Nenets shamans

I Nenets chjamanu i cleru a parolla "tadebya", da u verbu "tadebtes" - parlà, fà un incantesimu; "tadebtenggos" - conjure, tell fortunes; traduzzione literale - stregone, disgiuntore. In u so travagliu, l'autore aduprà u termu scientificu generale "shaman" per evità a cunfusione. Sicondu e credenze religiose di i Nenets, u titulu di sciamane era ereditatu. Solu l'omi diventanu sciamani, perchè a forza fisica hè necessaria quì. I ricercatori anu ancu nutatu questu: "Solu un omu pò esse un sciamanu trà i Samoiedi."[1]
Shaman G. Mandakov hà dettu di a so prima iniziazione: "U babbu era un sciamanu. U missiavu sciamanu. Longu insegnatu à u sciamanu. Allora ghjunse u tadebzei. Mi impediscenu di campà. M'anu dettu di piglià cum'è assistenti, altrimenti mi piglianu l'anima. Aghju avutu à piglià ". Anu presuntamente furzatu i so scelti à diventà un intermediariu trà e persone è e forze soprannaturali. E persone chì eranu destinate à diventà sciamani avianu marchi spiciali - una marca di nascita di a dimensione di un pugnu, duie corone, è qualchì volta trè, un dettu extra, etc.
A seconda cundizione indispensèvule per a furmazione di un sciamanu hè u pussessu di certe qualità, a chjama di predichendu u destinu di una persona, un populu. Un candidatu per i sciamani duvia avè una bona memoria, intuizione, imaginazione, u rigalu di l'improvisazione è a performance, una bona cunniscenza di a mitulugia è a pratica sciamanica, è l'ipnosi maestru. Sti qualità sò stati nutati da circadori, missiunarii è viaghjatori. Scrivevanu chì ci vole assai per ottene a dignità spirituale. Prima di tuttu, una mente penetrante, un caratteru forte è un fisicu forte.[2]
Tutte queste qualità sò state sviluppate è migliurate durante u periodu di preparazione è attività pratiche. Un signu esterno di ricunniscenza sciamanica era alcune peculiarità di cumportamentu chì apparsu di colpu. A persona hè diventata pensativa, assente, ritirata, hà vistu parechji sogni, s'impegna à a solitudine. Sti signali sò carattiristichi di a chjamata "malattia shamanica", chì hè digià studiata bè da i specialisti. Una tale malatia serve cum'è una cundizione necessaria per acquistà e qualità necessarie in u sciamanisimu. Duranti a malatia, a chjamata "ricreazione" di u sciamanu hè accadutu: i spiriti, dopu avè purtatu l'ànima di u sciamanu in un altru mondu, tagliatu in pezzi, bollitu, manghjanu sta carne è rimpiazzanu parti di u corpu. cù novi. Train u futuru sciamanu. Dopu questu, u sciamanu ùn hè più una persona ordinaria, ma una figura dotata di qualità supernaturali. Avà pò cumunicà cù spiriti è visità altri mondi.[3]
Gavril Egorovich Mandakov hè un sciamanu di a categuria sevtan. Hè statu aiutatu à ammaistrà l'abilità sciamanica da a so prima moglia, chì era di a famiglia di i sciamani. À l'età di trent'anni, avia circa quattordici trecce, in quale ci era un putere sciamanicu. Sicondu i stori di G. E. Mandakov, quandu a so moglia mori, li dete u so spiritu. Sè vo ùn trasfiriri cunniscenza, spiriti helper, allura l 'ànima di a persona mori soffre per un bellu pezzu, cum'è accadutu à a so moglia. A moglia di Mandakov era in un sognu letargicu per un bellu pezzu, finu à ch'ella hà iniziatu à u rangu di shaman. Solu dopu ch'ella hà datu u rigalu è i spiriti di l'aiutu à G. Mandakov, hà lasciatu tranquillamente per un altru mondu. Shaman G.E. Mandakov vive attualmente 206 km. da u paese di Tazovskoye.
Yavlada Khalevich Yaptik appartene à a categuria di sciamane sevtan, ella faci kamlay in l'invernu in l'area principale di u Lavu Yarroto, è in l'estiu nantu à a riva di Yuribey. Hè statu iniziatu à i sciamani da u so fratellu maiò. Quandu era mortu, hè stata datu un forte spiritu d'aiutu, in a forma di una figura di donna "Hadako". Porta sta figura in un sledge à quattordici zoccoli, l'autore ùn avia micca bisognu di vede. Sicondu i testimoni oculari, u shaman Yavlad Yaptik hè difficiule di truvà in a tundra. Se una persona caminava cù i mali pinsamenti, puderia alluntanassi per un bellu pezzu in l'area di a so pesta.
