Altai-shamanism

Fighjemu in u passatu ricenti, quandu u shaman era una figura prominente in a sucità Altai. Pruvemu d'imagine cumu tuttu questu puderia esse.
... Si facia dighjà bughju quandu u chjappà di i zoccoli si sentia à traversu u fiume. Un minutu dopu i cavalieri apparsu nantu à i bassi.
"Venu, venenu!" - si spazzava da a iurta à u paese. Prestu i cavalli attraversò u Kuyum pocu prufonda in questi lochi. U patrone, chì hè surtitu à scuntràlu, pigliò i regni è aiutau un omu anzianu ma sempre forte à smonta da u so cavallu. Arrivò u sciamanu Karachak, chì era statu aspittatu quì per un bellu pezzu.
In l'inguernu, u figliolu più chjucu di u pruprietariu, Tutkysh, hà tornatu da a caccia è subitu si ammalatu. I parenti ùn pudianu capisce ciò chì era a materia. U tippu perde l'appetite, hè diventatu ritiratu. Si pusò vicinu à u focu per un bellu pezzu, fighjendu in u focu. E cose migliurate in a primavera. Tutkysh è i so amichi andavanu à guidà e mandri à i pascoli d'estate. È di colpu hè accadutu qualcosa assai stranu. Tutkysh s'arrizzò in mezzu di a notte è, senza dì una parolla à a so mamma allarmata, galoppò.
U lindumane à meziornu, u cavaddu sellatu vultò in casa solu. U tippu hè statu trovu dui ghjorni dopu in a furesta, era pusatu sottu à un larice spargugliatu, fighjendu avanti. Ùn hà micca ricunnisciutu i so genitori. Hè statu purtatu in casa, è uni pochi di ghjorni dopu u babbu li disse tuttu.
Disse ciò ch'ellu avia ammucciatu prima di u so figliolu, chì li vulia una vita megliu. U so missiavu era un sciamanu cunnisciutu in tuttu Katun. Ma hà campatu solu trentacinque anni. Una volta durante una kamlanie - davanti à parechje persone! a pelle nantu à u so tamburinu sbucò. Qualchidunu affirmanu chì u sangue hè ancu esce intornu à a raffica. Tuttu u mondu hà decisu chì a vita di u disgraziatu sciamane era scaduta è i spiriti u punisciavanu per dannighjà u sacru t?ng?ra (tamburinu). In verità, u sciamanu morse prestu, avendu dettu à u so fratellu prima chì u listessu destinu aspittava u prossimu sciamanu in a so famiglia...
Videndu i primi seizures di u so figliolu, u babbu hà capitu subitu chì i spiriti l'avianu "truvatu" è u furzà à diventà un shaman. Ellu stessu, in a so ghjuventù, hà ancu sperimentatu attacchi di malatie sciamaniche è sapia ciò chì era quandu "i spiriti sò pressanti". A so mamma l’hà salvatu mettendulu à dorme nantu à u so lettu, è ancu coprendulu cù i so pantaloni. Questu era u rimediu più sicuru contr'à i spiriti - a profanazione rituali di un omu. È i spiriti si ritiravanu.
Sta volta ùn eranu micca ingannati. A malatia di Tutkysh hè statu discutitu da tutti i parenti è accunsenu chì ellu avissi da amparà l'artighjanu di u so missiavu. Dopu tuttu, ùn era per nunda chì i spiriti l'anu purtatu à u boscu stessu induve una volta anu appiccicatu un tamburinu strappatu à un arbulu. U tintinnu di i so pendenti era intesu in a so ghjuventù da u babbu di Tutkysh, chì accidentalmente hà guidatu in un locu pruibitu.
È intantu, u so figliolu si rumpiava è si torceva di più in più, si calmò solu dopu à curriri in a furesta è cantava qualcosa indistintu. Allora i vechji anu dettu à u so babbu: avete bisognu à insignà à u tippu, per ignuranza, pò dì tali cose ...
Eranu digià parlatu apertamente intornu - alcuni cù ansietà, è altri cù a speranza chì prestu prestu u so propiu kam. Tuttu hè statu decisu simpliciamente.
À l'iniziu di u mese sygyn-ai (u mese di a pesca di cervi), Tutkysh andò in a furesta per trè ghjorni: nimu ùn l'hà disturbatu, è quandu si vultò, hà dettu à u so babbu cumu l'anzianu l'avianu pigliatu, cumu si avianu. tagliate tuttu u so corpu in pezzi. A testa hè stata posta in una furchetta di larch, è da quì Tutkysh hà vistu cumu u so corpu era bollita in un grande calderone, è l'osse chì sò state purificate da a carne sò stati risolti. I spiriti anu trovu ciò chì vulianu : un ossu di sciamanu. Tutkysh hà capitu chì ùn ci saria micca ritornu, "à u populu", per ellu. I spiriti ricreanu u so corpu, ma hè un omu avà?
