Shaman Ereditario Khakass senza tamburinu da i spiriti di e muntagne
A Republica di Khakassia
Hè natu in u 1917. Veni da l'antica clan Sagay Tag Kharga. Chì ghjè u nome di a zitella di Tadi ? Borgoyakov. Frà i so antenati paterni eranu parechji sciamani: Tolgay, Sube, Khorgys, Kharakh, Chapa. Shaman Kharakh ("Big-eyed") era un famosu clarividente. Grandpa Tadi ? u sciamanu Chaprakh avia assai putenza, è u so babbu ? Adoygah hà realizatu riti di purificazione cù l'aiutu di pantaloni. Fonte di u putere di Tadi? da u so missiavu, ancu s'ellu ùn hè micca stata trasmessa diretta.
Quandu Tadi hè cascatu malatu cù una malatia sciamana, ùn ci era più sciamani chì cunnosci a tradizione è puderia diventà i so mentori. Dapoi u 1936, Tadi hà cuminciatu à marchjà in u so sonnu, hà cullatu muntagne, ma in a matina ùn hà micca ricurdatu nunda. I mal di testa, i lapsus di memoria cuminciaru. Hè stata ingressu à l'uspidale Abakan, ma questu ùn hà micca aiutu. M'anu purtatu ancu à una maga lucale, a figliola di un sciamanu. Allora Tadi hà cuminciatu à avè visioni in quale u so missiavu ghjunse à ella? sciamanu Chaprakh. In i sogni, hà visitatu i spiriti di muntagna. Anu dettu à Tadi chì puderia diventà un clarividente. À u principiu hà ricusatu, ma quandu i spiriti dicenu di a so scelta divina? accunsentutu. Dopu à quessa, hà cuminciatu à guarì e persone cù u putere di i spiriti di muntagna è tribali.
Ella ùn si cunsidereghja micca un shaman. Ùn hà micca vestiti speciali per i rituali è u tamburinu di u sciamanu, ancu s'ellu si sente u sonu di un tamburinu durante a realizazione di rituali. Spessu usa attributi cristiani se a persona chì l'hà indirizzata hè battezzata. "Tutte e forze duveranu aiutà. ? Tadi spiega. ? Ùn serà micca peghju chè questu ". Collabora attivamente cù i scientisti di l'Istitutu di Etnologia è Antropologia di l'Academia Russa di Scienze. Parechji sciamani Khakass muderni a consideranu u so maestru.
Vive in u distrittu di Askizsky, Khakassia.
Home | Articles
January 19, 2025 18:54:47 +0200 GMT
0.006 sec.