In più di u tamburinu, u shaman hà ancu un vestitu speciale, cum'è un caftan manjyak, un cappucciu di cauzione. Manjyak hè un impurtante, ma ancu un attributu minore di un shaman. Kamlat pò esse senza un maniacu. Senza un tamburinu, i shamans Altai ùn ponu micca cantà.
A so pruduzzione hè fatta à a direzzione di i spiritu patroni.
Manjaka hè carattarizatu da un disignu esternu cumplessu. Include: assai arnesi; centinaie di pendenti diffirenti; picculi pezzi di tela in forma di sciarpe; nastri; frangia pelli d'animali, uccelli è e so parti separati (unghje, piume, beccu, ali); rag images antropomorfe in forma di pupi, serpenti, mostri; a volte oggetti di casa in miniatura (sacchetti, casse per aghi).
L'arnesi sò fatti di corda di canapa è rivestiti cù chintz. Pendenti (anelli, plaques) sò fatti di ferru. Campane, campane - ramu.
Tuttu chistu hè appiccicatu à una giacca corta, longu à i ghjinochje, swinging jacket cù manichi (fatta di pelle d'ovinu o di cervu) per chì a giacca stessu ùn hè micca visibile.
A giacca serve com'è una basa custruttiva per mette nantu à a massa sana di ditaglii chì anu significati simbolichi diffirenti. L'imaghjini iconografiche di divinità è spiriti in a forma di pupa, trecce, etc., patroni è aiutanu à i sciamani à fà rituali, sò cusi nantu à u maniacu. U vestitu serve cum'è un recipiente per i spiriti shaman invucati prima di u rituali, chì prutegge u kam cum'è armatura durante a preghiera.
Maniac hè utilizatu per shamanship à i spiriti di a terra è di l'acqua, Erlik. Mandendu a vittima à u mondu supranu, u sciamanu si mette un vestitu cù trè nastri bianchi cusiti à u spinu.
Ùn ci fermamu micca nantu à a lista di tutti i ditagli di u dispusitivu di u maniacu - ci sò sin'à parechje decine di elli. Fighjemu a cosa principale.
U vestitu, cum'è un tamburinu, hè creatu da l'ispirazione di u spiritu: indica ancu u materiale da quale u tonu di u mantellu di fur hè cusitu - pelle d'ovinu o di cervu, u numeru è u tipu di pendenti, etc.
In generale, u vestitu di shaman hè un veru "museu", trà l'esibizioni chì vedemu assai di ciò chì hè raffiguratu nantu à u tamburinu. Cum'è u tamburinu, u vestitu hè un tentativu di rapprisintà l'universu in miniatura.
Cinture è trecce raffiguranti piume di l'ala sò cuciti à e so maniche.
Figurine di uccelli volanti adornanu u cappellu di u sciamanu, è u cappellu stessu hè chjamatu u cappellu di l'acellu.
In u spinu di u vestitu sò cuciti l'imaghjini di e nove figliole di Ulgen, campane - l'armatura di un shaman, l'imaghjini di u sole è a luna, stelle.
I sacchetti di l'agulla sò cusitu à u maniacu sottu à a cintura - dopu tuttu, u shaman hà da cuserà u spaziu di a terra. Ci sò ancu longu fasci di corda di canapa - ci sò finu à dui centu. Quandu u sciamanu accumincia a girari in u locu durante u rituali, sti cordi flutter around (l'epopea dice chì "crumble").
I peddi di un ermine, un woodpecker, una maghjina di tela di una rana sò stati cusiti à i pavimenti di un maniacu. Cordi longu pende da e spalle (a testa, i gammi, a coda sò marcati nantu à elli) - imagine di a bestia monstruosa Dutpa, chì accumpagna u shaman in un altru mondu. Questu hè un analogu di u pesciu Ker-balyk. Lunghi fasci di imbracature appendono proprio qui.
Numerose sciarpe culurite pendenu nantu à i fianchi di u maniacu - sò ligati da e persone per quale u rituali hè realizatu. Vicinu si ponu vede e zampe di un aquila d'oru cù unghie, arnesi raffiguranti una serpente è una serpente, zampe d'orsu ...
Aghjunghjite à questu i ciuffetti di piume nantu à e spalle di u maniacu, assai tagliu di nastri rossi, buttoni è pendenti casuali (custom) ...
Fà un costume di shaman hè una occupazione cullettiva di e donne (solu l'omi facenu un tamburinu). Si faci à un certu tempu è hè accumpagnatu da una ceremonia speciale. Stu ritu hè fattu cù una grande riunione di persone è hè designatu per sguassà a sucietà da u manjak, chì apparsu nantu à ellu da u toccu di e mani di i malati.
Ma u significatu principale di a cerimonia hè di determinà u gradu di adattazione di u vestitu. Duranti u rituali, i spiriti esaminanu currettamente u manjak è, attraversu suggerimenti, dà à u kam a so appruvazioni o disappruvazioni. Se u manjak ùn hè micca appruvatu, hè cambiatu è currettu in cunfurmità cù l'urdinamentu di i spiriti. Dopu l'appruvazioni di u vestitu rituali da i spiriti, diventa pruibitu per e donne di tuccà.
U maniacu hè stata purificata, hà acquistatu una entrata per l'apparizione di u putere di u sciamanu nantu à questu, divintò un vestitu rituale sacru è ùn deve esse impurtatu cù e mani.
Tutta a mitulugia hè spargugliata nantu à u vestitu di u shaman. Questu hè u corpu "cosmicu" di un sciamanu, o, se vulete, un vestitu spaziale in u quale si va à a prufundità misteriosa di un altru mondu.
Pusendu un tali costume è coglie un tamburinu, u sciamanu diventa un mitu vivu. Si ferma solu cù u mondu di i spiriti in a zona neutrale trà a Natura è a Cultura.
Home | Articles
January 19, 2025 19:02:33 +0200 GMT
0.008 sec.