O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi

CIELU STELLATU DI L'ANTICU KAZAKHSTAN
In quantu à l'immensità, a larghezza è l'apertura di u spaziu, a terra di steppa hè uguale à u celu. U celu, induve vive u diu di i nomadi Tengri, hè pienu di mondi stellati. Ùn hè micca una coincidenza chì l'antiche iscrizioni turche Orkhon-Yenisei (seculi VII-VIII) cumincianu cù u seguente couplet:
"Quandu u celu hè statu furmatu sopra,
Una terra nera s'arrizzò sottu ... "
A steppa hè u fundamentu nantu à quale, cum'è una fundazione, si trova un miraculu architectural di a natura, un celu armoniu è inexplicable, matematicamente precisu. U cosmismu di u pensamentu, l'ampiezza di a visione di u mondu, l'apertura è a gentilezza di l'ànima di u nomade steppa - u kazakh hè geneticamente incrustatu in ellu da l'immensa scala di a terra è u celu di steppa. U pensamentu cosmogonicu è astronomicu di un nomadu hè dovutu à u modu di vita in a steppa, i muvimenti custanti in u spaziu è u tempu. In a mente di un nomadu, u Celu sopra a terra, è a Terra stessu - a Steppa - sò uguali à l'altri!
Intantu, a credenza in u grande diu di u celu - Tengri hè ghjuntu quasi sei millennii fà. Questa hè a religione più antica nantu à a terra è "Tengrianism" hè a petra chì hà furmatu a basa di tutte e religioni principali di i populi di u nostru pianeta. In questu sensu, l'insensu di guerri religiosi hè evidenti. Aderenti di e diverse religioni sò in guerra cù l'altri per mandà rapidamente i nemici à u celu, più vicinu à Diu, mentre chì esse più vicinu à Diu hè u significatu di a vita ...
Probabilmente, i primi pirsuni cridutu in u Diu Unicu, è dopu, durante u colapsu di u sistema cumunale primitivu è a furmazione di u sistema di schiavitù, cuminciaru à crede in parechji dii, diventenu pagani. Un tali ritrattu hè statu osservatu in l'antica Egittu, Assiria, Grecia antica è Roma. Avè piuttostu strayed à mezu à i seculi pagani, chì hà cuntribuitu à a furmazione di quasi tutti i grandi gruppi etnici in Europa è in Asia, sti paesi è i populi cuminciaru a crede in u Diu Unicu di novu: Europei in Cristu, Arabi è Turchi in Allah. Trà i Buddisti, ùn aghju micca capitu quanti dii? .. Ci hè solu uni pochi dii supremi - Brahma, Shiva, Krishna, Buddha stessu. Ma dinò, era faciule è cunvene per elli à crede in un unicu diu, postu chì i cosi-chiamati religione mundiale, u Cristianesimu è l'Islam, sò basati nantu à a fede in un diu chì vive in u celu, è ancu oltre u celu. In una altezza inaccessibile. È u celu hè un simbulu Tengrian.
L'idea di u celu divinatu sottumette micca solu i primi idee di l'omu anticu nantu à u diu celeste, ma ancu idee nantu à ellu cum'è a divinità più alta in generale, chì, seculi dopu à a cunversione di i populi à u Cristianesimu è l'Islam, fusiona cù i cuncetti di un unicu dii cristiani è musulmani In a Cina antica, a religione statale per un bellu pezzu era a credenza in u celu diu Tian, identificatu cù l'imperatore di u celu Shandi (Tian - Shuangdi). a fede, etnologicamente è linguisticamente, face parte di i disastri ecologichi generali (inundazioni glubale, per esempiu), i populi si trasfirìu da a Mesopotamia di l'Eufrate è u Tigri, induve u Tengrianismu più prubabilmente suscitatu.
L'antica filòsufu cinese Confucius, riputatu per esse un grande saggio, si considerava solu un guardianu di cunniscenze assai antiche, è ellu stessu era presumitu solu un intermediariu trà Diu è u Populu, cunsiderendu u so duvere inalienable di sustene e tradizioni di a fede antica in u Diu di u celu "Tian", chjamà Shandi, è imputatu hè à u so meritu spiciali ch'ellu ùn pridicà una nova duttrina, ma solu trasmette a cunniscenza antica à ghjente.
In India, a duttrina di u grande diu si sviluppa in cuncetti cum'è u spiritu supremu, l'anima omnipresente universale, personificata in a forma di Brahma.
Murad Aji in u libru "Kipchaks" scrive u seguente: "L'Hindu ùn piattanu, per esempiu, chì era da i Nagas, vale à dì, da i Turchi, anu pigliatu u testu sacru "Prajnaparamita". Solu l'educatori più sàviu eranu. permessu di leghje, solu a saviezza. Di sicuru, da questu l'Indiani rendenu un grande onore à a cultura turca. Cunservavanu a reliquia di i Turchi. Cunservavanu ciò chì i Turchi stessi scurdavanu ". Magazine "Amanat", Almaty, 2001, No 1.
In l'Europa medievale, a duttrina di un diu chì vive in u celu si trasforma in i cuncetti filusòfichi di Thomas Aquinas, Kepler è Hegel chì u mondu hè un sanu armuniosu, chì l'ànima hè Diu.
Tengrianismu - a religione di i proto-turchi, pigliò forma com'è duttrina filusòfica in u 4u millenniu aC. Hè assai significativamente influenzatu l'antichi culti egiziani chì hà datu nascita à a religione semitica è indo-iraniana, hà sopravvissutu successu à questu ghjornu, esiste trà i Kazakhs in una forma criptata currettamente, ma cusì simplice chì utilizendu i so attributi ogni ghjornu, ùn avete micca. Ùn pensu ancu ch'elli venenu da i seculi di prufundità.
Quandu dicemu "Lasciate chì Tengri vi benedica!" - ("Tanir zharylkasyn"), vulemu dì - "Diu vi benedica!", vale à dì "Diu vi benedica". O a forma più corta di u listessu appellu: "Diu vi salvi" o in russo "Grazie!" O un nomu cum'è "Tanirbergen", hè ancu "Kudaibergen", "Allabergen", o contraparti russi è bulgari - Bogdan, Fedor, German - Theodore. È tuttu principia cù un zitellu chì fù datu à i so genitori da Diu - da Tanirbergen.
Proto-Turkic "Tengri", Persian "Kodai", Arabu "Allah - in diverse lingue significanu a listessa cosa. Kazakhs, per via di a so suscettibilità naturale, usanu tutti i trè, è dicenu: "Tanir zharylkasyn!", "Kuday saktasyn! tagala bailyk-bereke bersin!" - "Quandu Tengri ti benedica!", "Quaddu Kudai vi salvi!", "Che Allah u creatore vi facia riccu è felice!" È in ogni casu, u diu supremu - u Diu di u celu - Tengri hè significatu Dopu avè accettatu l'Islam, i Kazaki ùn anu micca scurdatu di e so radiche, a so religione principale - Tengrianism.

O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi
O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi
O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi
O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi O.Zhanaydarov - Tengrianismu : a vera religione di l'antichi Turchi



Home | Articles

January 19, 2025 19:06:13 +0200 GMT
0.008 sec.

Free Web Hosting