Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan

Shaman Tuvan ereditariu
Repubblica di Tyva
Natu u 28 dicembre 1954 in a cità di Teve-Khaya in u paese. Aldyn-Bulak (sicondu una altra versione - in u paese di Aksy Barlyk) Barun di Khemchik kozhuun di Tuva ASSR in a famiglia Kuzhuget. I so antenati campavanu in a parte alta di u fiumu Alash ; i so campi d'estate eranu situati in l'area di Altyn-Khol (Lacu Teletskoye) è à a surgente di u fiume Sholushpa (Chulyshman).
Bisannanu V.Ch. Mongush da parte di u so babbu - Chaskylyk, soprannomu Askak-Changi, era u regnu di u clan Kuzhuget, è u figliolu di un altru missiavu - Lopsana, soprannominatu Kurzuk-Changi, guvernava u clan Mongush. U so figliolu Namzyrai hà graduatu da l'Università Cumunista di i Travagliatori di l'Oriente (KUTV) in u 1929. Era u primu editore di u ghjurnale "Areve shyny" ("Pravda di l'Unione Rivuluzionaria di a Ghjuventù") è unu di i compilatori di u dizziunariu Russian-Tuvan "Orus-tyva toylu bizhik", publicatu in u 1932. In u stessu annu. , hè statu ripressu pè a cusì chjamata "causa di a ghjuventù" è fucilata in prigiò in u 1941.
U cognome Mongush, è micca Kuzhuget, hè cunnessu cù u fattu chì quandu u missiavu V.Ch. Mongush - Kara-Saldyg, u so babbu è a mamma ùn eranu micca maritu è moglia, è hè statu criatu in a famiglia Mongush, cù i so missiavi.
Bisannanu V.Ch. Mongush da a parte materna - Charyk Kes Kam, soprannominatu Chayaachi-Kham, era un famosu shaman biancu chì campava in a cità di Deleg Khol in a valle di u fiumu Alash. U figliolu di Kes Kam (babbu di Chochagar) - Khur Matpaa (Kurmatpaa) divintò un lama buddista, ma ùn abbandunò micca a pratica shamanica di u so babbu. Figlia di Khur Matpaa - Kuzhuget Kovey Kur Matpaaevna hà aduttatu shamanism da u so missiavu - Kes Kama. In u 1932, Kes Kama è Khur-Matpaa sò stati ripressi.
Babbu V.Ch. Mongusha hà travagliatu cum'è un trattore (mortu in u 1988), è a so mamma - K.K. Kuzhuget - era un tecnicu in a scola.
In u 1961, V. Mongush andò à u primu gradu di a scola secundaria Aksy-Barlyk è hà graduatu in u 1972. Hà travagliatu cum'è un abbeveru di campu in a splutazioni statale di Barlyk. In u 1973 - 75 anni. servitu in i ranghi di l'Armata Suviètica; era u cunduttore. Dopu hà travagliatu cum'è cunduttore in Ak-Dovurak ATP. In u 1981 si graduò da l'Istitutu Politecnicu Altai. I.I. Polzunov, spicializatu in ingegnere di disignu di mutori à combustione interna. Dopu à quessa, hà travagliatu cum'è ingegnere meccanicu in u magazzinu di motori di u Ministeru di u Cummerciu è i Cunsumatori di a Republica. Da u 1982 à u 1987 hà travagliatu cum'è maestru in u dipartimentu di trasportu stradale in u ramu Kyzyl di l'Istitutu Politecnicu di Krasnoyarsk.
In u 1984, in l'annu novu di u ghjurnale "Khemchiktin syldyzy" ("Star of Khemchik"), u so primu puema hè publicatu sottu u titulu "Tenning-Khaak" ("Sea buckthorn in bloom").
Tra 1987 è 1988 V.Ch. Mongush hà travagliatu cum'è ricercatore in u Settore Letteratura è Folklore di TNIiyali, è in u 1993 hà finitu i so studii à l'Istitutu Litterariu. M. Gorky, spicializatu in traduttore di fiction. Duranti i pause trà i studii è dopu a graduazione, hà travagliatu cum'è ricercatore à l'istitutu.