Parechji volte anu mandatu à Karachak, ma era nantu à a strada. È infine, u famosu sciamanu ghjunse à u studiente. In u cantonu di fronte, nantu à un bancu, pusonu un platu di lignu cù pasticci senza levatu - in prima preparanu cinque pezzi, è per l'ultima lezioni - quinze. Trattamentu di i spiriti, Tutkysh alzò u platu, u vultò versu u sole è ripetì e parolle di l'indirizzu dopu à u shaman.
Prima, hà amparatu à affruntà i so antenati, cumpresu l'eminenti missiavu, dopu - à i spiriti terrestri è celesti.
Ogni sciamanu sapia a so genealogia è puderia elencu l'antenati in a linea masculina, longu à quale u rigalu era ereditatu, finu à a sesta o ottava generazione. Era ugualmente impurtante per sapè esattamente i nomi è e caratteristiche di tutti i spiriti aiutanti. E capacità di u sciamanu dipendenu largamente da u so numeru.
In una notte scura in vestitu pienu, u sciamanu chjama i so spiriti d'aiutu, i spiriti puri di sangue (antenati) è segretamente parla cun elli, scopre ciò chì i spiriti volenu da una persona, ciò chì aspetta parenti.
Tali spiriti (aru kormos) sò l'ochji è l'arechje di u shaman in l'altru mondu, a so forza. Pò esse dettu chì in quellu mondu u sciamanu "custituitu" di i so spiriti aiutanti. Volendu à u sciamanu, circundanu invisibule u so corpu, pusendu nantu à a testa, u collu, i braccia è i gammi è diventanu a so armatura (kurchu). Anu ancu aiutanu à u sciamanu à superà l'ostaculi, cumbatte i spiriti maligni. È à u capu di elli sta l'antenatu, da quale u sciamanu hà ricevutu u so rigalu.
Allora era u tempu di piglià i vostri strumenti per u rituali. Iddi, cum'è un costume, un cappellu, u sciamanu acquistatu micca da a so propria vulintà, ma solu à a direzzione di u so spiritu principale.
Prima, u spiritu hà urdinatu à u shaman per piglià un mazzulu. Hè stata fatta da meadowsweet è cuparta cù una pelle pigliata interamente da a gamba di una capra salvatica. In i vechji tempi, dopu avè ricivutu un mazzulu, u shaman per qualchì tempu hà fattu solu cun ellu. Ùn hè micca sanu chjaramente u rolu di u mazzulu si u sciamanu ùn avia ancu un tamburinu.
I sciamani stessi chjamanu questu attributu un mazzulu di petra o una muntagna d'oru (u primu nome hè duvuta à u fattu chì un picculu pebble hè presuntamente postu sottu à a pelle).
L'"autonumia" di u mazzulu suggerisce chì qualchì tempu fà puderia esse un altru strumentu in u so locu, per esempiu, un rattle (u ciottolu insinua?) O solu una mansa di rami ligati cù una cinta.
Dicenu chì in una emergenza, un sciamanu chì ùn hà micca un tamburinu o un vestitu cun ellu puderia fà kamlat cù una "scopa" di betula, tagliendu e rami da l'arbulu più vicinu.
Un rituali cù un fazzoletu o un munzeddu di rami hè una "respirazione" di spiriti, un tipu speciale di rituali chjamatu elbi ~ ilbi. Dopu tuttu, sicondu l'idee di l'Altaiani, i spiriti venenu cù u ventu, u ventu.
Quandu un novu kam appare, u so tamburinu è u vestitu duveranu ripetiri e caratteristiche chì eranu prisenti nantu à u tamburinu è i vestiti di l'antenatu chì hà sceltu u kam cum'è u so successore.
U tamburinu è u vestitu rituali di u sciamanu sò ogetti sacri di cultu durante a kamlanie, perchè servenu cum'è un rifugiu per i spiriti aiutanti.
Ùn solu l'attività rituali di u kam, ma ancu a so vita hè cunnessu cù un tamburinu individuale. Se durante u rituali a pelle nantu à u tamburinu sfonda o sangue apparisce nantu à questu, questu significa chì i spiriti anu da punisce u sciamanu è prestu morirà.
Un tamburinu hè u principale strumentu rituali è un certificatu da una divinità superiore, un tipu di certificatu emessu cum'è u dirittu di fà rituali. Senza a sanzione di divinità è spiriti patroni, nisun sciamanu pò fà un tamburinu.