Duranti u periodu di l'apprendistatu, u candidatu, in regula, accumpagnava u so maestru, l'aiutò, assistì à i so rituali, memorizzò invucazioni sacre, ammaistrà a tecnulugia shamanistica è a pratica di mandà preghiere. À a fine di u periodu di furmazione, u ghjovanu sciamanu hà subitu una prova fisica rigurosa, è solu dopu à sperienze severi puderia discernisce u mondu mentale è spirituale intornu à ellu. Ogni candidatu sciamanu hà avutu prucessi individuali. Dopu à e teste, u studiente hà ricevutu un maestru spirituale - un spiritu patronu. U maestru spirituale hà introduttu u so discìpulu à tuttu ciò chì cuntene in ellu stessu è aiuta à risaltà in u so caminu versu i mondi di cunniscenza superiore.
Sapendu u mondu di l'Universu, u ghjovanu sciamanu s'alza à quelli spazii accessibili di u mondu spirituale, induve capisce l'esseri implicati in u sviluppu di u mondu è l'umanità. Grazie à questu, hè capaci di traccia u sviluppu di l'omu trà a morte è una nova nascita. Dopu una bona scola, a percepzione di u sciamanu diventa più profonda, a so curiosità diventa più larga, a so vitalità hè più forte, è a so cunniscenza di a so propria esistenza hè più multifaceted.
I studii duranu 20 anni, secondu a capacità è u candidatu. Dopu à stu periodu, dopu avè passatu tutti i gradi di l'iniziu, spessu solu à l'età di 60 anni, divintò un veru sciamanu è hè statu datu u titulu più altu, chì sonava in modu diversu secondu chì u sciamane era assuciatu cù u Upper, Middle o Lower. mondu.
I sciamani Nenets durante a so vita puderanu passà per parechje iniziazioni, ogni volta suscitanu à un novu livellu di a ghjerarchia sciamanica, elevendu u so status in a sucità. L'attu d'iniziu in a dignità sciamanica era d'impurtanza suciale è era un grande avvenimentu in a vita di a famiglia Nenets. Ma, com'è regula, a cirimonia stessa hà fattu in un cercolu ristrettu di vechji shamans sperimentati. Quellu chì passava l'iniziazione hà ricevutu un certu titulu è u dirittu di fà riti religiosi.
I sciamani sò stati divisi in dui gruppi: l'iniziati - Mal tadebya (un shaman senza tamburinu - penzer) è l'iniziati - tadeba Si'mya (un shaman cun un tamburinu senza pendenti). Sciamani non iniziati - Mal tadebya, inclusi i studienti chì, "sentindu una chjama in elli stessi", si vultò à un shaman espertu. I micca iniziati avianu nomi diffirenti secondu e so funzioni: Yudartana - predichendu avvenimenti da i sogni; Sevtana - chì vede luntanu è sà cumu ricunnosce e malatie cù a so forza interna, (in termini muderni - un psichicu); Iltana - dà a vita, predichendu u destinu; Teltana - traduttore shaman; Ingutana - cunsiglieru, indovinu.
I mal tadeba eranu soprattuttu cunsiderati assistenti à i capi shamans durante u so rituali. I praticanti liberi sò stati furmati da questa categuria, chì agiscenu in i so gruppi di famiglia-parentela. U zitellu ùn avia micca tamburinu. Divinìanu da l'ossi di l'animali o di l'animali, nantu à e lame di un cuteddu o d'ascia. I so funzioni principali eranu u trattamentu di i malati, i cervi, a predizione di u futuru, a prevenzione di prublemi è disgrazia.
Taltana è Ingutana eranu i primi assistenti di Vydutan. Sambdorta hè stata assistita da Iltana è Sevtana. Avianu cum'è cunsiglieri è traduttori. Vydutana è Sambdorta, realizatu a meditazione durante u rituali rituali, hà stabilitu mentalmente una cunnessione cù l'assistenti, chì eranu una spezia di scudu trà elli è u mondu di e persone. L'assistenti di u sciamanu, per esse, pruteggiu a persona da a forte influenza di i spiriti di u mondu Upper è Lower, cù quale i maestri cumunicanu.
