I sistemi spiritualisti in diverse culture tribali sò basati nantu à a ricunniscenza di realità extramundane in quale un prete, prete o sciamanu cerca l'ànima persa di i vivi, entra in cumunicazione cù diversi spiriti totem è i spiriti di i morti; in relazione à queste realità, eseguisce diverse azzioni soprannaturali. U sciamanisimu hà assai in cumunu cù a mediumità occidentale è e sessioni.
U terminu "sciamanisimu" vene da u Tungus saman è hè appiicatu in un sensu ristrettu à e realità di e società di Siberia è Asia Centrale; hè comunmente appiicata à pratiche simili in tuttu u mondu non-occidentale. I scuperti archeologichi indicanu chì e tecniche sciamaniche esistenu da almenu 20 000 anni.
Tradizionalmente, una persona - di solitu un maschile - diventa un sciamanu per eredità o per esse sceltu da "putenzi soprannaturali". A so scelta pò esse indicata da una malatìa seria chì l'hà accadutu, da quale l'iniziu deve esce da ellu stessu. Duranti a so malatia, ampara à andà in realità micca ordinali, induve scontra i spiriti è l'ànima di i morti, chì l'aiuterà in u so travagliu magicu-spirituali. In certi culturi, i sciamani rializeghjanu a so chjama durante a ricerca di insight, vigili in u desertu, chì sò un tentativu di caccià u so destinu da e forze supernaturali.
Dopu avè capitu a so chjama, u sciamanu sottumette una furmazione dura sottu a guida di un sciamanu anzianu. Hè iniziatu in un rituali di smembramentu simbolicu, morte è risurrezzione; in certi casi, i paisani u piglianu literalmente cum'è un fantasma.
I spiriti chì aiutanu à u sciamanu piglianu parechje forme, cumprese animali, uccelli, insetti, pesci, piante o spiriti di i morti. Ogni spiritu compie una funzione speciale è assiste u shaman in i so duveri. I Shamani ponu ancu avè un spiritu guardianu. Quandu sò chjamati à fà e so funzioni - è questu hè principarmenti trattamentu è divinazione - i sciamani entranu in una realtà straordinaria per l'usu di tecniche cum'è tamburini, sonagli, canti monotoni, balli, digiunu, astinenza sessuale, bagni di sudore, fighjulà in u focu, cuncentrazione. nantu à l'imaginariu o isolamentu in u bughju. Alcune società usanu droghe psichedeliche.
Ingressu in un statu di trance, u sciamanu acquista u rigalu di a clarividenza è a capacità di vede spiriti è ànime, è ancu a capacità mediumistica di cumunicà cù queste realità. Pò ascende à u celu è mediate davanti à i dii, o scende à l'infernu, à i terri di i morti, induve si trovanu l'ànima persa. Hè cresce chì u rapimentu o a perdita di l'ànima di i vivi sò a causa di parechje malatie. A guariscenza pò purtà solu u ritornu di l'ànima. Un altru rimediu hè di "dissegnerà" u disordine o a malatia cù l'aiutu di i spiriti di u shaman.
I sciamani, cum'è certi medii, usanu trucchi chì necessitanu sleight of hand, soprattuttu quandu esorcisanu e malatie. Adupranu l'ogetti, cum'è e petre o pezzi d'ossu, chì dichjaranu di esse a causa di a malatia, è dopu li tenenu in manu per furzà à spariscia "magicamente". Certi sciamani sustenenu chì a manicura ùn hà nunda di fà cù a guariscenza vera, ma hè solu necessariu per furnisce à i pazienti è i vittorie cù "evidenza" di a curazione. Cum'è i medii occidentali, assai sciamani dimostranu e so capacità in sessioni chì si facenu in lochi scuri, cum'è tende. Calchì volta sò ligati mani è pedi per impediscenu l'inganni. E sessioni sò accumpagnate da u cantu. E manifestazioni di i spiriti si facenu sentenu da voci spirituali, colpi è altri rumori, scoppi di poltergeists, swinging of the awning, u muvimentu di l'uggetti chì nimu tocca, u sbattu di l'uggetti. U sciamanu, senza alcun dannu à ellu stessu, piglia i carboni caldi cù e so mani, parla diverse lingue (glossolalia) è provoca l'ullu di l'animali (a "voce" di l'assistenti spirituali).
In quantu à aiutà i shamans da parte di l'assistenti spirituali, u so rolu hè simile à e funzioni di i "maestri" di i medii occidentali; in ogni modu, sò assai più tiranni è anu un effettu assai più forte nantu à l'essere umanu sottu u so cuntrollu. L'assistenti spirituali dittanu à u sciamanu cumu si deve vestitu è vive è ciò chì farà. Hè tradiziunale chì si crede chì una persona ignora e so struzzioni, allora una alleanza cun ellu li farà infelici è ponu tumbà.
Un'altra similitudine trà e sessioni sciamaniche è occidentali hè a credenza chì a destabilizzazione di u statu di u sciamanu o di u mediu prima di a seduta finisce - per esempiu, accendendu una luce o interferendu cù a cumunicazione spirituale - hè una minaccia di vita.
Ci sò ancu differenze. Certi sciamani ùn entranu in un statu di trance durante una sessione. In generale, a sessione energicamente arricchisce è stimula u sciamanu, mentre chì u mediu uccidintali generalmente depletes. Prima di diventà un sciamanu, una persona più spessu deve passà per una strada longa è dolorosa, chì hè piuttostu una eccezzioni per un mediu. I Shamani sò alluntanati da a vita di ogni ghjornu di e so cumunità è sò visti cum'è parte di un altru mondu. Certi sciamani maschili ancu cambianu spiritualmente u so sessu è si maritanu cù l'omi; anu ancu "mariti supernaturali" in a realità di l'altru mondu. I medii occidentali cuntinueghjanu à guidà una vita normale.
L'eruditi occidentali chì anu studiatu u fenomenu di u sciamanisimu anu pruvatu à chjarificà a so rilazioni cù a mediumità occidentale. Sicondu una teoria, i sciamani è i medii sparte una cumuna essenziale chì torna à una fase più primitiva di l'esistenza umana.
Home | Articles
January 19, 2025 18:58:23 +0200 GMT
0.007 sec.