Shaman Elvil Olard Dikson

U sciamanu Elvil Olard Dixon, un ricercatore ben cunnisciutu è autore di libri nantu à a cultura, a storia, e tradizioni di u sciamanisimu, è un maestru è esecutore di ballu di u nordu Shonchalai Hovenmey, parlava cù u capu di conversazioni filosofichi in u Tempiu di l'Omu Meditation Center. Radda.

Radda : Elvil, chì hè u sciamanisimu, perchè hè oghje di tantu interessu ?
Elvil: U sciamanisimu hè a religione più antica di l'umanità. A capa principale di u sciamanismu hè assuciatu cù un sistema religiosu in quale u sciamanu hà agitu cum'è un intermediariu trà i spiriti è e persone. U sciamanu hà sempre fattu u rolu di un servitore di cultu: hà servutu i lochi santi, hà datu un nome à un zitellu, guarì e malatie per entra in trance, per rituali. A funzione stessa di u sciamanu era principalmente rituali. Per esempiu, hè natu un vitellu stranu, ci vole à capisce perchè era natu cusì, forsi hà bisognu à esse sacrificatu à i spiriti.
È avà ùn hè micca cusì, soprattuttu in a cità. Se andate in Siberia, allora pudete ancu scuntrà u mantenimentu di i lochi santi, è i rituali in onore di a famiglia, per chì a famiglia prospera, perchè ci sò assai animali. Ma s'è vo fighjate à u sciamanisimu chì esiste in Mosca, per esempiu, in Berlinu o New York, allora serà un sciamanisimu completamente diversu. Questa hè una forma adattata à i bisogni di una persona occidentale ordinaria. U Shamanismu hè avà assai mudificatu.
Radda : Chì ci hà da fà ?
Elvil: U fattu hè chì a ghjente avia avutu richieste diverse. Quistioni nascenu chì avà ùn anu micca un locu in tuttu. À u principiu, u sciamanisimu esiste micca per ottene qualcosa di specificu, ma per u sciamanisimu cum'è tali, cum'è u Cristianesimu mudernu. Avà stu approcciu hè: "Aghju da fà una tale pratica è sta pratica duverebbe dà qualcosa". In u sciamanisimu, questu ùn era micca uriginale u casu. Ci hè stata a pratica per a pratica stessa, è micca per ottene un risultatu particulari. Questa hè a diferenza più impurtante trà u sciamanisimu mudernu di tipu urbanu è u sciamanisimu veru, chì esiste sempre in a stessa Tuva. A ghjente vene à mè per studià, cercanu qualcosa, ma quasi nimu ùn diventanu sciamani. Per tuttu u tempu ch'e aghju avutu circa 170 studienti, pochi di elli sò diventati sciamani, circa trè persone.
U sciamanisimu hè diventatu di moda in u 1993 quandu i libri di Carlos Castaneda sò sorti. Dopu hè vinutu a Via di u Shaman di Michael Harner. Ci era un interessu in a cultura sciamanica, ma di tipu occidentale, un magazzinu urbanu. Harner hà introduttu precisamente u mudellu urbanu di u chamanisimu. Stu mudellu era in dumanda. In u sfondate di questi libri, l'interessu in i populi di Siberia, u Far North è, in generale, in i populi asiatichi, in a so cultura tradiziunale, s'arrizzò. Ma a pratica hà dimustratu chì questi sò shamans diffirenti, cù punti di vista completamente differenti, è ci hè pocu in cumunu trà elli.
Radda : Allora chì hè u sciamanisimu urbanu ?
Elvil: In generale, questu hè un spettaculu dilettante. Ci hè dui camini in u sciamanisimu, duie direzzione completamente sfarente. Ci hè un modu quandu un sciamanu hè sceltu da i spiriti, è ci hè un modu quandu una persona sceglie sti spiriti stessu com'è u risultatu di qualchì tipu di cunclusione. Un omu compra libri è diventa un sciamanu di cità. À u listessu tempu, ùn hà micca bisognu di nunda, cumpresa l'iniziazione. Questu hè un fenomenu assai stranu. U sciamanu di a cità esiste per ellu stessu, per ellu ùn ci hè micca autorità. Parechje assurdità sò creati da u sciamanisimu urbanu. Questu succede micca solu in Mosca, ma ancu in Novosibirsk è Krasnoyarsk, vale à dì in e regioni "russi", induve a ghjente ùn hè micca familiarizata cù e tradizioni, ùn rispettanu micca l'iniziati. Sò guidati da a regula: I sculpt what I want. Cumu pensanu, cusì facenu.