Da u 1994 à u 1997 V.Ch. Mongush hà travagliatu cum'è capu di u Dipartimentu di Guida di Carriera è Supportu Psicologicu per i Cittadini disoccupati in u Ministeru di u travagliu è l'impieghi di a Republica di Tyva. Duranti stu pirìudu, pigghia u pseudonimu creativo Chochagar Chotpun-ool oglu. Dui di i so libri sò publicati: "Funeral Fire" (1994) è una cullizzioni di puesie "Good Wishes to Barlyk" (1997). In u 1995 addivintau membru di l'Unioni di Scrittori di a Republica di Tyva. Da l'aostu 1997 à u ghjugnu 2007 - hà travagliatu in l'amministrazione presidenziale, in l'Uffiziu di u presidente di u guvernu di a Republica di Tyva cum'è u capu di u settore per l'interazzione cù l'associazioni religiose, traduttore di atti legali. In u 1998, hà participatu à a filmazione di u filmu documentariu "Shaman's Body Movements in Ecstasy".
Chochagar hè statu purtatu à a strada di un shaman da a so mamma, K.K. Kuzhuget, nipote di u shaman biancu Kes-Kam. U fattu hè chì Kes-Kam hà legatu chì u so rigalu serà trasferitu à unu di i so figlioli. In u 2002 K.K. Kuzhuget hà scupertu stu sicretu è benedettu u so figliolu per impegnà in a pratica shamanica. V. Mongush piglia u sciamanisimu è piglia u nome Chochagar Kes-Kam in memoria di u so missiavu. Inseme cù a so mamma, hà fundatu u gruppu religiosu Khan-Tengri di shamani in a cità di Kyzyl, più tardi rinominatu Khan Tengri Khaiyrakan.
Cum'è u figliolu di Kes-Kam, Khur-Matpaa, Chochagar combina tradizioni sciamaniche è buddiste in a so pratica, chì hè generalmente caratteristica di u sciamanisimu Tuvan. In u 2003, hà publicatu dui libri nantu à a storia di u Buddhismu: U Ritornu di u Bogd Kegeen (2003) è Prayers for Daily Practices (2003).
In u 2003, Chochagar hà participatu à u seminariu di pueti di i paesi di lingua turca "Turksoy-4", tenutu in Turchia (Sivas), è diventa un laureatu di u cuncorsu ghjurnalisticu "Agalmatolite Pen - 2004" in a nomina "Cultura è Spiritualità". "; in u 2004 - participà à a publicazione di u libru "Shivalha Rimpoche è Suburgan Bodhisattva" è hè stata premiata a Medaglia Jubilee di a Republica di Tyva; in u 2005 hè statu attribuitu u Diploma Onorariu di u Presidente di u Guvernu di a Republica di Tatarstan; in u 2006, hà ghjucatu sottu u nome Kuzhuget Chochak ool in u film VGIK "Per i Monti Neri".
In u 2007, trè libri di e so traduzzioni nantu à a filusufìa buddista sò stati publicati à una volta: "Versu una luce chjara: tappe di a strada", "A rota di Samsara" è "Ustumi tradiziunali è tradizioni di u Buddhismu venerati in a famiglia". Diversi storii sottu u titulu generale "Motley pebbles of the Alash River" sò stati inclusi in a cullizzioni di O. Dixon (vede Elvil) "Shamanic paths". Legends è storie nantu à i spiriti, i sciamani è i lochi sacri di l'Asia Centrale "(M., 2007). Inoltre, V.Ch. Mongush hè l'autore di parechje altre publicazioni nantu à a storia di a literatura, a critica literaria è u folklore.
Dapoi u 2007 hè un membru di l'Unioni di Scrittori di Russia. In u 2008, à u suggerimentu di O. Dixon, Chochagar hà compilatu a mappa "Viaghju di l'anima di u Shaman".
Vive in Kyzyl, Tyva.

Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan
Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan
Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan
Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan Chochagar Kes Kam (Mongush Viktor Chotpun-oolovich), sciamanu ereditariu Tuvan



Home | Articles

January 19, 2025 19:11:03 +0200 GMT
0.011 sec.

Free Web Hosting