Shaman Tuvan ereditariu
Repubblica di Tyva
Natu u 21 di maghju 1948 in a cità di Kara-Bulun (Black Corner) Ulug-Khemsky kozhuun. U so missiavu paternu, Dolaan, era un lama chì hà studiatu in Tibet. U so nome era Dolaan Suge Lama. Un altru missiavu (da u latu maternu) - Cherlik-Kham (Wild Shaman) era cunnisciutu per esse capace di scuzzulate e palle da a so robba quandu hè statu sparatu. Hà campatu in Bayan-Kol. In a so ghjuventù, Cherlik-Kham andò à studià cum'è lama in Tibet (sicondu altre fonti - in Mongolia). Hà travagliatu in una minera di cobre per nove anni è hà studiatu per un annu cum'è llama. Parechje leggende sò cuntate annantu à ellu. Una volta ellu, cù l'altri, ghjunse à u monte Khatyg-taiga. Ritirata da tutti per medità. L'aspittàvanu assai tempu, dopu si sò cullati in motociclette è partenu à falà u fenu in a valle di Ulug-Khem. Arrivanu à u locu, è Cherlik-Kham hè digià quì. Dicenu ch'ellu avia volatu nantu à un lupu, ch'ellu l'hà livatu induve necessariu. Si dice ancu di ellu ch’ellu pudia passà u fiumu cum’è in terra secca.
Nanna Kara-ool - Ulug Kara-Kham (Great Black Shaman) hà avutu a capacità di mette u ferru caldu è u carbone ardente nantu à a so lingua senza dannu à a salute. Era ancu cunnisciuta cum'è levatrice. À a nascita di Kara-ool, hà tagliatu personalmente u cordone umbilicale, hà fattu un incantu speciale di stracci è l'hà urdinatu di rinvià solu quandu era 50 anni. Tuttu stu tempu, l'amuleto era guardatu in un pettu, prima da a so mamma, dopu da a so surella maiò, dopu da a so surella minore. Stu amulet hè a fonte di u putere Kara-ool.
U nomu di u babbu di Kara-ool era Adykh (Orsu), ma quandu riceve documenti ufficiali, pigliò u nome Tyulyush. In seguitu, hè statu ripressu. Kara-ool hè statu criatu da a so nanna Ulug Kara-Kham. Sicondu ellu, l'hà preparatu per l'attività sciamanica è l'hà purtatu cun ella à i rituali di notte secreti. Quandu morse à l'età di 83 anni, turnò à u so babbu.
Per parechji anni, Kara-ool ùn hà micca pensatu à diventà un sciamanu è hà travagliatu cum'è cunduttore in un ATP di passageru. "Allora era un tempu completamente diversu, valori diffirenti, preoccupazioni differenti", ricorda Kara-ool. À a fini di l'anni 1990 diventa un driver in l'urganisazione religiosa di i sciamani Tuvan "Dungur". In u 1998, a so nanna ghjunse à ellu in una visione. Ella chjamò u so missiavu, Cherlik-Kham, per fà una ceremonia d'iniziazione. Ulug Kara-Kham hà dettu: "Sò da u celu, venite quì, dammi a manu". Allora a visione hà cuminciatu à fade, è Kara-ool hà pigliatu u fantasma per a robba. Si svegliò cupertu di sudore, vede, ma in a so manu - un pezzu di un vechju vestitu restava. À questu M.B. Kenin-Lopsan hà dettu: "Avete pigliatu una grande felicità, fate cura di sta cosa", è u mandò à u lama di novanta anni Kazak Sandak. Lama hà cunfirmatu l'eredità di u putere sciamanicu. A breve da M.B. Kenin-Lopsana K.T. Dopchun-ool riceve u titulu di Ulug Kham - Great shaman. Da tandu, Kara-ool hà acquistatu a capacità di guarì cù e so mani è hà cuminciatu à praticà cum'è shaman in a listessa urganizazione.
Parla di a so prima sperienza cusì : "A mo figliola hà avutu un mal di denti, l'aghju vistu subitu, aghju pigliatu e mani, tuttu hè andatu. È dopu hà trattatu a so famiglia per un bellu pezzu. Allora l'amichi cuminciaru à vene, dopu l'amichi d'amici. Allora a ghjente hà tiratu. Hè tandu chì aghju realizatu quantu sò impurtanti è necessarii i sciamani, ci sò tanti prublemi chì a ghjente hà chì ùn ponu micca risolve da sè stessu ".
Un annu dopu à questu avvenimentu, K.T. Dopchun-ool hè elettu presidente di Dungur. In u risultatu di un cunflittu cù a dirigenza in u 2000, dimissioni da u postu di presidente è urganizata a sucietà di shamans "Adyg-Eeren".
Cunnisciuta cum'è un guaritore, indovina nantu à e petre, carte è spalla d'agnellu. Pò decifrare u significatu di i sogni è caccià e petre da a vesícula cù e so mani. Hè specializatu in e malatie nervose è e malatie renali. Possiede massaggi energetichi è ipnosi. Hà sette figlioli: trè figlioli è quattru figlioli.
Vive in Kyzyl, Tyva.
Home | Articles
January 19, 2025 19:00:15 +0200 GMT
0.012 sec.