Shonchalai: Saria bellu s'ellu si chjamavanu sciamani è seguitanu l'idee di u sciamanismu, ma razzianu tuttu inseme: u Buddhismu, u Cristianesimu è qualcosa d'altru, utilizendu ciò chì hè cunvene à u mumentu. Spessu, sò precisamente tali pseudo-shamans chì cascanu in u campu di vista di i media, formanu una opinione nantu à tutti. È duvete nasce sciamanu.
Radda : Elvil, dicci un pocu di sè stessu.
Elvil: Aghju una longa storia. Aghju ricevutu una iniziazione, è aghju avutu una malatia shamanica. I medichi anu fattu un diagnosticu preliminariu - malaria. Eru deliri, tandu i spiriti sò ghjunti, è a malaria si n'andò in un ghjornu. Dopu quì, ùn aghju mai più andatu à u duttore. Allora si n'andò à u Nordu cù u sciamanu Kochap Tykentekiev è hà campatu quì per qualchì tempu, hà familiarizatu cù u mondu di i spiriti. Creatu in Mosca a Società di Ricerca di Protocultura "Mesoconsciousness?". Ci hè stata una cerimonia d'iniziu in i sciamani è u trasferimentu di spiritu da u sciamanu Tuvan Nikolai Munzukovich Oorzhak. Allora, inseme cù un sciamanu Nenets è un maestru di l'arti marziali artichi in u stilu di khokhorei min Ivan Kylalovich Yadne, hà urganizatu l'Associazione di i clan sciamanichi di u Raven è u Cignu Minu "Khokhorey-Kutkh". Nantu à a ricunniscenza di u sciamanu supremu è u presidente per a vita di tutti i sciamani Tuvan, Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan, addivintau un membru di u primu in Russia Organizazione di sciamani "Dungur" (Repubblica di Tuva, Kyzyl). In verità, ùn vulia micca esse un sciamanu, i spiriti mi anu sceltu. Quellu chì capisce ùn aspira micca à diventà un sciamanu, perchè ùn ci hè nunda di bonu in questu. Hè assai difficiuli di esse un shaman in a tradizione, perchè qualchì volta vulete veramente manghjà, è un shaman spessu ùn pò micca travaglià in un altru spaziu. Deve guadagnà a so vita da u so sciamanisimu. Inoltre, ci sò assai tabù, pruibizioni chì deve esse cumpletu, altrimenti a so malatia, chì hà avutu una volta, torna à ellu. Se ci hè una violazione di e regule, u sciamanu si ammalarà è mori assai rapidamente. Quale vulerà questu? Calchì volta succede chì una persona hè stata un omu tutta a so vita, è i spiriti sò vinuti è dicenu chì avia bisognu à esse una donna. È ùn ci hè nunda chì pudete fà: o mori o fate. Questa hè una rispunsabilità assai grande.
Radda: I sciamani sò grandi individualisti è ùn sò micca tendenu à unisce per ciò chì sò. Perchè questu succede?
