Evenki shamanism

EVENKOV MANGIARÀ MODERNITÀ. A figliola di u sciamanu Galina Keptuke parla di megaprughjetti, sciamanismu è u futuru di u so populu
U sciamanisimu Evenki pò esse scurdatu in un futuru vicinu. È cun ellu, u populu Evenki stessu hè minacciatu di sparizione inevitabbile, - ammette amaramente u scrittore, ricercatore capu di l'Istitutu per i Prublemi di i Populi Indigeni di u Nordu Galina Varlamova (Keptuke). Inoltre, in u so parè, u sviluppu industriale di a repubblica ùn hà da accelerà solu stu prucessu...
Galina Keptuke
Aiutu "MJ"
Galina Ivanovna Varlamova (Kaptuke)
Hè natu u 18 di ghjennaghju di u 1951 in u paese di Kukushka, District Zeya, Regione Amur. Graduatu da l'Istitutu Pedagogicu di Leningrad. Herzen. Dottore in Filologia, Chief Researcher di l'Istitutu di Prublemi di i Populi Indigeni di u Nordu di a Branca Siberiana di l'Academia Russa di Scienze. Membru di l'Unione di Scrittori di a Federazione Russa.
U pipa hè stata tappata cù una icona
- Galina Ivanovna, si crede chì l'Evenks anu priservatu megliu u shamanismu. Hè cridutu chì i sciamani di Tunguska eranu i più forti, più forti di i Yakut. Hè vera?
- Iè hè. Forsi questu hè duvuta à u fattu chì l'Evenks sò ghjunti in Yakutia prima di i Yakuts. Dopu tuttu, i spiriti lucali dà forza à u shaman durante u rituali. Dopu avè andatu sottuterra, u sciamanisimu Evenki si firmò in una esistenza vera è viva finu à l'anni 90. Ci era un sciamanu Evenki cusì cunnisciutu Matryona Petrovna Kurbeltinova - a ghjente andò à ella è curreghja u so destinu, è dumandate u benessiri di i so figlioli. Mi ricordu chì in i tempi suviètici avemu avutu a paura di dì à voce alta chì Matrena Petrovna era un sciamanu. Cum'è, solu una nanna chì canta canti, conta cunti di fata.
- I rapprisentanti di l'Ortodossia spessu rimproveranu à i pagani chì sò stati chjappi in questa fase di transizione è ùn volenu micca passà.
- Noi, l'Evenchi, ùn avemu mai nigatu a religione d'altru. Ma à u stessu tempu, l'adopzione di una religione straniera - a listessa Ortodossia, era, per dì, piuttostu formale. Ùn anu micca nigatu u diu straneru, ma ùn anu micca scurdatu u so propiu! Per esempiu, a mo nanna (per via, battezzata) avia un icona ortodoxa. À quellu tempu, l'Evenks chì stavanu in tende cù stufa ùn anu micca valvule di ferru. Dunque, u mo missiavu è a nanna anu truvatu un usu per l'icona - anu fattu un pirtusu in l'icona è l'attaccanu à a pipa.
- Ùn pensate micca chì questu hè una profanazione di a santa maghjina ?
- Ùn pensu micca cusì, perchè anu datu l'icona u megliu rolu - per esse prisente à u focu. È quandu u missiavu si n'andò à u paese per l'alimentarii, a nanna hà svitatu l'icona, a pulita è l'hà datu. Cum'è, quì u diu Russu aiutarà megliu. Mi pari chì a vista Evenki di a vita si manifesta in questu. Diu Russu, Diu Evenk - ognunu hè rispunsevuli di u so propiu.
U sciamanisimu hè periculosu
- Certi sperti (per esempiu, psichiatri) crèdenu chì i sciamani sò inganni abili, artisti, psicologi.
