Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan

Shaman Tuvan ereditariu
Repubblica di Tyva
Hè natu nantu à a luna piena di u 15 d'aostu di u 1963 in u paese di Bert-dag di Tes-Khem kozhuun. À l'ora di a so nascita ci era un ventu forte, i lampi lampiu è u tronu rumbava. U ghjornu prima, u so babbu si sentia subitu u dulore in u stomacu, è a notte hè statu purtatu à u centru regiunale per a cirurgia ? Samagaltai. Svegliatu dopu l'operazione, hà vistu una luna tamanta chì brillava da a finestra di l'uspidale. Stu ritrattu cusì scunfittatu chì hà causatu a decisione di nome u zitellu, un zitellu o una zitella? Ai-Churek, chì significa "Coru di Luna".
Ai-Churek vene da l'antica tribù "Nove tumuli". I radichi shamanichi ponu esse tracciati nantu à e linee maternali è paterne. U so babbu hà maestru di a tecnica di divinazione di pietra khuvaanak. Ci era nove sorelle sciamane in a famiglia di a mamma. U locu di nascita di Ai-Churek hè Dedir Aastyg kui nantu à i pendii di u Monte Tandy-Uul. Ci sò nove tumuli di sepultura (bazyryks) in piedi nantu à i siti di sepultura di nove donne sciamane da u clan Chowdu. Questi sciamani, durante u rituali, guariscenu a ghjente cù u so cantu, chì hè a so caratteristica distintiva. In più di Ai-Churek, duie surelle più vechje è una più chjuca, chì sò nati cum'è l'ottu zitellu in a famiglia (totale ? nove), sò diventati sciamani.
In u 1993, hà participatu à u Cungressu Internaziunale-Symposium, in a cità di Kyzyl. In u 1998, un filmu cù Ai-Churek hè statu liberatu in Tuva? "Kuzungu algyzhy" ("Voice of the shaman's mirror"). In u stessu annu, viaghja in Italia per participà à un cungressu internaziunale, induve ella piglia u primu postu trà i guaritori di u mondu sanu. U risultatu di stu viaghju era ancu u filmu "Moonheart" ("Moonheart"), filmatu da i documentalisti italiani. In u 2001, Ai-Churek Oyun divintò u presidente di l'Organizazione Religiosa Centralizzata di Tuvan Shamans "Tos-Deer" ("Nine Heavens"), situatu vicinu à u centru di l'Asia in a cità di Kyzyl. In u stessu annu, vene à Mosca per l'Olimpiadi di u Teatru Mundiale. Un annu dopu, è dopu constantemente, participà à u Festival Internaziunale "Ustuu-Khuree". In u 2004, hà participatu à u Festival Asian in Chicago (USA), u festival di jazz in Svizzera, u festival di musica etnica "Sayan Ring" (Repubblica di Khakassia).
Per u periodu da 1998 à 2006. sei libri nantu à Ai-Churek sò stati publicati, u CD di l'autore "Chuguruk kezhik" (2004) hè statu arregistratu, chì hè una cullizzioni di canti shamanichi (algysh), aprendu a "strada bianca" è chjamà felicità è bona furtuna. Spessu viaghja in Europa è in i Stati Uniti (Chicago, New York, Los Angeles, San Francisco, Boston) per seminarii è sessioni di guariscenza. Solu dui di i so seminarii sò stati in Russia stessu? in Mosca è Novosibirsk, tramindui ? in u 2006
Vive in Kyzyl, Tyva.

Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan
Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan
Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan
Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan Ai-Churek (Oyun Ai-Churek Shiizhekovna), sciamanu ereditariu Tuvan



Home | Articles

January 19, 2025 18:58:10 +0200 GMT
0.008 sec.

Free Web Hosting