Biancu è neru. Part 1

A lingua hè solu una mappa di pinsamenti umani, sentimenti è ricordi.
È cum'è tutte e carte, a lingua hè centu mila volte più chjuca
immagine di ciò chì prova di trasmette.
Milorad Pavic, Glass Snail

I treni ùn vanu micca quì, quì ogni sera entra in vigore un curfew voluntariu. Questa zona hè qualchì volta chjamata una repubblica di ladrone per via di a tensione criminale, dopu l'Africa interna per via di l'arrettu suciale estremu, dopu a Colombia Siberiana perchè una canapa assai forte cresce quì. Sembra ancu chì u ghjocu di u spaziu hè una cosa cumplitamenti cumuna per questi lochi, è micca solu una metàfora buddista. Ti svegliate in a matina, fate un sguardu da a finestra: tuttu pare esse in u locu - u cortile, l'edificazioni di cinque piani è ancu l'edificiu di a Corte Suprema. È à u stessu tempu, si senti una certa fragilità di l'evidenza presentata per l'ispezione di ogni ghjornu. Forsi perchè site in Tuva, l'Africa interna è a Culumbia Siberiana à u stessu tempu?
Locu suspettu
U puntu, forsi, hè ancu chì u pezzu di terra "umanizatu", induve l'uggetti familiari sò disposti in l'ordine di solitu, hè chjucu è circundatu da tutti i lati da un spaziu giallu, cum'è u vechju pergaminu. A cità di Kyzyl, a capitale di a Republica di Tuva, hè chjuca in grandezza, hà una pupulazione di circa 110 mila persone, è l'estremità di e strade ùn scorri micca bè in l'arterie è l'autostrade di a metropole, ma a più spessu si rompe. off, cum'è in un vacu, in quellu stessu spaziu giallu. À a periferia di Kyzyl, un ascensore dilapidatu, una pianta chì si ferma per sempre, si trova cum'è monumenti abbandunati. Tuttu u settore industriale lucale chì hà sopravvissutu à e riforme di u mercatu hè l'imprese di fornitura di gas è di l'energia municipale. L'altri tecnulugii in a repubblica, induve a basa etnica hè custituita da i discendenti di nomadi guerrieri, anu mortu cum'è innecessariu.
In a cità stessu, l'ochji si trovanu di colpu à mantra benevolente, sempre sovieticu, cunvince unu di chjamà 01 in casu d'incendiu o, per esempiu, affidate a so vita à Gosstrakh. A ghjudicà da u disignu, sti slogans di un'epica svanita sò trent'anni. Micca solu i palummi circundanu nantu à e piazze in cerca di briciole - i falchi si stendenu sopra à i palummi, aspittendu u mumentu per chjappà l'acellu goffa. A buttrega strettu hè orgogliu chjamatu "Surya" (Sanskrit per "sole"), u mercatu bruttu in u centru hè chjamatu "Garuda": in l'induismu, u diu Vishnu vola nantu à un tali uccello, è in u Buddhismu hè un simbulu di a mente illuminata. In farmacie, a pupulazione hè pruposta "Gocce di cori pulite da Fr. Pavel Florensky", è una di e farmacie hè chjamata "Feu" (rune scandinava, chì significa ricchezza). Tuttavia, ci sò pochi farmacie: Arzhaans è shamans cumpetenu cun successu cù pastiglie, ma più nantu à questu dopu.
I fallimenti bruschi in a toponimia lucale sò assai impurtanti per l'autore di sti linii. Sò cum'è scarti di cucitura preziosa nantu à u saccu di Tuvan a vita impoverita è brutta. Cum'è un sguardu radiante d'un altru esse, chì sbattula di colpu nantu à a folla di u mercatu, sopra i munzi di stracci miserabili, sopra a ghjente chjuca è suspettuosa. Per un mumentu, stu sguardu empie u mondu à guance larghe intornu cun un significatu cumplettamente novu, cum'è s'ellu insinua chì sta cità innaturalmente pulita è a so populazione, chì parlanu una lingua miagolante, sò solu paisaghji disegnati in fretta.