- Ricertamenti, parechji chjamati neo-, pseudo-shamans sò veramente apparsu, chì anu inventatu è annunziatu. Ma ci sò ancu veri, però, sò assai pochi. Vede, quandu un sciamanu faci un rituali, cascà in un trance, cusì ùn hè micca capaci di vede ellu stessu da l'esternu. Dunque, di quale tipu d'ingannimentu è di l'artistu pudemu parlà? U sciamanisimu hè ereditatu. Diventà un sciamanu hè un prucessu assai doloroso è longu. Una persona perde u so temperamentu, ùn capisce micca ciò chì succede à ellu, è à u stessu tempu acquista capacità soprannaturali per un tempu. Per esempiu, u mo babbu hà saltatu à traversu l'arburi, imitandu diversi acelli. A stessa Matrena Petrovna, durante u periodu di a so furmazione, puderia curriri à traversu u fiumu senza bagnà i so stivali di fur. Per quessa, un shaman "novice" deve avè una famiglia forte - persone vicine chì anu sempre cura di ellu. Evenks dicenu : sò i spiriti chì turmentanu, pruvucanu. Inoltre, a furmazione di un sciamanu prucede normalmente se a cultura tradiziunale hè sviluppata.
- E s'è un sciamanu mudernu, ereditariu, ùn hà micca illuminatu in questu tema di "tribale" ?
- Allora ci hè u risicu chì a ghjente pò percive e manifestazioni sciamaniche cum'è insanità mentale. A persona serà immediatamente mandata in un ospedale psichiatricu. Ma, d'altra banda, u sciamanisimu s'adatta à a realità muderna, diventendu in qualcosa d'altru. Questu hè, forsi serà cunservatu, solu piglià una forma diversa. I stessi psichichi sò, in fattu, shamani muderni.
- U vostru babbu era sciamanu. Avete ereditatu l'inclinazioni sciamanistiche?
- Ci sò capacità, ma ùn pruvate micca di sviluppà. U fattu hè chì aghju assai paura di u periodu di furmazione. In fatti, questu hè una cosa assai periculosa. Una volta, ghjunta in u paese, Matrena Petrovna cascò in trance sciamanica è ... cullò nantu à un palu elettricu ! In una certa manera hè stata tolta. Più tardi, però, stu incidente hè statu ricurdatu cù risa ...
- Affari nantu à u sciamanismu - cumu ti senti nantu à questu?
- Se una persona face affari nantu à u sciamanismu, questu hè più prubabilmente un chjamatu neo-shaman, un falsu sciamanu. In ogni casu, sarà male per ellu. Inoltre, hè periculosu chì un tali peccatu casca nantu à i so figlioli. Iè, un shaman pò esse ringraziatu cù rigali, picculi quantità di soldi. Ma guadagnà soldi nantu à u sciamanisimu hè un peccatu grave. Trà l'Evenks, questu hè simile à a lege di a caccia: ùn tumbà più di ciò chì pudete manghjà.
CUMU U SCAMANI CORRIGE U DESTINU
I sciamani Evenk anu a capacità micca solu di guarisce e persone, di predichendu l'avvenimenti, ma ancu di curregge u destinu - per riunite a ghjente, cambià i posti di riunione, etc.
"U mo fratellu era un terribili cumbattenti", dice Galina Ivanovna. - Una volta, inseme à un altru Evenk, s'imbriavanu è sbattu terribilmente un omu Russu. À u puntu chì hè statu purtatu à l'uspidale in cundizione critica. È hà scrittu una dichjarazione à a polizia. Tutti dui sò stati purtati in un centru di detenzione preventiva, è un casu penale hè statu apertu contru à elli. Allora a moglia di u mo fratellu si n'andò à a taiga per dumandà aiutu à u sciamanu Matrena Petrovna Kurbeltinova. Ella kamlala è dice: dicenu, lasciate u vostru Tolyan. Ma cumu avarà questu, ùn hà micca dettu. È cusì, uni pochi di ghjorni dopu, Tolik, cù segni di intossicazione alimentaria severa, hè statu purtatu da u centru di detenzione preventiva à l'uspidale di Chulman è ... messu in a listessa sala duv'ellu si trovava l'omu battutu ! Mentre i dui eranu in a sala, si cuncilianu. È hà pigliatu a dichjarazione, dicendu chì ellu stessu era a culpa. È a pulizza fece un gestu di a manu : s’hanu bevutu, s’appoghjanu voi !
L'Evenks aspettanu un "pezzu di ferru" chì li distruggerà
