 1994, pp 99-100
Ovchinnikov M. In a mo memoria // Antichità viva. 1912. No 11. S. 855-879
Nosilov K.D. À i Voguls. SPb. 1906.
NA RS(Y), f.185, op. 1, d. 20, l. unu
Liggende è storie storichi di i Yakuti ... S. 296

A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX
A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX
A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX
A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX A Chjesa Ortodossa è i sciamani in Yakutia in i seculi XVIII-XIX



Home | Articles

January 19, 2025 20:53:24 +0200 GMT
0.009 sec.

Free Web Hosting