Elvil: Hè cusì, l'associu di i sciamani hè una sciocchezza. Nanzu, u sciamanu guardò u so territoriu: quì hè u mo paese, u mo locu, ùn ti chjappà micca a testa quì, altrimente serà male. Prutettu, ancu da altri sciamani. Ma questu era assai tempu fà, ancu prima di l'URSS. Avà u tempu hè cusì chì hè assai difficiule per un shaman per sopravvive solu. Dunque, i sciamani cuminciaru à unisce. U sciamanisimu hè una religione ufficialmente registrata. Hè divintatu a religione tradiziunale di a Republica di Tyva, è dunque ancu di Russia, perchè Tuva hè una parte di Russia. I sciamani ricevenu una pensione à una certa età. Ci hè un sindicatu sciamanicu cumplettamente ufficiale. L'unificazione di i sciamani hè una necessità pulitica è ecunomica. In Tyva, assai tali urganisazioni shamanichi sò stati creati recentemente, solu in Kyzyl ci sò cinque. Un "Dungur" unisci circa pirsuni 600. Questa hè una tendenza di i tempi, i sciamani si uniscenu in tuttu u mondu. In America, per esempiu, ci hè a Chjesa Indigena, chì riunisce un gran numaru di shamanisti. Per i picculi nazioni, questu hè solu un modu di sopravvivenza. Dopu tuttu, ùn ci sò micca assai purtatori di a tradizione shamanica. Si riuniscenu in cunferenze, parlanu in nome di u so populu, in nome di u so clan, difendenu l'interessi di a ghjente ordinaria. L'annu passatu, una tale cunferenza nantu à u sciamanisimu hè stata in Cina. Ci sò avvenimenti simili in Mongolia, USA, Finlandia è Ungheria. Spessu, in e società sciamaniche, ci hè una divisione, a discordia, i membri individuali ùn si stendenu micca. Ma, quantunque, avà u sciamanisimu hè diventatu internaziunale è hè oghji resuscitatu. Chukchi shamanism, Tuvan o African - quessi sò cose diffirenti, sò simili in i so radichi, à a basa, ma cuntradite à a periferia. Unu, per esempiu, pò beie vodka, mentri àutri ùn ponu micca. Certi sciamani alimentanu i spiriti cù vodka, mentri àutri ùn. Un Buryat ùn truverà mai nunda in cumunu cù un Tuvan, anu una cosmogonia diversa. Per certi, a terra di i morti hè da una parte, mentre chì per l'altri hè da l'altru, è, per quessa, l'incantazioni sò diffirenti. Dopu tuttu, u sciamanisimu, prima di tuttu, hà una forma rituali, ritualisimu. Ogni nazione hà a so propria vista di cumu questu ritu deve esse cum'è è cumu u shaman manda l'ànima di una persona morta à l'oltre. Ogni populu, è, in più, ogni tipu di stu populu, face in modu diversu. Ma attualmente, ci hè una tendenza à l'unificazione. Quist'annu, una cerimonia assai interessante hè stata: un shaman Buryat hà iniziatu un Udege. L'Udege ùn avia più nimu chì puderia dà una tale iniziazione. Allora un sciamanu Buryat hè statu chjamatu, è hà realizatu a ceremonia. Sò statu ancu invitatu à fà una ceremonia d'iniziazione per un sciamanu Nenets. Iè, questi sò casi isolati, ma ci hè una tale tendenza. Pensu chì se l'unificazione di e tradizioni sciamaniche succede, ùn serà micca prima di 30 anni.
Shonchalai: In questu sensu, possu dì chì quandu questu succede, assai di e caratteristiche inerenti in un genus particulari seranu allisati. Un clan hà un tali ritu di sepultura, un altru clan hà un altru. Tuttu diventerà più o menu uniforme.
Elvil: Ma finu à chì i portatori di a tradizione sò vivi, finu à l'ultimi rapprisentanti di quelli chì sanu cumu era veramente, per esempiu, a nanna Anbus, andate in un altru mondu, e tradizioni fermanu. Anbus Chaptykova hè un sciamanu ben cunnisciutu in u passatu, hà avà 87 anni, l'anzianu di u clan Akh Khaskha - White Bone. Ella vene cun crutches à una riunione di famiglia è fighja cumu tuttu va. Finu à chì ci sò sti forti di l'antica vita, nunda ùn cambierà. Allora, quandu sò andati, a fermentazione accuminciarà, chì pò durà parechji dicennii, è da esse risultatu in qualcosa. Avà u sciamanisimu Tuvan esiste in una sola forma solu grazia à Kenin-Lopsan. Ùn ci saria micca sciamanisimu in Siberia s'ellu ùn avia micca urganizatu u Primu Cungressu di Shamans, ùn avia micca riunitu i vechji sciamani rimanenti in Tyva, ùn avia micca stabilitu a sucietà Dungur (Tambourina), chì diventò a prima sucietà ufficiale di sciamani in Russia. Grazie à st'omu, i sciamani s'arrizzò, è hè statu furmatu un sindicatu di sciamani. È tandu altre naziunalità si tiravanu. L'associazioni di sciamani nascenu in Buryatia, in Khakassia, in Altai, in Yakutia, ma Mongush Borakhovich Kenin-Lopsan era u primu à fà questu. Hà riunitu tutti, hà stabilitu una sucità, dopu l'altri, chì sò ghjunti dopu à Dungur. Hà scrittu a vera Bibbia di u sciamanisimu. Kenin-Lopsan hè in generale una persona assai famosa, hè ricunnisciuta cum'è un "Tesoru vivu di Shamanism". Stu tìtulu hè statu datu in California da u prufessore Michael Harner, fundatore di u Centru per a Ricerca Shamanica. Ci sò solu trè persone in u mondu chì portanu stu titulu, è unu di elli hè digià mortu. Kenin-Lopsan hè un Dottore in Scienze Storiche, Prufessore, Membru di l'Accademia di Scienze di New York. Questa hè una persona assai educata, cultivata. In l'URSS, era impegnatu in l'etnografia, era tandu oppressatu, i so libri ùn sò micca publicati. Avà hè un vechju è ciò chì succede dopu à ellu, ùn sò micca. Hè assai prubabile di colapsà. Hè digià principiatu. Questu hè ciò chì cuncerna u sciamanisimu tradiziunale.
