U sciamanisimu Altai hè una forma regiunale (è naziunale) di sciamanisimu. Zona di distribuzione - Altai. Cum'è i Khakass, Yakuts è altri populi di lingua turca di Siberia, trà l'Altaiani u sciamanisimu hè statu influinzatu significativamente da Tengrianismu.
Caratteristiche di l'insignamentu
U sciamanisimu Altai hè di natura verbale. Stu insignamentu ùn hà micca una dichjarazione scritta di i so fundamenti, disposizioni, dichjarazioni. Ùn ci hè micca regule canoniche, cumandamenti, pruibizioni, testi di preghiere, etc. Tutti l'insignamentu si basanu solu nantu à una basa orale-visuale è prupizii rituali simplici. In u sciamanisimu Altai, ùn ci hè micca una specializazione gerarchica prufessiunale basatu annantu à certi rituali è prucessi chì i sciamani devenu esse sottumessi durante u so sviluppu.
U cleru sò chjamati kams. Hè cresce chì anu un rigalu ereditariu per guarì e persone cù l'aiutu di tecniche magiche. Kam serve cum'è un cunduttore trà u mondu di i vivi è u mondu di quelli chì sò andati in un altru mondu, è ancu trà u mondu di e persone è u mondu di a natura. Kamas (shamani) appariscenu à l'ordine di i spiriti ancestrali, è questu ùn hè micca bisognu di alcuna sanzione da a sucietà o l'urganizazione cunfessionale. Dopu avè passatu a so furmazione sottu l'auspices di i spiriti, avè ricevutu da elli u so tamburinu (fattu di pelle di cervu), u kam hè ricunnisciutu trà e divinità circundante cum'è u sceltu.
Ritu di rituali
U ritu principale, durante u quali u shaman "comunica" è "invoca" i spiriti, hè chjamatu rituali. In u cursu di u rituali, u sciamanu dimustra cù l'espressioni faciale, i gesti è altri mezi u significatu di u tamburinu, à volte cum'è muntagna, à volte cum'è arma (arcu è frecce). Hè necessariu di cumminà a freccia di i colpi cù u cantu - l'appellu di kama à divinità è spiriti. U tamburinu hà ancu tistimuniatu à e qualificazioni di u sciamanu, in cuntrastu à i vestiti, chì u kam puderia micca avè avutu. U dialogu cù i spiriti si faci in diverse tonalità, riflettendu a voce di a divinità è u kam stessu. Kamas sò capaci d'imità a voce di l'animali è l'acelli, in a forma di quale i so spiriti aiutanti agiscenu, u nitru di un cavallu sacrificale, un cavallu di cavallu di una divinità. U prucessu hè sempre osservatu da i participanti ordinali in u rituali.
Per cumunicà cù i spiriti, u kam puderia andà in un altru mondu - per esempiu, u sottu. In u viaghju à traversu l'infernu, u kam hè accumpagnatu da un assistente, a bestia ker-tyutpa. Ker-tutpa piglia ancu l'ànima di i morti, guidà à traversu l'infernu.
Dopu à u rituali, quandu i spiriti abbandunonu u sciamanu, si trasforma in una persona ordinaria, è ùn hè più dumandatu di nunda.
Unu di i lochi di cultu in Altai era un grande clarificatu vicinu à a cunfluenza di i fiumi Katun è Sema. Avà u Giardinu Botanicu Gorno-Altai si trova in questu locu, vicinu à ellu hè u paese di Kamlak (Repubblica di Altai, distrittu Shebalinsky).
Home | Articles
January 19, 2025 18:48:35 +0200 GMT
0.008 sec.