Riturnendu à puramente prosa, aghjustemu chì quì ùn truverete micca publicità per bordelli, ùn vederete micca i cani vagabondi è ùn sentirete micca a radiu Chanson. Un locu assai, assai suspettu.
À a periferia assai
A strada per l'Africa interna principia abbastanza civilizzata. Grazie à a stagione di sconti, u bigliettu d'aria Mosca-Abakan costa solu 9 000 kopecks. Neighbour Zhenya hè in furia in l'airbus, hè statu liberatu da a "zona" in qualchì locu in a regione di Mosca per un paru di ghjorni per vulà à i so genitori in a Siberia distanti. Sicondu ellu, a mamma ùn sapi ancu chì u so figliolu hè in prigiò, pensa ch'ellu hè guidatu un camioner in Russia. Hè solu chì u volu hè assai longu. Zhenya s'illumina nantu à certi punti di vista. Ci hè chì in u paese di Shushenskoye (Territoriu Krasnoyarsk), in u locu di l'esiliu di Vladimir Ulyanov-Lenin, u festival etnicu Sayan Ring hè regularmente tenutu cù rituali indispensabili, arpe di Ghjudei è altre cose interessanti. I spiriti di u locu, risulta, ùn importa micca. Risulta chì u spiritu di u capu pruletariu ùn hè micca ogettu ancu. Forsi Ilyich hè statu attiratu à e radiche?
U tema di u grande ritornu, a massa slide da cime à e radiche, da banners rossi à croci d'oru, è per alcuni ancu più profonda - à l'idoli slavi, i scarpi di bast sacri è i grippi mistichi, hè sluggishly spinning in my head. Stu tema ùn hè micca solu pertinenti, ma ancu assai prufittu. In l'Africa interna (aka Culumbia Siberiana), quasi un ramu di l'ecunumia hè cresciutu da questu.
Abakan - a capitale di una altra repubblica etnica, Khakassia, pare esse un grande centru regiunale. A cità hè francamente poviru, apparentemente, Lebed Jr generale in a republica, Diu sà quantu termini senza assai successu. Per d 'altra banda, mentre Aleksey Ivanovich era in u putere, l'interessi di i Russi in Khakassia eranu una priorità, o almenu micca in a penna. Ancu s'è chì tipu di corrale, quandu u più grande patronu in a repubblica hè l'oligarca Deripaska è a so pianta d'aluminiu? È in generale, per una certa raghjoni, hè stata purtata in a geopolitica... Qualchidunu vanu in Tuva per a verità, altri per a salute, è a mo acquisizione spirituale hè, risulta, un pique vest ?
À u ritornu, per via, mi hè accadutu à cascà in l'abbracciu duru di l'ospitalità repubblicana: aghju avutu per passà u tempu prima di l'aviò in a stazione di ferrovia, induve l'entrata à a sala d'attesa di notte costa qualcosa cum'è trenta rubli. . Per questi soldi, pudete soffre quantu vulete in una sedia di ferru, grazia à l'autorità Khakass.
In Kyzyl per solu un milla rubli è mezu da a testa, noi, sei passageri, s'affaccamu cù una brisa da un intraprendente omu Russu, è micca solu à Kyzyl, ma ghjustu à l'indirizzu, à l'entrata. À a strada, ùn ne parlemu guasi, u cumpagnu sputa longu à a serpentina à una tale vitezza chì mi face ancu malatu, finu à quì un forte passageru. Eppuru, simu pruvatu di cumunicà, è in risposta à una altra quistione, u cunduttore di scorcher-cab dice: "Abakan ... Ci hè qualcosa di bonu chì serà chjamatu da quellu nome?". A seconda volta ch'ellu apre a bocca digià in Kyzyl, vicinu à qualchì buttrega : "Avà esce è cascà", rimarcheghja filusuficu, fighjendu una donna Tuvan chì ùn entrerà micca in a porta. È di sicuru, ella esce è cascà. On the clock - 13.00 ora Tuvan.