Radda : Avà una dumanda. I sciamani anu precetti morali ? Chì u sciamanu ùn trasgrede in nisuna circustanza ?
Elvil: Questa hè una quistione assai difficiule. Tuttu quì hè assai individuale è dipende di ciò chì i spiriti li anu datu l'iniziu. Ogni clan sciamanicu hà e so leggi morali, à volte radicali opposti. Per esempiu, i sciamani Irka-lyaul, chì, da a vulintà di i spiriti, eranu reincarnated da l'omi in e donne. Questa hè una categuria assai seria di sciamani. Tali sciamani sò rispettati. À u cuntrariu, quandu una persona sceglie u travestismu per sè stessu, diventa un outcast in a sucità è dorme cù i cani. Ci sò "36 NON sciamani" chì i sciamani cercanu di seguità, ma questi sò principii puramente di clan. Certi anu un inseme di regule, alcuni anu altri. Hè per quessa chì ci sò tanti associazioni diffirenti di shamans, chì in parechji rispetti si cuntradite in a vita è in u caratteru. Per esempiu, u sciamanu Nikolai Oorzhak ùn beie micca alcolu, ma ci sò sciamani chì beie assai è ùn anu micca cunsideratu sbagliatu. Ci sò sciamani chì usanu droghe, è ci sò quelli chì ùn l'utilizanu micca per principiu. Comu dissi, tuttu dipende di ciò chì i spiriti detti l'iniziazione di u shaman. Ci sò spiriti d'Acqua, ci sò Soli. Per esempiu, se l'iniziazione hè stata ricivuta da i spiriti di u sole, significa chì u shaman avia a variola. À u listessu tempu, una certa predestinazione hè furmatu, solare in questu casu. U sciamanu pò guarì solu e malatie chì i so spiriti participanu à a so iniziazione. Per chì i spiriti anu aiutu, un sciamanu ùn pò micca fà cinque, per dì, atti o manghjà certi cibi. È u prossimu sciamanu in piedi serà tuttu sfarente. Ci era un anticu sciamanu Sioux chjamatu Crazy Horse, unu di i capi di a rivolta Sioux. Era cunsideratu invincible, ùn era micca pigliatu da balle è frecce. Crazy Horse hà ricivutu una predizione chì ellu seria forte finu à chì l'uggetti di metalli sò stati utilizati in a preparazione di i so manciari: cucchiai, bowlers. Ma pigliò una terza moglia per ellu stessu, è a ghjovana hà preparatu l'alimentariu per ellu cù arnesi di ferru. In a prima scaramuccia trà i Sioux è l'Americani, u sciamanu hè statu uccisu. Ogni sciamanu hà u so tabù, ancu in quantu à l'alimentariu.
Radda : Parlemu di e regule chì campate.
Elvil: Ùn beiu alcolu. Una volta chì sò diventatu un sciamanu, ùn l'aghju micca aduprà. Ellu m'incomode.
Radda : È chì malatie tratta ? Quandu site dispostu à aiutà è quandu ùn site micca?