- A sucetà hà capitu chì i picculi gruppi etnici deve esse priservatu. Tuttavia, sfurtunatamenti, e cose ùn vanu più di slogans. Parechji vedenu chì in un futuru vicinu l'inevitabbile sparizione di parechji picculi populi, cumpresu l'Evenki, hè ghjuntu.
- Chì pudete fà - questu hè un prucessu inevitabbile. Parechji Evenks - Olenek, Ust-May - anu scurdatu di a so lingua nativa, aderiscenu à u modu di vita Yakut o sò diventati cumplettamente russificati. È u gruppu etnicu Yakut hè sempre ghjovanu è forte. Nikolai Gumilyov era ghjustu quandu ellu disse chì ogni gruppu etnicu hà un certu periodu di tempu. U populu Evenk, prima, hè troppu anticu, è secondu, sò pocu adattati à e cundizioni muderni. Se mettenu trè centrali idroelettriche nantu à Aldan è Olekma, l'Aldan, Neryungri, Olekma Evenks ùn puderanu micca caccià o mantene i cervi. I Yakut Tungus sò aspittendu ciò chì i Tungus di u distrittu di Zeya di a regione Amur, d'induve vene da, una volta affruntatu. Quì, in u risultatu di a stallazione di una centrale idroelettrica, u chjamatu Zeya Sea hè statu furmatu è inundatu tutti i terreni di caccia è i pasture. Solu e cime di e muntagne sò rimaste !
- Ma di sicuru ci hè una variante ottima di a coesistenza di l'industria è i populi indigeni.
- Ma chì opzione vi pò vene s'è tù era privatu di u vostru travagliu, cacciatu fora di a casa ? Sculacciatu da a taiga, privatu di a casa, u modu di esistenza chì avete praticatu. Mi pare chì questa hè una situazione senza speranza. Custruì oleoducti, centrali idroelettriche, pensemu solu oghje. Ùn avemu micca preoccupatu di a necessità di salvà a terra per u futuru. Ebbè, custruiranu sta centrale idroelettrica è guidanu l'electricità in Cina o in altrò. È ùn anu micca cura di elli. Hè cum'è cumprà un mantellu di pelliccia caru è esse senza soldi. Ma fendu cusì, avemu tagliatu u ramu nantu à quale avemu pusatu. È tuttu perchè vulete campà megliu.
- Allora vi oppone à u sviluppu industriale di Yakutia ?
- Sapemu bè chì Yakutia ùn serà micca capaci di disattivà a strada industriale di u sviluppu, chì hà digià imbarcatu. È, da una banda, l'Evenks stessi aspettanu l'arrivu di a ferrovia è altri benefici di a civilizazione. Ma à u listessu tempu, simu cuscenti chì u sviluppu industriale hè una spada à doppiu tagliu per noi. Evenks ùn puderanu micca travaglià in a produzzione, a mudernità li "manghjarà". I terreni di caccia, i pascoli di renni spariranu, a pupulazione indigena finalmente si ibriacherà è si morirà. È u restu di elli si dissolve in un ambiente straneru. In u risultatu, l'Evenks inevitabbilmente spariscianu cum'è un gruppu etnicu. Ma i Russi, prubabilmente, ùn volenu ancu sparisce cum'è un populu cù u so nome. U mondu duveria esse diversu, deve avè diversi culori. Quandu mi vede filmi di scienza di fantascienza in quale a ghjente hè vistutu cù u listessu uniforme, aghju paura. Ancu s'è, hè abbastanza pussibule chì andemu versu questu. Pensate chì, avè custruitu strade, stazioni, si fermanu quì ? Innò, ùn pare micca abbastanza, ancu più risorse è soldi seranu necessarii. In u risultatu, tutta a Yakutia serà scavata. Sta disgrazia serà trasferita à i Yakuts, chì spariranu esattamente secondu u listessu scenariu cum'è l'Evenks. Puderanu stà numericamente, ma spariranu cum'è un populu interessante. È in memoria di ciò chì una volta era, solu belli ritratti in i musei restanu ...

Evenki shamanism
Evenki shamanism
Evenki shamanism
Evenki shamanism Evenki shamanism Evenki shamanism



Home | Articles

January 19, 2025 18:51:58 +0200 GMT
0.008 sec.

Free Web Hosting