In u centru di Kyzyl, trè edifizii monumentali sò impressiunanti: enormi per i standard lucali - u guvernu republicanu, un pocu menu enormu - u parlamentu republicanu è trè piani, cù una crescita maestosa è un porticu - u museu naziunale. Aldan-Maadar (sessanta eroi). U museu hà una esposizione permanente di l'oru scitu minatu da u sensazionale carrettu Arzhan-2. Là, 10 anni fà, hè statu trovu un sepultura spulata di a nubiltà scita, datata à u 3u seculu aC. Dieci milioni per l'allarmi è i vetri antibala per a cullizzioni d'oru hè stata data da l'ex oligarca Sergei Pugachev, quandu era ancu senatore di Tuva. Ma di qualchì manera ùn era micca attrattu da l'oru, in generale, cum'è u tempu passa, vi maravigliate di i paradossi di percepzioni. Ùn ci era nunda di storia lucale in a mo testa - nè stampe mesozoiche, nè mostri petrificati, nè utensili lucali. Invece, a memoria porta una cullizzioni piuttostu strana: una scarpa di donna, sbilanciata, ma cù una pretensione - sottu u regnu suvièticu in Tuva, cum'è in altrò, cucivanu è taglianu i so propiu cunsumu. Una foto chì rapprisenta un certu militare, è vicinu à ellu in a fila generale hè un lama, un prete ortodossu, un imam in un turbante, un shaman in un vestitu di piuma. A foto hè stata fatta in l'anni 1920 in una manifestazione in onore di a vittoria di u pruletariatu, chì era celebrata inseme in Tuva da i cummissarii cummissari è i preti camaradi. Mi dumandu se qualcunu di i "cleru" hà sopravvissutu dopu à a massacre sanguinosa perpetrata da i Sovietsi, quandu a Republica Populare di Tuva, in u statutu di una regione autònuma, hè diventata parte di a RSFSR ? Tuva hà persu a so indipendenza, ancu s'ellu hè cumplettamente formale, in u 1944. A purga atea successiva hà risultatu in massacri di sciamani, lama è preti. Si dice chì unu di i sciamani pigliò a forma di lupu è hà uccisu i cumbattenti cum'è vacche, è in u locu di l'esekzione di massa hè stata martellata una fonte di nove ghjetti. In quantu à a fonte - un fattu affidabile. È, per esse onestu, in Tuva tali cose parenu assai più affidabili di a realità fora di a finestra.
Una altra mostra di a cullezzione sbagliata hè di novu una foto, sta volta di un suldatu liberatore. In a versione etnica sustinuta, questu hè un Tuvan in uniforme militare, tenendu un balalar (figliolu) in una cammisa è stivali di feltro. I sentimenti sò indescrivibile, micca tantu perchè u liberatore s'assumiglia suttilmente à Sergei Bondarchuk da a film "U destinu di l'omu". Ma ancu un Negru in una tunica cù una medaglia di suldatu ùn averia micca fattu una impressione cusì sfracciante. Appena accantu à sta foto, subitu hè diventatu dulurosamente chjaru chì questu bordu di a terra per u laicu di l'Europa di l'Est hè qualcosa di completamente straneru, l'altra parte di a luna, di quale ùn ci hè micca memoria ancu in u subcortex.
L'ultimu episodiu hè una esposizione dedicata à a sepultura di u sciamanu. Risulta ch'elli avianu tombi "aria", è dunque in u compartment tematicu ci hè una piattaforma, sbattuta inseme da pali simplici, un metru è mezu altu, nantu à questu, cum'è s'ellu era un corpu swaddled. Vicinu hè un altu bracing, chì porta un veru costume rituale, un tamburinu strappatu quì ghjustu, un arbulu calvo è un corbu imbottitu, infundendu una sensazione di lugubre viotu. In u cantonu sò picculi figuri - shaman pupae - eeren. L'omu chì mi porta à traversu u museu hà i stessi.