Elvil: Se una persona vole veramente esse trattata, aghju cura di ellu. A maiò parte di e persone chì venenu ùn volenu micca trattatu. Li piace à parlà di a so malatia, questu li rende eccezziunale, si riuniscenu ancu è discute e so malatie. È s'è una persona vole veramente cambià qualcosa in a so vita, allora vale a pena piglià. È dinò, tuttu dipende di a natura di a so malatia è u so desideriu. U sciamanu, in fattu, ùn guarisce micca nimu, ma dà forza à a persona per esse guarita. S'ellu si ricuperà o micca dipende da a persona stessu. Allora ùn aghju mai trattatu l'alcoolichi. Perchè l'alcoholismu hè una cosa chì una persona sceglie. Va à questu cunsciente, bè, lasciallu andà - questu hè a so strada. Ma trattu a dipendenza da droghe è successu. Ogni sciamanu hà e so idee nantu à quali piante aduprà è chì sustanzi ùn anu micca aduprà. Ancu a fumigazione hè realizata da un shaman cù ginepro, un altru cù timu, è un terzu cù l'assenzio.
Radda : À chì tradizione appartene, da quale avete pigliatu l’iniziazione ?
Elvil: Tuttu hè cumplicatu cun mè. A mo mamma hè natu in unu di i paesi vicinu à u fiumu sacru Mologa, induve, secondu a legenda, si trovanu i Gates of Paradise. U mo babbu vene da u Wild Field, da e steppe di Prikazakh. In a mo famiglia ci era Mari, Tatars, una di e nanne era Karelian, a mo surella era Kirghiz, a mo moglia era una Tuvan Khakassian. Aghju unitu à i spiriti cun un shaman chì era un Koryak d'origine Kerek. L'iniziazione, o u ritu di trasferimentu di spiriti, aghju fattu cù shamans Tuvan. Ivan Yadne, u mo fratellu, un sciamanu Nenets. Dunque, in i mo libri, aghju prisentatu una sintesi di tradizioni sciamaniche. Credu chì un tali approcciu hè necessariu avà, perchè prima o dopu u sciamanisimu sarà sempre à un accordu, à a furmazione di una sola filusufìa, per identificà e cose cumuni, sia trà Tuvans, Chukchi, o africani.
U famosu investigatore Mircea Eliade, chì hà scrittu u libru Shamanism, Archaic Techniques of Ecstasy, hà fattu qualcosa di simile. In un certu sensu, cuntinuu u so travagliu nantu à a sintesi di e tradizioni sciamaniche. In u cursu di a ricerca, un anticu protoplastu hè statu revelatu, quandu u sciamanisimu era omogeneu in tuttu u territoriu di u globu. Era tandu chì certi populi si n'andò à u nordu, altri à u sudu. U mudellu anticu hà cuminciatu à delaminate, assorbendu certi cundizioni di vita.
Shonchalai: In più, vogliu dì chì u valore di i libri d'Elvil hè chì hà sappiutu cumminà cunniscenze disparate chì i shamans di diverse tradizioni anu pussede per seculi. Stu sistema hè assai vicinu à tutti i sciamani, indipendentemente da a naziunalità. I punti di vista lucali, a cunniscenza naziunale è tribale cascanu facilmente. Pensu chì Elvil hà una presentazione unica di u materiale, riunendu diverse tradizioni.
Radda : È chì faci avà ?
Elvil: Insegnu personalmente tecniche sciamaniche. Senza publicità. Quellu chì ne hà veramente bisognu, u truverà. U travagliu hè realizatu in a Società di Ricercatori di Protocultura "Mesoconsciousness?", chì tratta di i prublemi di shamanism è religioni tradiziunali di u Far North, Siberia è u Far East. I spedizioni sò fatti, u folklore hè arregistratu. L'annu passatu, durante una spidizioni d'estiu in Khakassia è Tuva, circa 100 testi shamanichi scunnisciuti sò stati cullati. Quessi sò leggende nantu à i sciamani antichi, nantu à i lochi sacri sacri, nantu à i spiriti. Ci hè ancu un teatru di misteri shamanichi "Kamlat-kam", una rivista hè publicata. Avà Shonchalai è aghju preparatu un novu prughjettu: a scola di ballu di u nordu è psicoenergetica "Dancing Kutkh". A danza hè a basa nantu à quale l'elementi di u cuntenutu sciamanicu seranu sovrapposti. In l'inseme "Kamlat-kam" simu impegnati à mette in scena misteri sciamanichi. Questa hè una ricustruzzione di i misteri di i seculi XVIII-XIX. Naturalmente, sò più brevi, perchè in a realtà i misteri sò stati tenuti in tutta a notte, o ancu parechji ghjorni. Ma avà, sfurtunatamenti, sta direzzione ùn hè micca dumandata. Parechji strumenti musicali unichi sò usati in i misteri, cum'è u chatkhan. Chatkhan hè una scatula di 1,5 metri cù corde, chì hà un sonu assai bellu. Un bon chatkhan costa circa $ 1,000 da un maestru. Khomuses, morinkhuur, tamburini, topshuur, installazione di xilofonu, arcu di cantu sò ancu usati. Una volta, avemu in scena trucchi shamanichi, per esempiu, tagliendu a lingua, piercing u corpu cù frecce. Avà avemu pensatu à fà u misteru "Khadja Khan - a legenda di u grande phallus", basatu annantu à u folklore sacru di Tuvans, Khakasses, Kets è altri populi di Siberia.