Ci era parechji sciamani senza iniziati. A cuntrariu di i shamani iniziati, eranu impegnati in attività ecunomiche. Eseguite forme simplici di sacrifiziu, avianu un settore assai limitatu di attributi, ùn anu micca purtatu in l'estasi, è solu uni pochi avianu u putere di l'ipnosi.
U sicondu gruppu hè dedicatu à i sciamani Si'mya, trà quale sò stati distinti i seguenti variità: Penzretna, chì pò vede u futuru è ancu cumunicà cù a divinità più alta - Num; Yal'tana - summoning spirits maligni: "i sciamani sò in cundizioni eccellenti cù i spiriti, ma ci sò quelli chì sò in u serviziu di i spiriti maligni"[4]; Mutratna tadebya - un miraculu; Tem'sorta - eseguisce trucchi; Hehe tevrambda - purtendu i spiriti superiori.
Questi sciamani differivanu da i non iniziati in a so grande cunniscenza è abilità, stavanu à un livellu più altu è godevanu una grande autorità. Anu avutu à cunnosce micca solu i fenomeni di a natura, l'allevamentu di renne, l'artisgiani, ma ancu spiegà u so significatu, amparà à aduprà. U maestru hà introduttu micca solu a natura, ma ancu l'anatomia di l'omu è l'animali. I shamans Si'mya iniziati sò stati permessi di utilizà un tamburinu, ma senza pendenti. In i pendenti, sicondu l'informatori, ci hè un grande putere di u shaman. È un sciamanu chì ùn hà micca pratica ùn serà micca capaci di mantene stu putere, è pò mori. Pendenti venenu cù pratica è rangu.[5]
Dopu avè passatu certi testi è l'iniziu in a categuria di sciamani, avianu u dirittu di participà à riti rituali. Dopu à deci anni di pratica è ricivutu novi pendenti, sò stati cunsiderati amparati - Janumta. Penzretna hà fattu u travagliu di un shaman di a categuria Ya'nyanga tadebya. U shaman Khehe tevrambda hè stata attribuita à i shamans di u nuv'nyanga, chì eranu cunnessi cù i spiriti celesti, da quale hà amparatu u cumandamentu di a divinità suprema.
I sciamani di Muthratna tadibe, Tem'sorta, Yal'tan eranu famosi per i miraculi, i trucchi chì anu fattu nantu à elli stessi. Si sparavanu, pigliavanu balle, si sfondanu cù un trochee, si taglianu a testa, è cusì. Sti trucchi sò stati arregistrati da parechji circadori è viaghjatori di u XIXmu seculu. U so travagliu era assai multiforme. Hanu participatu à tutte e cerimonie rituali. A caratteristica principale di sti sciamani era u pussessu di l'ipnosi forte. Eranu brillanti pueti-improvisatori, chì suscitanu emozioni pusitivi di u publicu. Influendu a psique di e persone cù a bellezza di l'imaghjini artistichi, captivanu l'audienza cù u so ghjocu artisticu. A modulazione di a voce, l'espressioni faciale artistiche, a gesticulazione, tuttu questu hà influenzatu una persona.
Un analisi di i materiali nantu à i sciamani mostra chì ognunu di elli praticava nantu à u so territoriu è hà utilizatu i so propiu mezi è tecniche. Nisunu di sti sciamani hà attraversatu e so funzioni è i duveri.
Sta cunniscenza hè stata custruita nantu à a basa di e tradizioni orali, postu chì i Nenets ùn avianu micca libri sacri. Inoltre, i sciamani anu da cunnosce bè l'ordine di servizii rituali indirizzati à ogni categuria di dii è spiriti. A mera cunniscenza di e regule di cultu esige da elli una memoria eccezziunale, una bona capacità mentale, una imaginazione creativa è una capacità esecutiva.
Leonid Lar, Ph.D.
TSPI elli. D. Mendeleev
Tobolsk, Russia
Cuntatti: tel. (34511) 52736
pagina web: http://www.ttknet.ru/~lar
E-mail: lar@ttknet.ru
626150, Tobolsk, PO Box 705
Note:
Anuchin O.N. In a storia di a cunniscenza di a Siberia prima di Yermak. M. 1890, S. 49
Belyavsky F. Viaghju à u Mari Articu. M. 1833, S. 173
G. Mandakov, N. Vanuito, T. Khudi, M. Salinder è altri anu infurmatu nantu à a furmazione di i ghjovani sciamani è ottene u titulu.
Finsh O. Bram A. Viaghju in Siberia Occidentale. M. 1882, S. 486
Shaman Mandakov spiegò a diffarenza trà si'mya è mal tadebya.

Nenets shamans
Nenets shamans
Nenets shamans
Nenets shamans Nenets shamans Nenets shamans



Home | Articles

January 19, 2025 19:10:19 +0200 GMT
0.008 sec.

Free Web Hosting