I shamans Altai ùn sò micca liberi di sceglie u tipu di u so tamburinu, è per quessa, in sceglie u patrone di u tamburinu. Duranti u rituali, u patrone di u tamburinu passa l'infurmazioni à u shaman. Hè per mezu di u patrone di u tamburinu chì u sciamanu vede è ricunnosce tuttu. U tipu di tamburinu hè indicatu da i spiriti ancestrali durante un rituali speciale. Dopu avè fattu un tamburinu, u sciamanu li dimustra à a divinità. Comu regula, per u patrone di a muntagna sacra, per questu scopu, un ritu di fà è rinvivisce un tamburinu hè urganizatu, chì dura per parechji ghjorni cù una grande riunione di persone.
Un sciamane disgraziatu puderia fà tutta a so vita cun un mazzulu, ma, in regula, dopu à qualchì tempu u spiritu l'hà furzatu à fà un tamburinu.
Più precisamente, u sciamanu hà ricivutu struzzioni diretti è detallati in quantu à tutti i dettagli di a fabricazione, ma altre persone hà fattu u tamburinu. U spiritu hà inspiratu à u sciamanu chì u cedru, da quale a cunchiglia di u tamburinu deve esse fatta, cresce in un tali locu, per dì, nantu à a pendenza orientale di a muntagna. L'omi si sò andati è, cun grande cura, sculpite una striscia di a dimensione necessaria da un arbulu crescente (vivente). U betulu deve esse ancu "vivu", da u troncu di quale un arbulu hè statu pigliatu per u manicu di un tamburinu. Escendu una parte di u futuru tamburinu da un arbulu, l'omi (frà i parenti di u shaman) s'indirizzavanu à u tamburinu cù e seguenti parolle:
Sì andate à u Khan, ùn sia micca timida
S'è tù vai à u capu, ùn rinunci micca,
Siate bravu davanti à u Khan
Siate altu davanti à u vostru capu...
Quandu agisce, lasciate e vostre azzioni
a ghjente sarà guarita,
Quandu tenete, pigliate
lasciate u populu prufittà.
Ciò chì pigliate, lasciate stà in manu,
Ciò chì vede cù i vostri ochji
ùn lasciate micca i vostri ochji,
Quandu, mantenendu a purità, vi alzate à u spiritu,
glorificallu, uttene ciò chì vulete,
Se (u sciamanu) inciampa, sia u so zoccu,
S'ellu va (kam) in l'acqua, sia u so bastone,
S'ellu si arrampica a cima di a muntagna,
sustenelu...
Quandu perseguite, pigliate
Quandu scappate, scappate
Ùn mostra micca à quellu chì hà l'ochji,
Quellu chì hà una frusta ùn appare micca in un sognu.
Pigliate u passaghju à traversu a muntagna eterosa,
Pigliate a traversata à traversu u fiume veloce.
Siate più liggeru chè una freccia sparata
Siate più veloce di l'acqua chì scorri
In un ghjornu di ventu, esse un rifugiu
In un ghjornu duru, sia un sustegnu
In un ghjornu infelice, esse un ostaculu
Siate utili in casu di malatia!
Hè ugualmente impurtante di sceglie l'animali ghjustu, a pelle di quale serà usata per copre u tamburinu. Prima, era un capriolu maschile o cervu - una criatura naturali.
Un assistente impurtante à u shaman durante u rituali hè u doppiu di l'animali, a pelle di quale hè cupartu cù un tamburinu. Per a fabricazione di coghju, piglianu a pelle di un maral o alce, capriolu o cavallu (foal), è solu masci. U doppiu di l'animali, a pelle di quale hè stata utilizata per fà un tamburinu, hè utilizatu da u shaman durante u rituali cum'è una muntagna. Dunque, quandu facia un rituali, u sciamanu in i so invucazioni chjama u tamburinu micca a parolla abituale t?ng?r (tamburinu di u sciamanu), ma u nome di l'animali chì a pelle hè diventata a basa per u tamburinu.
Cum'è L.P. hà sappiutu Potapov, chì hà studiatu stu prublema in detail, in l'anni vinti di u nostru seculu, a pelle di un puledro suckling era sempre più utilizata per copre un tamburinu, postu chì ùn era micca sempre pussibule di ottene una bestia salvatica.
U sciamanu, avè amparatu da u spiritu induve l'animali necessariu hè, infurmatu à i parenti di u so culore, segni. I ferrutti preparanu e parti di ferru di u tamburinu: pendenti, u kirish di ferru traversu (arcu).
Quandu tuttu era prontu, a festa principia.
U tamburinu finitu era postu à a porta di a casa di u sciamanu. L'ospiti sò ghjunti - parenti è cunnisciuti, vicini, vestiti in i migliori vestiti. Anu purtatu vinu è pruvisioni cun elli, perchè ci era abbastanza per tutti l'invitati, anu datu soldi à u sciamanu.
