Nganasan shamans

I sciamani più putenti trà i populi sittintriunali eranu tradizionalmente cunsiderati cum'è i Nganasans, rapprisintanti di u clan Ngamtusuo (Kosterkin). Per un seculu è mezu, a so storia hà acquistatu leggende è miti. Si dice chì parechji sciamani sò nati cù coda. In unu di i libri hè scrittu: "Taibula (nome maschile), quand'ellu entrava in u chum in l'inguernu, scuzzulò a coda".
U grande shaman Duhode appartene à a stessa famiglia. Quandu un sciamane mori, solu u figliolu mediu hà u dirittu di seguità i so passi. Tale hè a tradizione. Duhode hà avutu parechji figlioli. È morendu, hà datu à Tubyak, u figliolu mediu, l'imaghjini di spiriti aiutanti forgiati da ferru è ramu. E ancu s'è dopu à a morte di u so babbu, un altru figliolu, Dyuminme, era un shaman tutta a so vita è a so surella Nobobtie hà ancu cuminciatu à shaman - a ghjente hà veramente ricunnisciutu solu Tubyaka cum'è shaman. A gelosia è l'inimicizia suscitanu trà i fratelli. Ognunu di elli si cunsidereghja solu un veru shaman. Ils se faisaient du mal l'un à l'autre autant qu'ils pouvaient et même écrivaient des dénonciations l'un contre l'autre, à cause de laquelle les deux étaient dans les camps. A seconda volta inseme. Ma ancu questu ùn li hà micca unitu, è si odiavanu l'altri finu à a so morte. È sciamanizatu finu à a fine.
Duhode
Ci sò leggende nantu à u sciamane Dukhod à questu ghjornu. Dicenu chì puderia turnà in un lupu è tumbà cù una sola vista. Hà sempre trovu persone perse in a tundra è trattava i pazienti più senza speranza. Duhode, cum'è u sciamanu più forte, era spessu avvicinatu da persone di altri clani.
Nobobtie
Hè in l'era suviètica, quandu a religione hè stata dichjarata "l'opiu di u populu", chì i sciamani avianu un tempu duru. Sicondu a legenda, durante u rituali di u sciamanu Nobobtie, u capu di a milizia, Beretennikov, hà saltatu in a tenda, hà tiratu una pistola è tirò à un focu ardente, dopu à novu - up, in a chimney di a tenda. Per spaventà i spiriti. Allora pigliò Nobobtie è cuminciò à strapparà a so robba. Hè riesciutu à scappà. E Beretennikov diventò prestu.
Tubyaku
In l'anni ottanta, l'espluratori polari ghjunsenu à Tubyak, fendu una transizione in tuttu u nordu suvièticu. Anu trovu u vechju chì vede u lanciamentu di a nave spaziale in televisione. "Perchè anu purtatu tantu ferru in u spaziu?" Tubyaku dumandò è guardò à l'esploratori polari cun grande pietà. "Sò andatu duie volte à a luna senza ferru ..."
"A ghjente andava à u mo babbu tuttu u tempu", ricorda u figliolu di Tubyaku, Lenya. - Babbu ùn hà mai ricusatu di aiutà. Calchì volta, dopu à u rituali, u chuma si stende nantu à u pianu per ore (era impussibile di fà u rituali in u fasciu) è vene à i so sensi, cum'è dopu l'obliu. Hà persu assai forza. Aiutò à e persone da parechje malatie, è una volta hà trovu un omu chì mancava in a tundra: hà fattu kamla per un bellu pezzu è poi indicò u locu induve a circà. Stendu sottu à a neve, ghiacciatu, ma vivu.

Nganasan shamans
Nganasan shamans
Nganasan shamans
Nganasan shamans Nganasan shamans Nganasan shamans



Home | Articles

April 27, 2025 01:02:15 +0300 GMT
0.005 sec.

Free Web Hosting