Pettu Blu
Si trovanu sottu à a so serratura in un grande pettu turchinu, è senza a necessità ùn sò micca cacciati, perchè simbulizeghjanu i spiriti aiutanti. In a vita urdinaria, u pettu serve cum'è una tavola à quale Tash-ool Buuevich Kunga è aghju manghjatu farina d'orzu diluita cù acqua bollente (questu, risulta, hè a tsampa di i monaci tibetani) o qualcosa micca cusì esoticu, beie tè cù sali. è parlà di a vita. U pettu si trova vicinu à a finestra, nantu à a finestra ci hè una figura di un ariete scolpitu da un cornu d'alce ("guardate, u vostru animali"), fora di a finestra hè a realità stessa chì l'autore verifica di tantu in tantu: quì hè quì. , o hè digià statu sparatu da u ventu di cuntinui discendenti spirituali.
Perchè l'inquilanu inconspicuous di una stanza in un edifiziu standard di cinque piani, un omu anzianu curtu è pocu rimarcabile hè in fattu u Dragu Biancu, un sciamanu chì si trova à u più altu livellu di a so ghjerarchia, u Novu Celu. Di sicuru, aghju veramente vulsutu vede cù i mo ochji certi miraculi strabilianti o sente una profezia sfracciante nantu à u destinu di a civilizazione, o almenu vede cumu ghjustu davanti à i nostri ochji "i cechi cuminciaru à marchjà, è i sordi à parlà. " Ma, sfurtunatamente, nunda di questu hè accadutu in cinque ghjorni. Cinque kilogrammi sò volati, ma stu miraculu hè digià assai lucale, è l'energia frenetica di sta terra hè culpèvule per questu, grazia à quale i pastori di settanta anni di Tuvan saltanu à traversu a muntagna cum'è i ghjovani, è a vita di u i ghjovani mosche rapidamente da a macellazione à a macellazione.
- Mandala arrabbiatu, ùn ci hè nunda da fà, - spiegà in modu autoritariu a metafisica di a miseria lucale, l'ubriachezza è u crimine, un shaman cù un grande apparatu scientificu. - L'energii di u locu pruvucanu l'azzioni in furia, micca l'accumulazione di ricchezza. Ùn ci sò micca bordelli, perchè u gustu di a còllera hè amara, micca dolce, è i Tuvani sò assai asceti in a vita. Ùn ghjucanu micca a chanson russa, perchè hè piena di u so propiu, è simpricimenti manghjanu i cani.
Dopu avè decompostu u Tuvan rebus in trè linii, u sciamanu cù l'apparechju hà cunsigliatu di leghje u so "Breve Essay on the Doctrine", chì l'autore hà revelatu cù l'aspittà di i racconti populari cum'è "un vechju hè andatu in u celu, hà scontru un miraculu. sigillo". Ma nò ! U credu di u sciamanisimu Kirghiz-Turkic, à traversu i sforzi di l'autore, candidatu di scienze filosofiche Taras Zhurba, apparsu cum'è una cosa viva è cumplessa. Ùn ci hè nunda in questu chì hè comunmente riferitu in a literatura scientifica cum'è "e credenze arcaiche di i populi primitivi chì sò ghjunti in l'era di u Paleoliticu tardu".