A festa cuminciò, u tamburinu passava da a manu à a manu, è tutti, ancu i zitelli, puderanu chjappà. L'invitati, ognunu à a so manera, s'indirizzavanu à l'arburu è à u cavallu.
In questa festa, u sciamanu puderia piglià solu un tamburinu in e so mani, ma ùn era micca permessu di chjappà. A festa durò trè ghjorni, è quelli chì eranu i ghjorni chì tutti si sentia cum'è un pocu sciamanu.
A ghjente ùn hà micca toccu solu u tamburinu, chì era pruibitu per elli in u futuru, anu cunnisciutu cun ellu, trasfirìu u so putere à questu. Da avà, u tamburinu li prutegerà tutti. Ùn hè micca per nunda chì l'Altaiani qualchì volta trattavanu u tamburinu assai più rispettu di u so patrone.
Hè cusì chì a festa di l'anniversariu di u tamburinu passava.
U novu strumentu hà servitu à u sciamanu da trè à cinque anni, dopu u spiritu hà ricurdatu à u so guardianu chì era ora di fà un novu tamburinu. È cusì, durante a so vita, u shaman hà cambiatu da trè à nove (sicondu altre fonti - finu à dodici) tamburini. U numaru di tamburini misurava a "forza" di u shaman, è in più, a so vita. Facendu l'ultimu tamburinu, u sciamanu sapia chì a fine era vicinu. Certi anu pruvatu à esse intelligenti è segretamente da u so spiritu facianu tamburini supplementari, ammuccienduli da a ghjente ...
U tamburinu di un shaman adultu era ovale, circa 60-70 cm di diametru. Nantu à a cunchiglia di cedru (rim) stendenu a pelle di un maral o cavallu è l'anu cusitu à a cunchiglia cù filamenti di canapa per chì a membrana copre u tamburinu da una parte. Nantu à u rim, parechji culonni-resonators di betula sò stati posti sottu à a pelle, chì sò chjamati humps o arech di un tamburinu.
À u reversu, un manicu di betula era inseritu in u tamburinu, spessu scolpitu in forma di una figura umana cù un capu è gammi. Questu hè u pruprietariu di u tamburinu tung?r-eezi. A traversa di ferru raffigurata, cum'è, e mani di u patrone di u tamburinu, sparse à i lati.
Pendenti di ferru pendenu da a traversa - "frecce", cù quale u pruprietariu di u tamburinu scaccia i spiriti maligni. Sopra a testa di l'eezi, nantu à a riva di u tamburinu, ci sò "virgule" di ferru - a so "arechja" è "orecchinu". Cù u so sonu, informanu u sciamanu durante a vuluntà di u sciamanu di i spiriti. I cinturi sò attaccati à u collu di u patrone di u tamburinu da quelli persone chì invitanu u shaman per u rituali.
I disegni sò stati fatti in dui culori - biancu è rossu (in ocasioni - biancu è neru). Sò stati preparati da grinding stones spiciali chì sò stati cullati in a parte alta di i fiumi. Bagnendu u so dito indice cù a saliva, l'artista pintò un tamburinu. Gag ùn era micca permessu quì, tutti i disegni eranu situati strettamente in i so lochi, è quandu anu fattu un novu tamburinu, riproducevanu esattamente i disegni di u vechju. Inoltre, se pussibule, anu pruvatu à priservà e parti di ferru di u vechju tamburinu - sò stati trasferiti à un novu strumentu. In fatti, disegni nantu à tamburini shaman. (Sicondu N. P. Dyrenkovoi è A. V. Anokhin.) Malgradu a vita, a ghjente hà pruvatu à ricreà una maghjina senza tempo. Per una certa ragione, l'uriginale pussede una forza attrattiva, affidabilità ... A fiducia in u passatu, vultendu à l'antenati, à u passatu in generale hè una caratteristica assai caratteristica di a visione di u mondu Altai. E i disegni nantu à i tamburini sò una sperienza unica di l'espressione grafica di l'antica cultura.
Alas, u sciamanisimu era furzatu à abbandunà u stadiu storicu prima ch'elli pudianu capisce. Dunque, sò cunnisciuti solu uni pochi decine di pitture nantu à i tamburini shaman - in tutta a Siberia! Ogni tamburinu dipintu hè avà un veru tesoru, perchè fora di a Siberia Meridionale, tali cumpunimenti multi-figurati sò cunnisciuti solu in Laponia. Sò assai diffirenti da e carte sciamaniche di u mondu, ma ancu quì vedemu un tentativu di rapprisintà l'universu sanu.

Altai-shamanism
Altai-shamanism
Altai-shamanism
Altai-shamanism Altai-shamanism Altai-shamanism



Home | Articles

January 19, 2025 19:13:45 +0200 GMT
0.009 sec.

Free Web Hosting