1. U focu.
Perchè esattamente u focu? Perchè micca a terra, micca un nuvulu o ventu, micca un fiume, infine? Parlendu di u "cultu" nagualist di u focu, u più impurtante hè chì solu u focu da l'elementi cunnisciuti da noi hè capaci di trasfurmà l'essenza, turnendu: materia in plasma calda, acqua in vapore, carne in cendra, etc. ecc.
In altri palori, u cultu di u nagualismu hè u cultu di a Trasformazione.
Trasfurmà sè stessu in qualcosa d'altru. Ùn hè micca surprisante chì l'elementu di u focu diventa u simbulu più impurtante di trasfurmazioni.
Ancu u Sun, chì era veneratu da tutti i populi di Mesoamerica, hè prima di tuttu a surgente di u focu - a Forza di trasfurmazioni, capace di distrughje è di rinvivisce, per rializà a trasfurmazioni da i morti à i vivi è vice versa.
Hè per quessa chì l'antichi Aztecs è Maya cuntavanu "soli" cum'è epoche.
U sole dà nascita è distrugge u mondu quandu a so vita hè scaduta. Dopu à quessa, hè natu un novu sole, è dopu, un novu mondu di persone.
2. Tonale.
U tonale hè sempre ligatu à a parsunalità umana, à u destinu è u caratteru.
In altre parolle, quella cunfigurazione unica di e forze psichiche chì nasce in una parsunalità è determina u so destinu in u futuru hè u so tonale. I Shamans, inexperienced in l'esoterismu mesoamericanu, interpretanu ogni disgrazia o malatia chì hè accaduta à una persona cum'è "a perdita di u so tonale".
Se un omu hà da esse un guerrieru bravu, un cacciadore qualificatu, un amante forte è prolificu, allora turna à u so propiu tonale (chì pò esse un aiutu imaginariu o un talisman di petra).
Ellu "rinforza" u so tonale cù una intenzione speciale, a migliurà. U stessu passa per una donna o un zitellu. Se una donna vole avè figlioli da u so omu, dumanda à u so tonale.
Home | Articles
January 19, 2025 18:53:15 +0200 GMT
0.008 sec.