Shonchalai: I Misteri eranu l'unicu modu per l'antichi per avè infurmazioni nantu à a storia antica è a cultura di u so populu. Da u misteru a ghjente hà amparatu nantu à u mondu è e so lege. U misteru era percivutu da i sensi, stallatu in un locu in l'internu. Ogni ascultore, in a prufundità di a so cuscenza, hà participatu à l'azzione, reincarnendu ecstatically o cum'è un eroe, o cum'è un shaman, o cum'è un spiritu. Ci hè statu un trasferimentu di e migliori cumpetenze è e migliori tradizioni. Era un filmu è un libru à u stessu tempu - una fonte d'infurmazioni, a trasmissione di e lege culturali, murali è etiche. Una persona hà amparatu ciò chì hè bonu è ciò chì hè male, hà amparatu da i sbagli di l'altri. In u nostru tempu, a percepzione di un conte di fata hè stata persa. Solu i zitelli sò capaci di sente literalmente un conte di fata, per elli tutti i caratteri sò vivi. In a cità, i zitelli "crescenu" prima è cessanu di campà in un conte di fata.
Elvil: U ciculu di i misteri principia cù l'equinox di primavera. I Misteri sò un toccu à u Spìritu, un toccu à a cosa più impurtante in u sciamanisimu, à u misteru di l'esse. I spettatori ponu diventà participanti, è i participanti ponu diventà spettatori. Tutti sò implicati in stu prucessu: ci sò cuncorsi, cuncorsi è matchmaking. Ci hè una introduzione à u mondu di i spiriti, à e rapprisintazioni sacre. I misteri sò disposti per chì l'annu dopu serà bonu, perchè ci hè salute, bona furtuna visite. I misteri sò a parte più impurtante di a cultura antica, è avà sò una cundizione necessaria per l'autodeterminazione è u sviluppu di i picculi populi di Russia. L'omu mudernu, soprattuttu un citadinu, tagliatu da a natura, hà persu u cuntattu cù u mondu di a fauna salvatica, persegue u guadagnu materiale è ùn crede micca in spiriti è incantesimi. Tuttavia, esistenu, basta à vulè, è pudete sentu chì tuttu ciò chì intornu hè vivu. Arburi è fiumi, strade è case, tutti anu u so propiu caratteru, a so propria individualità. Pudete cumunicà cù u spiritu di u boscu è u lavu. Solu ùn pensate micca chì a cuscenza di un fiume di muntagna è una muntagna hè simile à a cuscenza di una persona. Questu hè un mondu diversu. Vive è si sviluppeghja secondu a so propria lege, è quandu una persona interfiere apprussimatamente in sta vita, senza ascultà ciò chì dicenu i spiriti di a natura, causa un dannu irreparabile à tuttu l'organismu vivu di a Terra. U sciamanisimu, cum'è nisuna altra religione, trasforma una persona à a Natura viva, à una cunniscenza di cumu simu tutti cunnessi cun ella.

Shaman Elvil Olard Dikson
Shaman Elvil Olard Dikson
Shaman Elvil Olard Dikson
Shaman Elvil Olard Dikson Shaman Elvil Olard Dikson Shaman Elvil Olard Dikson



Home | Articles

January 19, 2025 19:02:52 +0200 GMT
0.008 sec.

Free Web Hosting