Ma prima, studiemu u materiale. In più di a credenza in u celu eternu, u sciamanu hè armatu cù un vestitu manchak, nantu à quale parechji simboli sò appiicati per chì i spiriti ricunnosce u so propiu, un cappelli di piuma per fà più faciule per vola à traversu i celi di diversi livelli, un metal mirror-kuzungu, cù quale i dimònii sò tagliati da u paziente, è, sicuru, un tamburinu cù un mazzulu. Un tamburinu hè un mudellu compactu di l'universu, spessu una croce cù tacche hè inserita à l'internu di u rim, chì marca i trè mondi inferjuri, trè medii è trè superi per quale pò passà a strada di un viaghju sciamanicu. A cupertura di u tamburinu hè fatta da a pelle di un cervu femina, cervu muscu, antilope, gazelle, capra. Duranti u rituali, u spiritu di l'animali cammina intornu à u sciamanu è aiuta. A versione capra di Tash-ool Buuevich Kung, chì per cinque ghjorni hà assaltatu a barriera di a lingua è spiegà diversi sicreti Tuvan à l'autore, ùn hè categuricamente micca cuntentu. Era ancu criticu di a pelle di una gazelle:
- Maralukha nada, maralukha.
I credi
Avà credenze: sò tramindui simplici è sufisticati, sublimi è prufondi. Allora, l'unicu Diu di i sciamani hè l'Eternu Blue Sky - Tengri. I so altri nomi sò Ogtorgai, vacu cosmicu, Diu di i dii; Khayyrakan - l'Orsu, u Creatore di i criatori o u Primu Antenatu di tutti l'esseri viventi. U Celu Eternu hè chjamatu u Babbu, hè quellu chì si vede, l'universale "I". Ciò chì sta Mente vede hè chjamata Madre Terra. Questu hè u "Tu" universale, è ancu u nostru pianeta d'origine, un esseru vivu giganti chì sustene ognuna di i so abitanti cù a so energia. U Celu è a Terra interagiscenu per mezu di a so danza cosmica - u tempu. Questa interazzione hè riflessa in u cosmogramma Yin-Yang, chì hè nantu à u vestitu di ogni shaman.
U centru di l'universu hè u Monti Sumbur, chì e so copie - i piramidi di petra d'Ova, un metru è mezu altu, decorati cù simboli di l'elementi, stanu in tutta Tuva. U centru di l'universu hè ancu chjamatu u fiumu celeste, chì scorri à u stessu tempu, hè ancu chjamatu l'arburu di u mondu. I so rami formanu u "Upper World", una cupola celeste abitata da dii è semidii. "Middle World" hè situatu in a zona di u troncu. Hè abitata da persone, animali è spiriti - i maestri di a terra è di l'acqua. L'animali sò criaturi chì campanu da i bisogni di u corpu, ùn anu micca cuncetti. L'omu sò animali suciali, fieru di u so intellettu. I radichi di l'Arburu Mundiale formanu u "Mondu Inferjuri". Ci sò dimònii è abitanti di u regnu di i morti - nove inferni caldi è novi friddi.
U Rè più misericordioso di i sciamani Dain Teerg hè u patrone di a tradizione sciamana, u cunduttore di l'iniziazioni à a cunniscenza secreta. Hè raffiguratu cum'è un cavaliere cù una frusta è un arcu cù frecce. U so cavallu hè u tempu stessu, a frusta accelerà l'addestramentu di i salotti, è e frecce indicanu chì tutte e so azzioni per salvà a ghjente da i clutchs di u soffrenu inevitabbilmente ghjunghjenu à u scopu. In u celu 8-9 vive u più anticu è putente di l'esseri spirituali - tengrii. Sti criaturi in a tradizione ortodoxa sò generalmente chjamati Serafini, è in a tradizione buddista sò chjamati Deities di u mondu senza forme. In cunfurmità cù i quattru tendenzi principali di a mente, i Tengris formanu quattru gruppi, chjamati da i punti cardinali - Est, Sud, Ovest è Nord. U Shamanismu hè chjamatu Fede Negra, perchè hè una cumunità di spiriti è persone chì anu un settore di segni di u nordu di u mondu.
U sestu-settimu celu hè a dimora di Noyons, o Khans - Kings. In cunfurmità cù a so intenzione, i corpi celesti nascenu è morenu, i cambiamenti glubale sò in a vita di e persone. I cristiani chjamanu sta gerarchia anghjuli, cosmographers buddisti - divinità di u mondu di e forme. I celi da u primu à u quintu sò i mondi di spiriti chjamati Zayans (da "zaya" - una bona parte) - i mittenti di u destinu. Tessitura di a catifa di i destini umani hè u so ghjocu favuritu, induve a regula principale hè u trattamentu di una persona da una attitudine troppu seria à a realità. Ezens - i maestri di a Terra è di l'Acqua - anu una origine divina celeste, sò spessu chjamati dragoni. Aiutanu a ghjente à mantene u benessere di i territorii. Ci sò ancu spiriti - eeren, datu à una persona da a nascita. Dirighjenu u cursu di i so pinsamenti, è u prutegge da e tentazioni chì u diavulu l'inspira.
I più putenti di l'esseri incorporeali sò i Burkhans ("angeli" in russo), è ancu i maestri di a Terra è di l'Acqua. Sò quelli chì sò chjamati durante e cerimonie religiose è cumpiendu e dumande di i credenti. In generale, u livellu di un shaman hè direttamente ligatu à u livellu di i spiriti chì travaglianu cun ellu. U menu pigrizia, inerzia, invidia, còllera in un sciamanu, u più altu è più forte i so cumpagni celestiali.
E forze di u celu sò opposti da i dimònii, a maiò parte di i quali sò assai periculosi per l'omu. Grazie à i dimònii, una persona hà sviluppatu a capacità di ricustruisce u mondu intornu à ellu in un più còmode, ma a capacità di accettà u mondu cum'è hè stata significativamente persa. In u risultatu, una persona si strappa trà ciò chì hè è ciò chì vulete, perde a visione spirituale è a capacità di l'autocontrollu. I dimònii pruvucanu emozioni negattivi è assorbanu a forza di vita emessa da e persone. U primu di i opposti hè Bie Tasrah, u dimòniu di l'ostaculi, u spiritu di dubbitu è di cuntradizioni. Inspira una persona cun un sensu di incapacità di realizà i so piani, è ancu esagera i periculi minaccianti. Scappa da a verità o l'aggressione sò e pinze cù quali Bie Tasrah tortura a ghjente. U sicondu dimòniu hè Khorlol, velenu, in Ortodossia - "incantu". Si entra in ghjocu quandu una persona ùn cerca micca una manera di fora di e circustanze, ma si piatta in a so propria versione di ciò chì succede. Un servitore horlol pò esse sia un sognatore chì hà cumplettamente andatu in sogni dolci, o una persona invidiosa, di lingua aguda chì spinge è intriga i più talentu è capace. U terzu dimòniu putente - Shulmas - hè attaccamentu à l'impressioni pusitivi di a mente. Esclava a mente di una persona cù una brama per l'ughjettu di piacè, ancu sessuale, è pruvuca a soffrenu di l'incapacità di ottene.
Tavan Zetger ("cinque diavoli") hè rispunsevule per l'orgogliu. Soffre di e persone chì l'esistenza hè custruita intornu à u cultu di i valori materiali è un sensu di superiorità annantu à l'altri. Tavan Zetger rimpiazza a scala verticale di i valori umani cù una horizontale, un sintimu vivu di Diu - cù un inseme di dogmi è cunvenzioni, inspira u cultu di a ricchezza, è cullà a scala suciale è l'accumulazione materiale sò cunsiderate cum'è una materia di serve à Diu.

Biancu è neru. Part 1
Biancu è neru. Part 1
Biancu è neru. Part 1
Biancu è neru. Part 1 Biancu è neru. Part 1 Biancu è neru. Part 1



Home | Articles

January 19, 2025 21:41:03 +0200 GMT
0.005 sec.

Free Web Hosting